Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eron jälkeen laihtuminen huomaamatta

ex-pullero
24.08.2022 |

Erosin kevättalvella suhteesta, jossa ulkomuotoani moitittiin paljon. Mies kontrolloi ja arvosteli syömisiäni ja oli tyytymätön, kun painoni alkoikin nousta vuosien varrella. Ei hän halunnut nähdä minua lopulta vähissä vaatteissa ollenkaan ja teki selväksi että inhoaa mm. mahaani.

En ole ikinä ollut kovin kiinnostunut ruuasta, mutta mies teki siitä tosi ison asian ja koko arkeni alkoi pyöriä sen ja painon ympärillä. Ramppasin kaupassa, lenkkipolulla ja vaa'alla ja olin itsekin ahdistunut kokooni. Paino nousi silti.

Lopulta olin nääntynyt ja valmis myöntämään, etten ikinä tule kelpaamaan miehelleni. Kun erosin, päätin, etten anna kenenkään puuttua painooni, itsenikään. Ostin ja söin mitä halusin, liikuin kun huvitti tai olin liikkumatta. Huomasin pitäväni tosi yksinkertaisesta ruuasta ja pienempi määrä riitti, kun ei väsyttynyt niin paljon.

Eilen kävin ensimmäistä kertaa sitten huhtikuun alun vaa'alla. Painan nyt 57 kg, lähtiessäni painoin 62 kg (olen lyhyt niin nämä ovat ihan normaalipainossa molemmat). En ole laihduttanut vaan kuunnellut omaa kroppaani.

Jos joku siellä kärsii parhaillaan puolisonsa painotyranniasta, niin tämä ystävällisenä muistutuksena: ihminen on monimutkainen kokonaisuus eikä syy lihomiseen aina ole pelkkä itsekurin puute. Kun löytää elämäänsä rauhan ja hyvän olon, painokäyrä näyttäisi seuraavan perässä. Olkaa siis itsellenne kilttejä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisoli tasot varmaan laskeneet niin painokin laskee. Sitä se pitkään jatkunut stressi tekee, että kroppa pistää kortisolit tappiin ja kehon selviämistilaan ( mikä naisilla on aina rasvan keräämistä koska jostain saattaa putkahtaa lapsi). Sitten ei paino tipu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla