Vuoden 2022 silmälasimuoti on kyllä järkyttävää :D
Kommentit (47)
Tällä hetkellä on muotia pyöreälinjaiset, pehmeät metallisankaiset lasit. Oli tuolla joukossa niitäkin, mutta pääasiassa esillä oli kantajiensa itse valitsemat mahdollisimman erikoiset lasit. Kaukana muodista.
Kävin just edellispäivänä katsomassa laseja, eikä ainakaan siellä tarjottu ihan noin isoja ja näyttäviä kokeiltavaksi! Itseasiassa nyt oli pienempiä, mitä 4 tai 8 vuotta sitten, kun viimeksi olen käynyt uusimassa laseja. Löysin nyt pienemmät kehykset, mitä kahdet edelliset ovat olleet
Jokainen saa pitää kasvoillaan mitä haluaa. Esimerkiksi Emmi Nuorgamin pinkit lasit sopivat hänelle hyvin.
Minusta nuo massiiviset tummasävyiset lasit eivät sovi muuten tosi haalealle ihmiselle, peittävät esimerkiksi kulmakarvat ihan kokonaan. Näyttää joltain naamiaisrilleiltä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa pitää kasvoillaan mitä haluaa. Esimerkiksi Emmi Nuorgamin pinkit lasit sopivat hänelle hyvin.
Minusta nuo massiiviset tummasävyiset lasit eivät sovi muuten tosi haalealle ihmiselle, peittävät esimerkiksi kulmakarvat ihan kokonaan. Näyttää joltain naamiaisrilleiltä.
Mulla on siniset silmät ja tummanruskeat hiukset, eikä mulle ainakaan sovi isot mustat. Myöskään värittömät läpinäkyvät ei sovi.
Molemmissa näytän tosi valjulta.
Kyllä osa noista laseista oli oikein kivoja. En tiedä millaisia laseja te haukkujat sitten käytätte? Olisi kiva nähdä kuinka hölmöiltä näytätte.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osa noista laseista oli oikein kivoja. En tiedä millaisia laseja te haukkujat sitten käytätte? Olisi kiva nähdä kuinka hölmöiltä näytätte.
Sellaisia, jotka sopivat kasvojen mittasuhteisiin ja väritykseen. Näihin pätee muodista riippumatta tietyt lainalaisuudet.
No on melkoisia liukuovia. Huhhuh.
Tuo menaikkoset on maailman turhin lehti. Sisältö näyttää olevan typeriä testejä ja lässytysjuttuja luntturasta nimeltään aitolehmä.
N. 10 vuotta sitten se oli ihan mukavaa luettavaa, nyt en kirjaston e-lehtipalvelussa sitä aukaise vaikka ilmaiseksi saisi lukea.
Isot lasit eivät ole pelkästään muotikysymys. Isoilla laseilla näkökenttä on laajempi ja esimerkiksi moniteholasit melkein vaativatkin jo isot linssit. Mun mielestä tuossa oli monia kivojakin laseja esim. nuo Petran 70-luvun tyyliset. Aurinkolaseista silmälaseiksi muutetuista en pitänyt, jotenkin todella kolhot ja noiden ihmisten kasvoista ei näe mitään muuta kuin kehykset.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä on muotia pyöreälinjaiset, pehmeät metallisankaiset lasit. Oli tuolla joukossa niitäkin, mutta pääasiassa esillä oli kantajiensa itse valitsemat mahdollisimman erikoiset lasit. Kaukana muodista.
Joo, muotia on kaikki sellainen mikä on hajutonta, mautonta, persoonatonta ja tyylitöntä. Eikun anteeksi, klassista tietenkin. Kuten kaurapuuro. Ja ainakaan ihmiset ei ala puhua.
Vierailija kirjoitti:
He käyttävät mahdollisimman arkipäiväisiä laseja. Suurin osa suomalaisista yrittää epätoivon vimmalla sulautua tapettiin. Ja onnistuvat kyllä kiitettävästi.
Ihan helvetin rumia paitsi noi brunetin hillitymmät ok. Huomionhakijoita. Kukaan normaali ei tuollaisia väänäröitä naamallaan kantaisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis noin viitisen vuotta sitten oli muodisa ne pyöreälinjaiset metallisankaiset. Ennen pandemiaa, noin vuoden 2018 tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Isot lasit eivät ole pelkästään muotikysymys. Isoilla laseilla näkökenttä on laajempi ja esimerkiksi moniteholasit melkein vaativatkin jo isot linssit. Mun mielestä tuossa oli monia kivojakin laseja esim. nuo Petran 70-luvun tyyliset. Aurinkolaseista silmälaseiksi muutetuista en pitänyt, jotenkin todella kolhot ja noiden ihmisten kasvoista ei näe mitään muuta kuin kehykset.
Linssit ovat aina niin lähellä silmiä, että niiden koko ei näkökenttään vaikuta. Kyllä tämä on ihan muotikysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, muotia on kaikki sellainen mikä on hajutonta, mautonta, persoonatonta ja tyylitöntä. Eikun anteeksi, klassista tietenkin. Kuten kaurapuuro. Ja ainakaan ihmiset ei ala puhua.
Ja sometyrkyille taas on elinehto että ihmiset alkavat puhua.
Osa on ihan kivoja, mutta eivät sovi käyttäjälleen, osa on ihan kamalia, eivätkä sovi käyttäjälleen ja muutamat ovat sekä kivoja että sopivat käyttäjälleen. Välillä on muualla tullut nähtyä jopa versiota "ihan kamalat, mutta jostain syystä sopviat kuitenkin käyttäjälleen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He käyttävät mahdollisimman arkipäiväisiä laseja. Suurin osa suomalaisista yrittää epätoivon vimmalla sulautua tapettiin. Ja onnistuvat kyllä kiitettävästi.
Parempi sekin kuin tuollaiset kirkuvat huomiolasit, jotka vievät kasvoista kaiken huomion itseensä.
Itse olen saanut ekat silmälasit 70-80-lukujen taitteessa, ja juu, olen elänyt sen ajan jo. Ei kiitos enää tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linssit ovat aina niin lähellä silmiä, että niiden koko ei näkökenttään vaikuta. Kyllä tämä on ihan muotikysymys.
Kyllä vaikuttaa. Joskus ysärin lopulla oli muodissa niin pienikokoiset kehykset/linssit, että oikeasti piti katsoa melkein suoraan eteenpäin, jos halusi nähdä kunnolla niiden läpi ja kehykset tulivat näkökenttään vähänkin ylös, alas tai sivuille katsoessa. Toki vähän nykyistä muotia pienemmälläkin linssillä tuo ongelma poistuu, mutta kyllä näkökentän kannalta iso linssi on aina parempi valinta.
Nuo pöllölaaksolasit on helpoin tapa tunnistaa MT-tapaukset. Toiseksi helpoin on sinitukka, sitten naamalävistykset ja pistoshuulet.