Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää näitä läskejä. Aloitan täys nutrauksen tänään. Vinkkejä kehiin.

Vierailija
26.10.2006 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täs päätin pari viikkoo sit alkaa taas vähän laihtuun, kun on tota painoo päässy tulemaan n. 10 kg liikaa. Oon jo laihtunut 3 kg ihan kunnolla syömällä.

Esimerkkipäiväni

aamu

2 kuppia kahvia maidolla

iso lasi (4dl) appelsiinimehua, vedellä vähän laimennettua

2 palaa paahtoleipää, jonka päällä VOITA

lounas

parsakaalia, papuja ja/tai porkkanoita, tomaatteja ym. vihanneksia NIN PALJON KUIN JAKSAT, niiden päälle laitan yleensä ihan kunnolla voita tai oliiviöljyä.

+ näiden lisäksi lihaa ihan reilusti, vaikka 200 g tai kalaa tai katkarapuja tai paistettuja munia tai pekonia

Sitten kun oon syöny lounaan - ja syön IHAN TOTTA niin paljon kuin napa vetää, ihan täyteen - oonkin todella ihan täynnä eikä tee mieli mitään!

Joskus illalla esim. 7:n tai 8:n maissa alkaa hiukoa, joten syön vaikka ompun tai ruisleipäpalan, jonka päällä on juustoa. Vonpa syödä esim. vain ison palan jotain hyvää juustoa!!!

MAKEAA EI TEE MIELI, ja jos tekee, vatkaan kermavaahtoa, johon laitan esim. ananasta tai marjoja.

SAAT SYÖDÄ VOITA, OIKEAA KUOHUKERMAA, OLIIVIÖLJYÄ, JUUSTOA, PEKONIA JA LIHAA JA LAIHDUT!

Usko tai älä! En mäkään uskonut alussa, mut paino vaan putoo...eikä oo nälkä!

Vierailija
2/6 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä Nutrifasteihin.

Aloita liikuntaharrastus, ensin vaikka 2 krt/vkossa ja siitä lisäile pikku hiljaa. Hyödynnä kaikki liikunta esim. jää yksi pysäkki aikaisemmin pois bussista ja kävele määränpäähän tai jos kuljet autolla, vaihda julkisiin. Käytä aina portaita hissin sijasta. Hyötyliikuntaa voi harrastaa päivän aikana melkein koko ajan.

Järkevöitä ruokavalio. Syö ainakin viisi kertaa päivässä, pieniä terveellisiä annoksia. Tällöin verensokeri pysyy tasaisena, mikä auttaa siihen, ettei makeanhimo iske. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala kuuluvat niin lapsen kuin aikuisenkin päivän ruokiin.

Älä puhu itsellesi laihduttamisena, vaan tee pysyvä elämänmuutos kohti terveellistä ruokavaliota ja liikuntaa. Terveellinen ruokavalio sallii ihmiselle myös ne herkkuhetket ilman, että tarvitsis tuntea kauheata syyllisyyttä syömisistää. Tämä on mielestäni ainoa keino pysyvään painonhallintaan.

Terv. Itse n. 10 kg kevyempi ja normaalipainoinen nykyään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttamalla vaikka pikkuhiljaa ruokailutottumuksiasi parempaan suuntaan. Korvaat jonkun jutun terveellisemmällä, vähennät epäsopivien tuotteiden määrää jne. Kaikista pipeintä noissa nutri-alkuisissa tuotteissa on se, että osa niistä on esim. muka-suklaanmakuisia jne. Ongelmasta ei sillä yli pääse, että yrittää korvata herkkunsa jollakin " samankaltaisella" laihdutusvalmisteella.

Uusien ruokailutottumusten omaksuminen vaatii aikaa. Harvan kilot kuitenkaan ovat parissa viikossa tulleet. Eivät ne siksi järjellä ajatellen voi yhtäkkiä häipyäkään.

Terveellisimmällä valinnoilla et joudu jollekin kuurille, jonka on tarkoituskin olla väliaikainen tila. Valitettavasti väliaikaisen tilan jälkeen uhkaa entistä pahempi ahmimishimo. Täytyyhän itseä palkita.

Vierailija
4/6 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/6 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä korvaan 2 ateriaa Nutriletilla. Illalla syön lihaa, salaattia jne. Iltapaloa on puuroa samoin aamupala.

Olen laihtunut kilon ja voin hyvin.

Vierailija
6/6 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettet pidä kermavaahdosta tai voista. Mä taas pidän, joten niiden käyttö sopii mulle.

Aikoinaan mä yritin niitä välttää, kun pelkäsin lihomista. Sit rohkeesti uskalsin kokeilla, ja eihän ne lihota.

Mun mielestä peruna, pasta, riisi, sokeri, pulla ja vaalea leipä lihottavat. Käytänkin niitä nyt ihan minimaalisesti.

PS Se 10 kg ylimääräistä tuli just perunalla...hallitus nimittäin kyllästyi mun parsakaaleihini ja alkoi vaatia perunaa. Sitä tuli itsekin mussutettua - ja tulokset näkyvät...

Tää mun juttu taitaa olla sitä karppausta, en kylläkään seuraa mitään ohjeita, mut käytän tosi paljon vihanneksia ja lihaa. Tällä systeemillä kyl laihtuu. Just eilen aattelin, että se kylläisyyden tunne kestää pitkään, jolloin ei tee mieli puputtaa.

Jos ei oo sitä kylläisyyden tunnetta kokenut, sitä voi olla vaikea ymmärtää. Mä ainakin olin ennen sellainen, et koko ajan oli nälkä ja olisin voinut syödä ihan miten paljon vaan. Mutta proteiinipitoisella ruokavaliolla kylläisyyden tunne kestää pidempään, ja siis kokonaiskalorimäärä jää pienemmäksi.

Jotenkin ihmettelen sitä 5 kertaa päivässä syömistä. Mä syön vaan kolme kertaa, kun ei maistu enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi