Voiko jarrutusnesteen vaihtaa itse autoon?
Kommentit (17)
Putket täytyy ilmata kyllä. En lähtisi tekemään autoon jossa takuuta jäljellä.
Jos on kaveri poljinta painamaan se on helppo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Putket täytyy ilmata kyllä. En lähtisi tekemään autoon jossa takuuta jäljellä.
Ei tarvitse ilmata, jos järjestelmään ei pääse ilmaa, eikä sitä pääse jos jarrunestesäiliöön lisää koko ajan uutta nestettä kun vanhaa pumpataan ulos ilmausruuvista.
Vanhassa autossa kannattaa olla varovainen kun avaa vanhoja ilmausruuveja. Ne voivat olla niin pahasti ruosteessa että katkeavat, jolloin remontti voi paisua melkoisesti.
Harvemmin sitä vaihtaa tarvitsee, kunhan vain tarkistaa että säiliössä on riittävästi nestettä.
Mikäli on hybridi, niin oltava paljon varovaisempi kuin ns. normiauton kanssa.
Ei tietenkään. maailmassa on vain yksi ihminen joka osaa tehdä sen
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin sitä vaihtaa tarvitsee, kunhan vain tarkistaa että säiliössä on riittävästi nestettä.
Suositus on 2-3 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin sitä vaihtaa tarvitsee, kunhan vain tarkistaa että säiliössä on riittävästi nestettä.
Käytetystä opelista katoili jarruneste. Se meni yhtäkkiä vähiin ja kun kaverin kanssa lisättiin niin etsittiin mistä se vuotaa. No sehän ei vuotanut mistään. Ajelin muutaman viikon ja hups taas katosi jarrut. Neste oli taas valunut vähiin. Vika ei ehtinyt selvitä laitoin vahingon kiertämään eli vaihdoin auton.
Ei muutaman satasen autoja aleta korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin sitä vaihtaa tarvitsee, kunhan vain tarkistaa että säiliössä on riittävästi nestettä.
Suositus on 2-3 vuoden välein.
Joo varmaan on, että jarrunestemyyjät saisi myytyä enemmän jarrunestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin sitä vaihtaa tarvitsee, kunhan vain tarkistaa että säiliössä on riittävästi nestettä.
Käytetystä opelista katoili jarruneste. Se meni yhtäkkiä vähiin ja kun kaverin kanssa lisättiin niin etsittiin mistä se vuotaa. No sehän ei vuotanut mistään. Ajelin muutaman viikon ja hups taas katosi jarrut. Neste oli taas valunut vähiin. Vika ei ehtinyt selvitä laitoin vahingon kiertämään eli vaihdoin auton.
Ei muutaman satasen autoja aleta korjaamaan.
Pienempi vaiva korjata tuollainen vika, kuin vaihtaa autoa.
En ole koskaan vaihtanut, en aja radalla.
Yksin ri onnistu ellei oo sellaista ilmauslaitetta. Ei oo vaikeeta...youtube auttaa
Vierailija kirjoitti:
Yksin ri onnistu ellei oo sellaista ilmauslaitetta. Ei oo vaikeeta...youtube auttaa
Onnistuu yksinäänkin, kun laitat letkun ilmausnipasta pulloon, jossa jarrunestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhassa autossa kannattaa olla varovainen kun avaa vanhoja ilmausruuveja. Ne voivat olla niin pahasti ruosteessa että katkeavat, jolloin remontti voi paisua melkoisesti.
Totta.
Jos vie auton korjaamolle nesteen vaihtoon ja siellä tuollainen katkeaa, niin melko varmasti veloittavat lisätyöt ja tarvikkeet autoilijalta vedoten ruosteisuuteen yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin sitä vaihtaa tarvitsee, kunhan vain tarkistaa että säiliössä on riittävästi nestettä.
Käytetystä opelista katoili jarruneste. Se meni yhtäkkiä vähiin ja kun kaverin kanssa lisättiin niin etsittiin mistä se vuotaa. No sehän ei vuotanut mistään. Ajelin muutaman viikon ja hups taas katosi jarrut. Neste oli taas valunut vähiin. Vika ei ehtinyt selvitä laitoin vahingon kiertämään eli vaihdoin auton.
Ei muutaman satasen autoja aleta korjaamaan.
Paljonko sait rahaa autosta, jossa ei ollut jarruja?
Se on jarruneste, ja voi vaihtaa jos viitsii ja osaa. Sinä tuskin osaat.