Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko refluksi oireilla pelkkänä kröhänä kurkussa

Vierailija
23.08.2022 |

Kokemuskia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi köhimisellä ja ajoittaisella äänen käheydellä. Ihmettelin myös kun en innokkaana laulajana pystynytkään aina laulamaan. Tämä vaihe kesti kauan, kunnes vaiva paheni ja alkoi mahan sisältöä nousta suuhun.

Vierailija
22/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se alkoi noin, sen jälkeen alkoi närästykset ja öisin nousi ruokatorvesta hapokasta nestettä. Vaikken olisi syönyt tai juonut mitään epäsopivaa.

Olen hoikan ja normaalin väliltä, joten ei ole painosta kiinni mutta sain tietää että tätä samaa ollut äidillä ja mummolla, eli palleatyrä aiheuttaa. Googleta palleatyrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Kyllä voi

Vierailija
24/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkittiin ja on myös olemassa tätä sappirefluksia, jossa sappi valuu vatsalaukkuun ja sieltä nousee muun sisällön kanssa ylös. Itselläni on tämä versio, puhkesi lopullisesti 2016 stressin myötä 47-kiloisena alle 30-vuotiaana. Sitä ennen oli juuri pari vuotta ollut tuollaista köhää, jonka liitin silloin tupakointiin.

Kahvia olen juonut aina hirveitä määriä, mikä on kai pahin. Sen lisäksi, että pitäisi pureskella paremmin ja kauemmin kaikkea vähärasvaistakin ruokaa mitä syö. Nyt taas uusiin tutkimuksiin, sairastin syövän HPV:n takia toisaalla kehossa, niin kovasti mietityttää, onko siinä jokin pahentava yhdistelmä sen ja refluksin kanssa (anteeksi tällainen yksityisasia tässä välissä, mutta kuulun rokottamattomaan sukupolveen ja onhan sitä itse kukin elänyt villisti joskus). 

Vierailija
25/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani se oireili pitkittyneen yskänä.

Refluksi oli todellinen yllätysdiagnoosi. Se ei oireillut millään muulla tavalla kuin yskänä. Puoliso on hoikka, liikuntaa harrastava ja syö terveellisesti.

Vaiva oli pitkällinen hoidettava, mutta parani kun riittävän pitkään noudatti ruokavaliota ja käytti lääkitystä. Nykyään voi syödä taas kaikenlaista ruokaa eikä refluksi ole tullut takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi