Saako asuntovaunussa/talovaunussa asua vakituisesti vai ei?
Irtolaisuuslaki on kumottu eli sen puolesta ihmisen pitäisi nykyään saada asua missä haluaa, mutta vanhat lait sekä aiemmat säännöt elävät tiukassa yhä kun on keskustelua vastaavasta. Olisi kiva lukea jonkun kokemuksesta ja kiitollinen olen kaikesta tiedosta. Oletuksia olen lukenut jo paljon, joten ehken sellaisia kaipaa niinkään, ainakaan puolesta ja vastaan-keskustelua.
En nyt tarkoita, että menee kirjoille jollekin kummin serkun tuttavalle ja sitten asuu asuntovaunussa vaan aivan rehellistä asumista vaunussa joko leirintäalueella vakituisesti jos mahdollista tai vuokraamalla tontin tai peräti ostamalla tontin minne postilaatikonkin voi pystyttää.
Taloudessa on 2 lasta, eivätkä he ole enään pieniä. Olemme valmiita sitoutumaan koulujen ajaksi tiettyyn paikkaan toki ja myöhemminkin luultavasti olisin ja ajatuksena on ollut toteuttaa haave vasta heidän itse halutessa muuttaa omilleen, mutta jos nyt tulisi eteen todella hyvä mahdollisuus esim. minitaloon renkaiden päällä ja sille pysyvä paikka tmv niin olisi hyvä tietää asioista enemmän. . Jos tontin hankin niin voisin minä pienen talonkin rakentaa, mutta nimenomaan pienen, joten kiinnostaisi toki nuo tontteihinkin liittyvät velvollisudet sekä vastuut. Osassa tonteissa on liittymät heti valmiina ja talo pitäisi tehdä tietyn ajan sisällä, mutta milloin se saa olla pieni?
Entäpä tontit joissa ei ole rakennuslupaa kun sitä ei välttämättä vaadita, mutta saako niissä asua?
Tämä on vielä kovin lapsen kengissä täällä Suomessa minitalojen ymv suhteen. Niitä tehdään, mutta vielä ei ole virallisia alueita minne saisi omansa hilata ja tarvittaessa liittymiin kiinni sekä asua niin kauan kun haluaa.
Saa asua