Voiko kodinhoitajan saada näillä perusteilla edes vaikka pariksi päiväksi kuukaudessa?
Meillä kaksi lasta joista pienempi (1v) todella kiukkuinen ja vaativa. Paikkakunnalla ei ole sukulaisia eikä tuttuja jotka voisivat välillä olla hoitamassa lapsia että pääsisiin yksin käymään jossain tuulettamassa aivojani (mies päivät pitkät töissä). Tuntuu etten jaksa kun en pääse mihinkään yksin.
Olisiko mahdollista saada kodinhoitajaa ja mitä se maksaa, vaikuttaako kotihoidontukeen tmv?
Kiitos.
Kommentit (7)
Ihmiset suuremmassakin tarpeessa ovat ilman. Palkkaa itse.
En pääse tuulettumaan minäkään vaan pitää odotella että lapset ovat isompia. Ja toivoa, että pää kestää siihen saakka. Siis meillä on neljä kiukkuista lasta.
Minä mukavuudenhaluisena ihmisenä pistin vanhemmat lapset kunnalliseen osapäivähoitoon. Jaksan nyt hyvin hoitaa vauvaa, kotia ja iltapäivisin myös vanhempia lapsia. Kaikki voimme nyt erittäin hyvin. Ja pelkästään vauvan kanssa on helppo liikkua kaupungilla ja perhekerhoissa ym.
Täällä kyllä lentää lokaa niskaan tästä ratkaisusta, kun näin " tuhlaan" yhteiskunnan varoja, mutta meidän perhe kyllä maksaa tällä hetkellä myös hurjasti veroja, kun miehellä on suht isot tulot.
Mielestäni tyhmä on se, joka ei osaa hyödyntää yhteiskunnan tarjoamia palveluja ja sitten marttyyrinä valittaa sitä, kuinka raskasta on. Ja en nyt ollenkaant tarkoita sinua, ap, vaan tämän palstan kotiäitimafiaa.
Meillä täällä tietty määrä perhetyöntekijöitä = kodinhoitaja lapsiperheille ja saa sovittua melko näppärästi varsinkin etukäteen. Sairastilanteissa hankalampaa saada nopealla varauksella. Tiedän esim. äidin joka käyttänyt, kun on käynyt satunnaisesti yo:lla luennoilla...
Ei vaikuta kotihoidontukeen. Täällä maksaa muistaakseni alle 4h 10 euroa ja 8h (koko päivä) 20 euroa.
Soitapa palveluohjaajalle ja kysy, sieltä se selviää!
Meillä on kaksoset 10kk, 2v poika , sekä isommat lapset 4 ja 6v. Itse olen sairas, ja joudun joka viikko kaksi kertaa käymään sairaalassa. Kuskaan myös 6-vuotiasta tyttöä joka päivä esikouluun ja takaisin, enkä saanut edes näillä perusteilla kotiapua. Asutaan suht isolla paikkakunnalla. On kuulemma noilla ammattiihmisillä muutakin tekemistä.
Onko helpompaa ja halvempaa vain palkata hoita MLL:stä. Ja jos tarvii siivous/kodinhoitoapua, niin siivooja pariksi tunniksi/viikko.