Onkohan tämä nyt ihan oikein menetelty? Asiaa 3-vuotiaan yökuivaksiopettelusta.
Eli meillä on kello soimassa klo 2:00 ja me huhuillaan sängystämme lapsellemme, että tämän tulisi käydä pissillä. Meillä on potta lapsen sängyn vieressä odottamassa ja paperia kans ja lapsi saa itsenäisestä käydä tarpeillaan.
Sänky ei ole moneen päivään kastunut. *koputtaa puuta*
Mahtaako menettelymme olla ihan asiallinen?
Mielipiteitä!
Kommentit (29)
Harjoittelua ei minusta kannata aloittaa, jos lapsen vaippa aamuisin pääsääntöisesti märkä - vasta kun selviää pitkään kuivalla vaipalla koko yön. Valmius ei tule käskemällä, vaan oppimalla. Toinen on se, että jos otat asiasta stressiä, niin se ottaa lapsikin, ja homma luisuu vain käsistä.
Vierailija:
Harjoittelua ei minusta kannata aloittaa, jos lapsen vaippa aamuisin pääsääntöisesti märkä - vasta kun selviää pitkään kuivalla vaipalla koko yön. Valmius ei tule käskemällä, vaan oppimalla. Toinen on se, että jos otat asiasta stressiä, niin se ottaa lapsikin, ja homma luisuu vain käsistä.
Kokeile vaan ap ilman vaippaa ja ilman herätystä. Se voi mennä ihan hyvin. Ja jos ei mene, niin jatkaisin yöherättelyä, enkä laittaisi enää vaippaa. Itse en ole joutunut herättelemään, mutta en nyt usko, että yksi herätys yöllä mikään katastrofikaan on.
Vierailija:
että yksi herätys yöllä mikään katastrofikaan on.
Monen palstalaisen lapsi herää öisin milloin minkäkin takia, meillä lapsi nyt sattuu muutoin nukkumaan hyvin yönsä, paitsi se yksi pissaherätys. Minä kyllä uskon, että lapsi voisi hyvinkin pärjätä koko yön jo pissaamatta.
Jäi mainitsematta se, että lapsi on myös joskus itsenäisesti herännyt aamukuudelta potalle.
Kyllä minä uskon, että lapsi on hyvinkin lähellä tätä yökuivuutta, joten jatkan samaan malliin, ilman herätystä vain.
Kiittäen! -ap
Lapsihan on selvästi oppimassa yökuivaksi.
Minä myös kokeilisin olla herättämättä.
Lapsi saattaa pissata vaippaan aamulla heti herättyään, ei siis yön aikana. Näin teki esikoiseni, joka ei sänkyään kastellut yövaipan poisottamisen jälkeen, vaikka vaippa sitä ennen olikin joka aamu märkä. Käyttäisi varmaan vieläkin yövaippaa (5,5v), jos olisin tuota neuvoa noudattanut (yövaippa jäi pois tasan 3-vuotiaana), eikä vahinkoja ole sattunut kuin diabetekseen sairastumisen aikaan (4-vuotiaana.
kiitellen. Näin se ihmismieli on kiero!
Älä oikeesti herätä sitä lasta! Vaikka muiden lapset heräilee " mikä mistäkin syystä" niin tarkoituksen mukaista on keskeytymätön uni, siihen me kaikki tähtäämme! Ja ei niitä vaippoja tarvi kuivana roskiin heittää. Meillä ainakin sama kuiva vaippa laitetaan illalla päälle!
aamuyöstä. Panisin suosiolla vaipan yöksi.
3-vuotiaalla öisin pissaaminen on normaalia, siinä iässä ei ole mitenkään poikkeuksellista että pissaa tulee vielä öisinkin, vaikka suuri osa lapsista onkin yökuivia jo 3-vuotiaana.
6-vuotiaan kohdalla taas on kyse jo yökastelusta, ihan oikeasta lääketieteellisestä ongelmasta.