Työkkärin sivuilla etsitään kirppismyyjää, ehtona alkuun 3-6kk 9e/pvä "oppimisjakso"
Työkkärin (ent. mol.fi) sivuilla etsitään kirppis myyjää Karjaalle ja ehtona on, että alkuun on suoritettava 3-6kk 9e/pvä työkokeilujakso, jonka aikana opitaan työhön tarvittavat taidot?!! Mitä helv.. tähänkö tä on mennyt?? En tiennytkään, et Karjaalaisen kirppiksen pyörittäminen on noin vaativaa, et hommaa pitää harjoitella puoli vuotta ilmaiseksi ennen ku palkka alkaa juoksemaan? Ja mitäs takeita siitä on, että tuon kokeilujakson jälkeen mitään palkkahommia on luvassa, tod näk heittävät hatusta miten huono ja mahdoton olet ja uutta "oppijaa" tulille.. Vmp!
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tämä on. Onneksi itse tajusin jo alaikäisenä mikä kusetus tämä korruptoitunut maailma on ja päätin hommata työkyvyttömyyseläkkeen ja en ole päivääkään tehnyt töitä muita kuin omia, omavaraisuus töitä itselleni :) t. Alle 30v
Suosittelen miettimään uusiksi. On aika surullinen elämä, kun yksiksesi ajattelet pärjääväsi, kun eläkeläisten suuri määrä pakottaa valtion lopettamaan/vähentämään radikaalisti elämäntapainkkareiden tuet. Työkyvyttömyyseläke ei tule sulle olemaan lopun ikääsi sama.
Niinkuin sanoin olen osittain omavarainen ja tulevaisuudessa vielä enemmän. En aio tuhota terveyttäni tai mielenterveyttäni tekemällä töitä jollekin valtiolle tai toiselle surkealla palkalla loppuelämää ja kiitokseksi et pääse edes eläkkeelle tai jos pääset sekin on max. 1200€ kk
Määrittele omavarainen. Jos saat tukia, niin et ole omavarainen. Jos sähkö tulee pistorasiasta, et ole omavarainen. Jos sulla ei ole omaa lehmää, kanoja ja traktoria, niin et ole omavarainen. End of case.
x
Niin kyllä kela maksaa vielä sähkön ja vuokran, mutta teen itse rahaa, ostan lihat läheltä tutuilta metsästäjiltä ja kalastajilta. Osaan itsekin kalastaa sekä virittää verkot ja katiskat yms. Tällä hetkellä pakkasessa on neljää eri marjaa jotka riittävät varmasti seuraavaan kahteen vuoteen :D Eläinten hoito on tuttua puuhaa ja tulossa onkin lampaita sekä kanoja tulevaisuudessa. Olen myös kasvattanut jo kolme kesää omat kesäkurpitsat, herneet, sipulit, porkkanat ja kaikkea muuta en jaksa listata. Koko ajanhan omakotitalo ja omavaraisuus elämisestä koitetaan tehdä hankalalampaa mutta minä en muille töitä tee enkä kaupungissa suostu asua. Olen sen todistanut vierestä useempaakin otteeseen mitä tuo työnteko tekee ihmisille ja mikä on kiitos.
Eli et ole omavarainen. Ja vielä, miksi et ole yrittäjä? Otat valtiolta, muttet anna takaisin mitään.
Koska yrittäminenkin on tehty tässä maassa kannattamattomaksi. Mutta tavallaan olen yrittäjä hieman toista reittiä vain :)
No ei todellakaan ole. Suomi on kansainvälisessä vertailussa yrittäjämyönteisimpiä maita. Lisäksi verotus on hyvinkin kohtuullista, jos vain osaat hommasi ja osaamiselle on tarvetta. Suosittelen nyt aikuisten oikeasti lopettamaan sen kuoppasi kaivamisen ja opettelemaan tulla pois sieltä. Olen tosissani siitä, että niitä sun sossutukia ei kohta enää saa ja sitten kä kuten sille sadun heinäsirkalle. Koronnosto on jo alkanut ja Suomen saama halpa laina ei ole kohta halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tajua kun olen tehnyt osa-aikatyötä jo monta vuotta ihan omasta tahdosta niin nyt tän uuden aktiivimallin myötä olenkin lain mukaan työtön. Työkkäristä tuli muistutus, että pitää hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa. Miksi ihmeessä kun en edes halua kokopäivä työtä ja tämä työpaikkani on vakituinen.
Sitten et voi haluta myöskään soviteltua päivärahaa.Itse luovuin siitä päästäkseni työkkäristä eroon.
Roskis- kirjoitti:
Salli mun nauraa. Olin joskus työKOKEILIJANA 2kk kierrätyskeskuksessa ja yrittivät siellä jatkaa työKOKEILUA puolivuotta, kyllä vtutti lopunpäiten tehdä ilmaiseksi siellä samat asiat mitä palkalliset.. nämä pitäisi lailla kieltää. Vanhempani ovat jo senverran iäkkäitä niin nauroivat ''mikä hlvetin työkokeilu?'' :D
Hyväksikäytöltä vältyttäisiin, jos työkokeilun kesto rajattaisiin max. neljään viikkoon eivätkä yksityiset yrityiset saisi käyttää työkokeilijoita lainkaan.
Kyllä kuukaudessa ehtii kokeilla ihan riittävästi eri työtehtäviä ja päättää hakeutuuko alan koulutukseen vai ei.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki hakijat ymmärtää ettei tuossa mitään palkkatyötä ole luvassa.
Pitäisi ilmaista selvemmin, että kyseessä on työllistämistuella tehtävä työ.
Esim. Pk-seudulla kierrätyskeskukset ja SPR:n kirppikset tarjoavat pitkäaikaistyöttömille noita jaksoja. Ensin työllistymistuki ja sitten mahdollisesti palkkatuki (joka voi jatkua max 2 vuotta).
Nuo ei siis ole normaaleja työpaikkoja, eikä niihin edes pääse muut kuin pitkäaikaistyöttömät.
Ne on ihan tavallisia työpaikkoja ja normaaleja töitä, mutta niihin koetetaan saada ilmaista työvoimaa vaikka minkälaisella "keinottelulla" ja ihmisten kuppaamisella! Mitään pitkäaikaistyöttömiä ei olisi olemassakaan, jos ihmiset palkattaisiin töihin eri pituisiin työsuhteisiin ja vaikka niihin osa-aikaisuuksiin.
Tästä stanan yksinkertaisesta asiasta on paisutettu joku byrokraattinen hirviö, joka nielee suunnattomat summat rahaa ja se ihan ydin asia unohtuu byrokratian pyörittämisessä, eli ihmisten työllistäminen normaaliin työsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki hakijat ymmärtää ettei tuossa mitään palkkatyötä ole luvassa.
Esim. Pk-seudulla kierrätyskeskukset ja SPR:n kirppikset tarjoavat pitkäaikaistyöttömille noita jaksoja. Ensin työllistymistuki ja sitten mahdollisesti palkkatuki (joka voi jatkua max 2 vuotta).
Nuo ei siis ole normaaleja työpaikkoja, eikä niihin edes pääse muut kuin pitkäaikaistyöttömät.Niinpä, lisäksi
Työ on pääsääntöisesti viikonloppu työtä, mutta viikollekin tulee työvuoroja ajoittain.
Työn aloitus vaatii 3-6 kk te-toimiston 9€/pvä työharjoittelujakson
Fiksummat ymmärtävätkin, että tarkoitettu lähinnä työrajoitteisille, eräänlaista sosiaalista työkyvyn ylläpitoa.
Eihän tuolla työllä vakinaisenakaan itseään elätä, siis työtä vain muutamana pv:nä kk:ssa.
Kyllä, sitähän tuo on eräänlaista sosiaalista työkyvyn ylläpitoa. Ja kun asenteet ja kulttuuri tämän palstan työvoimapoliittisissa päätöksissä on noinkin negatiivista, niin sopii kysyä, että miksi? Olisi kaikille paljon parempi, että ihmiset sosiaalistuisivat enemmän, ettei olisi liikaa energiaa tuhlattavaksi työpaikoista, vapaaehtoistyön mitätöimisestä ja kaikenlaisesta negatiivisesta. Mut kyllähän MÄ OON SOSSURAHANI ANSAINNUT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistaako rikosrekisterin, luottotiedot?
Ne on tarkistettu hyvin nopeasti. Luottotiedot taitaa tulla saman tien, kun ne hakee järjestelmästä ja rikosrekisteriotteen saa oikeusrekisrerikeskuksen toimitusajan puitteissa, joka sekään ei montaa päivää kestä.
Osassa palkkatukitöissä on supon tutkinta.
Joo, niin on. Ette ehkä tiedä, mutta osa meidän ministereistäkin töissä palkkatuella.
Vierailija kirjoitti:
Roskis- kirjoitti:
Salli mun nauraa. Olin joskus työKOKEILIJANA 2kk kierrätyskeskuksessa ja yrittivät siellä jatkaa työKOKEILUA puolivuotta, kyllä vtutti lopunpäiten tehdä ilmaiseksi siellä samat asiat mitä palkalliset.. nämä pitäisi lailla kieltää. Vanhempani ovat jo senverran iäkkäitä niin nauroivat ''mikä hlvetin työkokeilu?'' :D
Hyväksikäytöltä vältyttäisiin, jos työkokeilun kesto rajattaisiin max. neljään viikkoon eivätkä yksityiset yrityiset saisi käyttää työkokeilijoita lainkaan.
Kyllä kuukaudessa ehtii kokeilla ihan riittävästi eri työtehtäviä ja päättää hakeutuuko alan koulutukseen vai ei.
Tehdastöissä tuo voisi olla ainakin ihan hyvä. Eräs ns. vastuullinen ja vapaata maitoa tuottava yritys (ei Valio) on ainakin käyttänyt noita tukikikkailuja vuosien ajan. En tiedä, miten nykyään, mutta ainakin aiemmin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se toki kamalaa kun joutuu jotain tekemään ilmaisen rahan vastikkeeksi, eikä voi maata sohvalla koko päivää.
Voimia.
Niinpä. Erityisesti korkeasti koulutettuja työttömiä pitää kohdella erityisen armottomasti. Nämä vetelykset varastavat alisuoriutumisellaan valtiolta käsittämättömät summat rahaa. Jos he ottaisivat itseään niskasta kiinni ja hankkiutuisivat koulutustaan vastaaviin töihin, saisi valtio mittavat verotulot.
Missä ja miten voisin nyt korkeakoulutettuna hankkiutua koulutusta vastaaviin töihin? Viimeksi koulutusta vastaavaa työtä olen tehnyt 2010, sen jälkeen kaikenlaista mistä olen välillä saanut enemmän ja välillä vähemmän rahaa. Välillä olen ollut kokonaan tuloton ja korvaukseton, kun kyllästyin työkkärin kanssa tappelemaan.
Joskus tappio on myönnettävä ja todettava, että oma osaaminen koulutusta vastaavalla alalla ei vastaa työmarkkinoiden tarpeita. Näin itsekin tein ja tunnen monta muutakin. Uudella alalla sen sijaan löytyy imua.
Kyllä tämä tappio on ollut tiedossa jo pitkään, joten en ole enää niitten koulutusta vastaavien töitten perään haikaillut. Teen mitä satun saamaan, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että työttömiä ihmisiä sorretaan Suomessa pakottamalla kaikenlaiseen höpöhöpöön karenssin uhalla, kun niitä vähiä valtion rahoja voisi kohdentaa järkevämpäänkin tekemiseen kuin esim. orjatyöhön ohjaamiseen!
Olen valitettavasti sitä mieltä, että osa porukasta on sitä mieltä, että se työpaikka on niitä varten eikä niiden ole tarpeen tehdä kuin ihan minimin. Suomessa pitäisi olla joku kansalaisvelvoite töihin, on se sitten vapaaehtoistoimintaa, kansalaisaktiivisuutta tms. Suomessa on iso ongelma erilaisten vapaaehtoistoimintojen kanssa, kun siellä on vanhempaa väestöä, mutta työssäkäyvä väki venytetään ihan äärimmilleen, jolloin väestön vanhetessa tullaan sen eteen, että kuka ne vapaaehtoistyöt hoitaa tulevaisuudessa?
Todellakin Suomessa pitäisi olla joku kansalaisvelvoite palkata ihmisiä oikeisiin töihin oikealla palkalla!!! Täällä käytetään rahaa maksuvälineenä ja työtä tehdään, jotta sitä rahaa saadaan, että voidaan niitä maksuja maksaa. Ei se pelkkä työnteko ketään elätä! Mikä siinä on niin helvetin vaikea tajuta?!
Ymmärsitkö sanaa vapaaehtoistyö? Jos et millään tavalla osallistu yhteisen elämän edesauttamiseen niin olet ihan samanlainen pummi kuin yhteiskunnan lompakon perässä tänne muuttaneet elintasosurffarit.
Minä olen niitä vapaaehtois- ja ilmaistöitä jo tehnyt niin paljon, että enää en tee mitään ilmaiseksi. Oma elintaso ei siinä paljon nouse, kun toisille ilmaiseksi alkaa kovin tekemään. Oma köyhyys ja kurjuus vaan syvenee. Vapaaehtois- ja hyväntekeväisyystyöt on rikkaitten hommia!
Mitä ihmettä? Rikkaitten juttuja??? Niinkuin VAPEPA, VPK eli vapaapalokunta ja kilpailujen järjestämisessä toimivat henkilöt?? Ovatko he Herlinejä kaikki? Kyllä on aikamoista yhteisen oksan nakertamista ja surullista.
Kyllä! Sellaisten ihmisten hommia ovat, joilla on hyvät tulot tai muuten paljon varallisuutta. Köyhän ja työttömän ihmisen ei tuollaiseen kannata aikaansa ja energiaansa haaskata, sillä siitä ei taloudellisesti ole yhtään mitään hyötyä. Kaiken lisäksi työkkäri saattaa katsoa vapaaehtoistyön työllistymisen esteeksi ja antaa kelalle lausunnon, että tukea ei makseta, koska ihminen on työllistynyt.
Uskotko itsekään kirjoittamaasi?
Jos itse olisin (pitkäaikais)työtön ja tuollaista Kirppis-sopimusta tarjottaisiin, saattaisin ottaa sen vastaan, jos kirppis olisi tuossa nurkan takana parin minuutin kävelymatkan päässä. Istuisin pöydän takana enkä yrittäisi myydä yhtään mitään. Tavarat liikkuisi hyllyyn hyvin hitaasti eikä asiakkaan autoon apukantajana lainkaan. Oma-aloitteisuus olisi 0% ripeys negatiivista.
Jos on ilmiselvästi työttömän hyväksikäytöstä kysymys, miksi harjoittelija edes yrittäisi suorittaa työtään hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ei siis ole normaaleja työpaikkoja, eikä niihin edes pääse muut kuin pitkäaikaistyöttömät.Niinpä, lisäksi
Työ on pääsääntöisesti viikonloppu työtä, mutta viikollekin tulee työvuoroja ajoittain.
Fiksummat ymmärtävätkin, että tarkoitettu lähinnä työrajoitteisille, eräänlaista sosiaalista työkyvyn ylläpitoa.
Eihän tuolla työllä vakinaisenakaan itseään elätä, siis työtä vain muutamana pv:nä kk:ssa.
Kyllä, sitähän tuo on eräänlaista sosiaalista työkyvyn ylläpitoa. Ja kun asenteet ja kulttuuri tämän palstan työvoimapoliittisissa päätöksissä on noinkin negatiivista, niin sopii kysyä, että miksi? Olisi kaikille paljon parempi, että ihmiset sosiaalistuisivat enemmän, ettei olisi liikaa energiaa tuhlattavaksi työpaikoista, vapaaehtoistyön mitätöimisestä ja kaikenlaisesta negatiivisesta. Mut kyllähän MÄ OON SOSSURAHANI ANSAINNUT.
Lääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet!
saat apteekista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään sossurahoja ei tarvitsisi maksaa, jos ihmiset työllistyisivät oikeisiin töihin ja saisivat niistä oikeaa palkkaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se toki kamalaa kun joutuu jotain tekemään ilmaisen rahan vastikkeeksi, eikä voi maata sohvalla koko päivää.
Voimia.
Niinpä. Erityisesti korkeasti koulutettuja työttömiä pitää kohdella erityisen armottomasti. Nämä vetelykset varastavat alisuoriutumisellaan valtiolta käsittämättömät summat rahaa. Jos he ottaisivat itseään niskasta kiinni ja hankkiutuisivat koulutustaan vastaaviin töihin, saisi valtio mittavat verotulot.
Missä ja miten voisin nyt korkeakoulutettuna hankkiutua koulutusta vastaaviin töihin? Viimeksi koulutusta vastaavaa työtä olen tehnyt 2010, sen jälkeen kaikenlaista mistä olen välillä saanut enemmän ja välillä vähemmän rahaa. Välillä olen ollut kokonaan tuloton ja korvaukseton, kun kyllästyin työkkärin kanssa tappelemaan.
Joskus tappio on myönnettävä ja todettava, että oma osaaminen koulutusta vastaavalla alalla ei vastaa työmarkkinoiden tarpeita. Näin itsekin tein ja tunnen monta muutakin. Uudella alalla sen sijaan löytyy imua.
Kyllä tämä tappio on ollut tiedossa jo pitkään, joten en ole enää niitten koulutusta vastaavien töitten perään haikaillut. Teen mitä satun saamaan, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että työttömiä ihmisiä sorretaan Suomessa pakottamalla kaikenlaiseen höpöhöpöön karenssin uhalla, kun niitä vähiä valtion rahoja voisi kohdentaa järkevämpäänkin tekemiseen kuin esim. orjatyöhön ohjaamiseen!
Olen valitettavasti sitä mieltä, että osa porukasta on sitä mieltä, että se työpaikka on niitä varten eikä niiden ole tarpeen tehdä kuin ihan minimin. Suomessa pitäisi olla joku kansalaisvelvoite töihin, on se sitten vapaaehtoistoimintaa, kansalaisaktiivisuutta tms. Suomessa on iso ongelma erilaisten vapaaehtoistoimintojen kanssa, kun siellä on vanhempaa väestöä, mutta työssäkäyvä väki venytetään ihan äärimmilleen, jolloin väestön vanhetessa tullaan sen eteen, että kuka ne vapaaehtoistyöt hoitaa tulevaisuudessa?
Todellakin Suomessa pitäisi olla joku kansalaisvelvoite palkata ihmisiä oikeisiin töihin oikealla palkalla!!! Täällä käytetään rahaa maksuvälineenä ja työtä tehdään, jotta sitä rahaa saadaan, että voidaan niitä maksuja maksaa. Ei se pelkkä työnteko ketään elätä! Mikä siinä on niin helvetin vaikea tajuta?!
Ymmärsitkö sanaa vapaaehtoistyö? Jos et millään tavalla osallistu yhteisen elämän edesauttamiseen niin olet ihan samanlainen pummi kuin yhteiskunnan lompakon perässä tänne muuttaneet elintasosurffarit.
Minä olen niitä vapaaehtois- ja ilmaistöitä jo tehnyt niin paljon, että enää en tee mitään ilmaiseksi. Oma elintaso ei siinä paljon nouse, kun toisille ilmaiseksi alkaa kovin tekemään. Oma köyhyys ja kurjuus vaan syvenee. Vapaaehtois- ja hyväntekeväisyystyöt on rikkaitten hommia!
Mitä ihmettä? Rikkaitten juttuja??? Niinkuin VAPEPA, VPK eli vapaapalokunta ja kilpailujen järjestämisessä toimivat henkilöt?? Ovatko he Herlinejä kaikki? Kyllä on aikamoista yhteisen oksan nakertamista ja surullista.
Kyllä! Sellaisten ihmisten hommia ovat, joilla on hyvät tulot tai muuten paljon varallisuutta. Köyhän ja työttömän ihmisen ei tuollaiseen kannata aikaansa ja energiaansa haaskata, sillä siitä ei taloudellisesti ole yhtään mitään hyötyä. Kaiken lisäksi työkkäri saattaa katsoa vapaaehtoistyön työllistymisen esteeksi ja antaa kelalle lausunnon, että tukea ei makseta, koska ihminen on työllistynyt.
Tämä ei nyt ole mikään uskon asia, vaan ihan omakohtaisesti nähtyä ja koettua, elettyä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin (pitkäaikais)työtön ja tuollaista Kirppis-sopimusta tarjottaisiin, saattaisin ottaa sen vastaan, jos kirppis olisi tuossa nurkan takana parin minuutin kävelymatkan päässä. Istuisin pöydän takana enkä yrittäisi myydä yhtään mitään. Tavarat liikkuisi hyllyyn hyvin hitaasti eikä asiakkaan autoon apukantajana lainkaan. Oma-aloitteisuus olisi 0% ripeys negatiivista.
Jos on ilmiselvästi työttömän hyväksikäytöstä kysymys, miksi harjoittelija edes yrittäisi suorittaa työtään hyvin?
Tiesitkö, että sen työpaikan ei ole tarkoitus toimia sun miellyttämiseen? Miksi et työllistä itseäsi yrittäjänä? Mietipä niitä pörssijohtajia, jotka tekevät päätöksillään ja omalla aikansa menettämisellä miljoonia kuukaudessa ja ne saa vain jotain promilleja siitä tuloksesta? Ja joutuvat maksamaan progressiivista tuloveroa (!) eli normisti yli 50 %. Kylläpä suakin varmaan naurattais olla jatkuvasti tavoitettavissa ja paineen alla. Mut ku kitiset, että sulla nyt vaan on oikeus sossurahaan ilman velvoitteita. Häpeäisin, jos olisin sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin virkailija sanoi taannoin näkevänsä ilmaistyövoiman hyväksikäyttöä yhä kasvavassa mitassa.Tämä kirppari-ilmoitus on jo huippu kaikista.
Hätkähdyttävä tulos: Lähes 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/yli-500000-suomalaista-tekee-ilmai…
"Palkattoman työn määrä on räjähtänyt, toteaa Seuralle työ- ja elinkeinotoimistossa työskentelevä asiantuntija. Hän kertoo seuranneensa läheltä, miten palkatonta työvoimaa käytetään hyväksi ja kuinka ilmiö on laajentunut vuosien aikana.
Sitten valitetaan kuinka toimeentulotukimenot kasvavat suorastaan räjähdysmäisesti samassa suhteessa. Ilmaistyöllä ei laskuja eikä vuokria maksella nääs. Jossakin vaiheessa tämän puliveivaamisen ja palkattomilla töillä kikkailun pakko tulla tiensä päähän.
Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta ja he saa pitää ne sähkölämmitteiset talonsa kuin myös perikunnat. Työikäisiä on vähemmän ja lehdessä oli, että kohta saatetaan tehdä pelkkiä pörssisähkösopimuksia, yksi yhtiö tekee jo vallan niitä 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin virkailija sanoi taannoin näkevänsä ilmaistyövoiman hyväksikäyttöä yhä kasvavassa mitassa.Tämä kirppari-ilmoitus on jo huippu kaikista.
Hätkähdyttävä tulos: Lähes 500 000 suomalaista tekee ilmaista työtä
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/yli-500000-suomalaista-tekee-ilmai…
"Palkattoman työn määrä on räjähtänyt, toteaa Seuralle työ- ja elinkeinotoimistossa työskentelevä asiantuntija. Hän kertoo seuranneensa läheltä, miten palkatonta työvoimaa käytetään hyväksi ja kuinka ilmiö on laajentunut vuosien aikana.
Sitten valitetaan kuinka toimeentulotukimenot kasvavat suorastaan räjähdysmäisesti samassa suhteessa. Ilmaistyöllä ei laskuja eikä vuokria maksella nääs. Jossakin vaiheessa tämän puliveivaamisen ja palkattomilla töillä kikkailun pakko tulla tiensä päähän.
Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta ja he saa pitää ne sähkölämmitteiset talonsa kuin myös perikunnat. Työikäisiä on vähemmän ja lehdessä oli, että kohta saatetaan tehdä pelkkiä pörssisähkösopimuksia, yksi yhtiö tekee jo vallan niitä 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Eipä ole ostajia 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kuka se yksikin valopää oli, joka muinoin selitti ettei työllä ja palkalla tarvitse tullakaan toimeen, vaan toimeentulotuki ja asumistuki yms. ovat sitä varten. Oliko se se Juhana Vartiainen. Taitaa kokeilla oppejaan nyt ihan käytännössä, kun Helsingin kaupungin työntekijöiltä on jäänyt palkkoja saamatta jokin järjestelmä vian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimia.
Tämä ei nyt ole mikään uskon asia, vaan ihan omakohtaisesti nähtyä ja koettua, elettyä elämää.
Kysyn nyt hieman täsmennetymmin. Kirjoitit:
Sellaisten ihmisten hommia ovat, joilla on hyvät tulot tai muuten paljon varallisuutta. Köyhän ja työttömän ihmisen ei tuollaiseen kannata aikaansa ja energiaansa haaskata, sillä siitä ei taloudellisesti ole yhtään mitään hyötyä.
Mitä taloudellista hyötyä rikkaalle on vapaaehtoistöistä? Miten luulet, että heillä olisi jotenkin aikaa enemmän kuin kotona lorvailevalla työttömällä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuore opettajan pätevyys ja ehdotettiin työkokeilua kouluavustajana. Piti puristaa kättä nyrkkiin etten olisi näyttänyt keskisormea...
Pitäisiköhän meidän suomalaisten alkaa sanoa asioita enemmän ääneen? Vaikka et olisi sitä keskisormea näyttänytkään, olisit voinut mainita tilanteessa, että mielesi tekisi, koska voisivat vähän miettiä mitä siellä suustaan päästävät. Ei heti saa/saisi tarjota/tyrkyttää työkokeilua, kun ei työpaikkaa irtoa.