Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuparikierukka hyvä ehkäsytapa?

Vierailija
26.10.2006 |

Mitä hyvää, mitä huonoa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei eettinen ehkäisytapa. " Abortti" saattaa tapahtua jopa joka kuukausi. En voisi itselleni ottaa vaikka helppo tapa onkin.

Vierailija
2/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pillereistä niin sekaisin etten halunnut mitään hormonaalista, eli päädyin kuparikierukkaan. Kuukautisvuoto oli hiukan runsaampi kuin ilman kierukkaa, mitään muuta ' sivuvaikutusta' mulla ei ilmennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain kuulla kauhutarinoita mielettömistä vuodoista, mutta näin ei minun kohdallani käynyt, eli tyytyväinen olen!

Vierailija
4/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö teitä kierukoiden käyttäjät häiritse se että se ihmisen alku saattaa tosiaan lähteä kasvuun? Mä en pääsis tuosta ajatuksesta irti.. 2

Vierailija
5/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta eikö teitä kierukoiden käyttäjät häiritse se että se ihmisen alku saattaa tosiaan lähteä kasvuun? Mä en pääsis tuosta ajatuksesta irti.. 2

Vierailija
6/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kuparikierukka aiheuttaa kohdun limakalvolle steriilin tulehdusreaktion, joka heikentää siittiöiden hedelmöittämiskykyä heikentämällä niiden kulkua munatorviin. Se muuttaa myös munatorvien eritteen sukusoluille epäedulliseksi ja häiritsee siten hedelmöittymistä. Useimmiten hedelmöittyminen estyykin kokonaan. Kierukan ehkäisyteho perustuu toissijaisesti siihen, että se estää munasolun kiinnittymisen kohdun limakalvolle. "

Vierailija
7/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuukautiset eivät edelleenkään ole kivuliaat eikä vertakaan paljoa tule. kesto noin 3 päivää. olen kyllä kuullut että jokuset vuotavat paljon. itse en enää luopuisi, hormonien sivuvaikutusten jälkeen tämä on taivas. e-pillerit mm. kuivattivat silmäni, limakalvoni ja ihoni, päänsärkyä, turvotusta (lopettamisen jälkeen paino laski 5 kiloa kuukaudessa!) masennusta, itkuisuutta..

Vierailija
8/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muussa ehkäisyssä munasolu hedelmöittyisi lapselle annettaisiin mahdollisuus! Kierukalla se lapsi kuitenkin saattaa saada alkunsa, mutta estetään sen kehittyminen! Miksei voi käyttää muuta ehkäisyä kun sitä kuitenkin on tarjolla? Onko oma nautinto tärkeämpi kuin se mahdollinen kesken poisettu lapsi?

Vierailija
9/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos muussa ehkäisyssä munasolu hedelmöittyisi lapselle annettaisiin mahdollisuus! Kierukalla se lapsi kuitenkin saattaa saada alkunsa, mutta estetään sen kehittyminen! Miksei voi käyttää muuta ehkäisyä kun sitä kuitenkin on tarjolla? Onko oma nautinto tärkeämpi kuin se mahdollinen kesken poisettu lapsi?

Vierailija
10/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen: siittiöt eivät saavuta munasolua eikä silloin mitään alkiota pääse syntymään.

Jos tämä on hirveän keskeinen kysymys ehkäisyn valinnassa, niin silloin on parasta valita kondomi. Hedelmöityminenhän saattaa toisinaan kuitenkin tapahtua paitsi kuparikierukan käyttäjillä, myös hormonikierukan ja e-pillerien käyttäjillä. Mikään ehkäisy ei ole 100% varma, ja kaikissa edellämainituissa on toissijaisena vaikutusmekanismina se, ettei mahdollisesti hedelmöitynyt munasolu pääse kiinnittymään!

Vierailija
11/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa varma keino on selibaatti! Voihan sitä käyttää kondomia tai ehkäisypuikkoja ellei muu hormonaalinen ehkäisy käy!

Vierailija
12/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa hieman faktoja ennenkuin alatte sättiä yhtä ehkäisymenetelmää.

Vierailija
13/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kierukasta puhuessani tarkoitan myös hormonikierukkaa, en voi hyväksyä sitäkään!

Vierailija
14/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kierukasta puhuessani tarkoitan myös hormonikierukkaa, en voi hyväksyä sitäkään!

Vierailija
15/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei sterilisaatiota sitten halua tai käyttää kortsua.

joskus mietin, miksi ihmeessä kaikista asioista tehdään näin vaikeita.

Itse jouduin aikoinaan miettimään toden teolla,mitä ehkäisyä meidän perheessä käytetään koska en voi käyttää mitään hormonaalista ehkäisykeinoa. Joillekin ei vain jää vaihtoehtoja kovinkaan monta. Nyt toiveissa toinen lapsi, meillä ainakin kuparikierukka oli luotettava ehkäisykeono.

Vierailija
16/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuparikierukka mulla on ollut kohta 2 vuotta. Hyvin toimii. Miksi tällaisia tarvitsisi miettiä, jos joka tapauksessa ehkäisee? Aika tekopyhää minusta...

Vierailija
17/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paljon terveellisempi, kuin esim pillerit. Saivartelijat olkoot vaikka ilman ehkäisyä=)

Vierailija
18/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minipillereiden ehkäisyvaikutus perustuu useisiin eri tekijöihin: ne muuttavat kohdunkaulaliman siittiöitä läpäisemättömäksi, ne estävät osan (30-80%) munasolun irtoamisista, ne muuttavat kohdun sisälimakalvoa siten, että mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu ei pääse siihen kiinnittymään."

" Ehkäisykapseleiden, kuten minipllereidenkin ehkäisyvaikutus perustuu useisiin eri tekijöihin: ne muuttavat kohdunkaulaliman siittiöitä läpäisemättömäksi, ne estävät osan (30-100%) munasolun irtoamisista, ne muuttavat kohdun sisälimakalvoa siten, että mahdollisesti hedelmöittynyt munasolu ei pääse siihen kiinnittymään."

" Kierukan sisältämästä kuparilangasta liukenee kuparia, joka häiritsee sekä siittiöiden kulkua kohdussa että munasolun hedelmöittymistä."

lähde: http: //www. verkkoklinikka. fi/?page=8454990&id=7322313

" Hormonikierukan hormoni vaikuttaa siten, että kohdun limakalvo surkastuu ja näin hedelmöittynyt munasolu ei pääse kiinnittymään. Se toimii myös siten, että kohdunsuun limatulppa paksuuntuu, joten siittiöiden on vaikea päästä kohtuun."

lähde: http: //fi. wikipedia. org/wiki/Hormonikierukka

Yhdistelmä e-pillerit

Näiden e-pillereiden pääasiallinen teho perustuu siihen, että ne estävät tehokkaasti munasolun kypsymisen ja irtoamisen munasarjasta. Tämän takia hedelmöittymistä ei pääse tapahtumaan. E-pillerit vaikuttavat kohdun kaulakanavan limaan siten, että siittiöiden on vaikeampi tunkeutua liman läpi kohtuun. Lisäksi mahdollisen alkion kiinnittymiseen kohdun seinään vaikeutuu tai estyy kokonaan. Nämä vaikutukset häviävät ja tilanne palautuu takaisin " normaaliksi" kun pillereiden käyttö lopetetaan. Heti pillereiden lopettamisen jälkeinen ensimmäinen luontainen kierto on aivan normaalilla tavalla hedelmällinen ja raskaus voi turvallisesti alkaa ilman erityisiä varo-aikoja tai taukoja pillereiden lopettamisen jälkeen.

lähde: http: //www. yths. fi/netcomm/viewarticle. asp?path=8,21,2476,2501&article=3115&index=A&page=1

Vierailija
19/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaisethan ovat vieneet tämän asian niin pitkälle, etteivät ehkäise lainkaan. No, Suomi on vapaa maa ja meillä on vapaus valita, kuinka monta lasta haluamme tehdä.

Vierailija
20/30 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enemmän häiritsevät ne lapset, jotka ovat joutuneet kokemaan huonoa kohtelua vanhempiensa puolelta. Itselläni on kuparikierukka ja jos se pettäisi, tekisin abortin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi