Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää jakaa ihan mitä tahansa itsestä?

Vierailija
22.08.2022 |

Olen aloittanut opiskelun ja mulle on ollut pahinta kertoa itsestään, ja ei se pelkkä kertominen tilanteessa vaan se, että toiset ihmiset sitten tietävät asioita musta. En ilmeisesti kestä, että kukaan tuntee mua. Ahdistaa, että melko vieraat ihmiset tietävät esimerkiksi mun tarkan iän, mun musiikkimausta ja elämäntilanteesta jonkin verran ja arvostelevat ehkä mielessään sitä. Pakkohan ei tietysti kenelläkään ole kertoa mitään, mutta se vaikuttaa aika oudolta sosiaalisessa tilanteessa jos ei halua kertoa jotain "normaalia" tai valehtelee.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko jakaa itsestään mitään ennen kuin luottaa muihin. Jutustelun voi pitää kevyenä ja pintapuolisena.

Vierailija
22/23 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt mistä häpeä johtuu? On hyödyllistä miettiä mistä se juontuu. Häpeään auttaa se että tekee sitä mikä hävettää niin se vähitellen vähenee, täytyy myös ymmärtää ettei tunne kuvaa todellisuutta vaan se on reaktio johonkin asiaan ja se miten reagoimme riippuu menneisyydestämme.

Ehkä lapsuus, huonot kokemukset ihmissuhteissa myöhemmin sekä sellaiset jaksot elämässä, joissa olin vahingossa liikaa yksin. En varsinaisesti kärsinyt yksinäisyydestä kamalasti, mutta tavallaan unohdin sosiaalisen kanssakäymisen kielen ja sitten olen ollut epävarma siitä, mikä on missäkin tilanteessa tavallista ja mikä ei. Ja olen miettinyt tuota samaa, että minunlaisen ei kannata liikaa ehkä luottaa "vaistoon" vaan enemmän siihen, että ylireagoin todennäköisesti. Kiitos tästä huomiosta

Ap

Jos on "unohtanut" sen sosiaalisen kanssakäynnin, niin helpointa on apinoida muita. Joku sanoo siinä esittelyssä vaikka, olen Sirpa 23 Espoosta ja tykkään rockista. Niin sinä voit apinoida ja sano olen sini 24 vuotias vantaalainen ja tykkään komediaelokuvista. Voit jo valmiiksi miettiä muutaman jutun jotka voisit kertoa ja sitten käytät niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit puhua jostain aiheesta, mikä ei liity sinuun mitenkään. Esim opiskelukavereiden kanssa opiskelusta.

Kuule ei voi. Todella monilla aikuistenkin kursseilla on "kerros muutama asia itsestäsi" kierros tai joku tutustumistehtävä missä vastataan pariin kysymykseen (mitä ilman et lähde koskaan kotoa? mikä on parasta elämässäsi tällä hetkellä? jne.) Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi