Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitolapset 7- ja 9v ei jaksaneet katsoa pocahontas-dvd:tä, normaalia?

Vierailija
22.08.2022 |

"Tylsääääää, anna mun puhelin että saan laittaa viestii Ainolle ja Almalle" Muistan kuinka itse katsoin aivan haltioissaan Pocahontasin musiikkikohtauksia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on, jos vanhemmat on antaneet katsoa vaan tiktokin 20 sekunnin pätkiä "tää on hei muodissa nyth" Surullista kylläkin.

Vierailija
2/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heistä elokuva oli tylsä.  Eivät kaikki tykkää samoista asioista kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin muistan katsoneeni monta kertaa peräkkäin. Vanhemmat ei olleet niin tiukkoja ruutuajasta kuin nykyään.

Vierailija
4/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin antaa katsoa elokuvaa kuin leikkiä kännykällä, helpompaa valvoa mitä lapset näkevät.

Vierailija
5/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt melko tylsä leffa. Miksi ette tehneet jotain yhdessä, sen sijaan että tuijotatte ruutua?

Vierailija
6/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt melko tylsä leffa. Miksi ette tehneet jotain yhdessä, sen sijaan että tuijotatte ruutua?

Ööh. Keinuimme, teimme ruokaa, hoidimme koiria. Eli kyllä teimme muutakin. Ap

Vierailija
7/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista :( Kuten ylempänä sanottu, johtuu juuri niistä lyhyistä videopätkistä mm. tiktokissa ja youtubessa. Lapsille tarkoitettujen kanavien videoiden kohtaukset vaihtuvat nopeasti toiseen. 

Joku jenkki tutkimus oli siitä, kuinka tämä kaikki lopulta vaikuttaa keskittymiskyvyn puutteeseen aikuisena. Varmaan kiva työelämässä.

Vierailija
8/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh. Keinuimme, teimme ruokaa, hoidimme koiria. Eli kyllä teimme muutakin. Ap

Vierailija
9/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä jaksaisiko minunkaan lapset katsoa Pocahontasia. Niillä tosin ei ole Tiktokia. Tykkäävät enimmäkseen kirjoista ja sarjiksista.

Olin itse lapsena samanlainen, ja oikeastaan olen yhä. Telkkari ja leffat saavat ajatukset harhailemaan, kun rytmi on aina liian hidas tai liian nopea.

Vierailija
10/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakouluikäisenä katsoin monet monet Disney-leffat läpi muutaman kerran vuodessa. Ei tosiaan ollut mitään vaikeuksia keskittyä, joskus katsottiin jopa kaksi elokuvaa putkeen.

Vierailija
11/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitään, naapurin kakaralle ostettiin lego-linna, jota se ei jaksanut koota vaan jätti kesken. Ei ollut ikään nähden liian vaikea.

Vierailija
12/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia jos ei tykkää elokuvasta.

Ei meilläkään lapset tykkää tuosta leffasta mutta esim. Encanto on sellainen että voisivat katsoa vaikka viisi kertaa putkeen.

Vierailija
13/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tuon ikäisenä lapsena jaksoin helposti katsoa leffan kuin leffan, mutta nykyään tekee tiukkaa katsoa yhtäkään ainutta leffaa ilman, että on pakko näprätä puhelinta samalla. Kirjojakin luin mielelläni lapsena ja nuorena, mutta nykyään on todella vaikeata aloittaa lukemista tai lukea mitään loppuun, vaikka olisi mielenkiintoinen kirja. Ylipäänsä on vaikeaa tehdä mitään ja kaikki tuntuu tylsältä. Ainoastaan päämäärätön netin/somen selailu yms. vetää puoleensa, mutta samaan aikaan se tuntuu ahdistavalta pienen kehän kiertämiseltä ja pää ikäänkuin menee tukkoon jatkuvasta alati vaihtuvasta stimulaatiosta. Olen rehellisesti sanottuna aivan pilalla, mutta tuntuu ylivoimaiselta tehdä asialle mitään.

Vierailija
14/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koululaisetkaan enää jaksa katsoa elokuvia.

Meidän aikaamme ne oli kivaa vaihtelua oppitunteihin. Nyt ne on tylsiä ja ahdistavia.

Vierailija
15/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin aika innoissani Pocahontasin leffateatterissa 8-vuotiaana, mutta voihan se nykylasten makuun olla jotenkin tylsä ja liian aikuismainen. Piirretyissä on nykyään paljon enemmän erilaisia ärsykkeitä ja huumoria (tai "huumoria", onnistumisesta riippuen) kuin ennen, ja lapset ovat ehkä tottuneet tällaiseen.

Vierailija
16/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse tuon ikäisenä lapsena jaksoin helposti katsoa leffan kuin leffan, mutta nykyään tekee tiukkaa katsoa yhtäkään ainutta leffaa ilman, että on pakko näprätä puhelinta samalla. Kirjojakin luin mielelläni lapsena ja nuorena, mutta nykyään on todella vaikeata aloittaa lukemista tai lukea mitään loppuun, vaikka olisi mielenkiintoinen kirja. Ylipäänsä on vaikeaa tehdä mitään ja kaikki tuntuu tylsältä. Ainoastaan päämäärätön netin/somen selailu yms. vetää puoleensa, mutta samaan aikaan se tuntuu ahdistavalta pienen kehän kiertämiseltä ja pää ikäänkuin menee tukkoon jatkuvasta alati vaihtuvasta stimulaatiosta. Olen rehellisesti sanottuna aivan pilalla, mutta tuntuu ylivoimaiselta tehdä asialle mitään.

Sama. Olen kyllä tekemässä asialle jotain. Mutta erittäin vaikeaa se on. Silti pakko, koska aivot alkaa olla hattaraa.

Vierailija
17/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis vastauksena ap:n kysymykseen: Jos lapset ei hetkeäkään pärjää ilman puhelimia, ei ole normaalia. Jos leffa vain oli oikeasti tylsä heidän mielestään, mutta pystyisivät katsomaan jotain muuta tai tekemään jonkin aikaa jotain muuta ilman puhelimia, se on ihan normaalia.

Vierailija
18/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katsoin aika innoissani Pocahontasin leffateatterissa 8-vuotiaana, mutta voihan se nykylasten makuun olla jotenkin tylsä ja liian aikuismainen. Piirretyissä on nykyään paljon enemmän erilaisia ärsykkeitä ja huumoria (tai "huumoria", onnistumisesta riippuen) kuin ennen, ja lapset ovat ehkä tottuneet tällaiseen.

Totta, että tuo "huumori" ja kokonaisvaltainen överiys on lähes pakollista jokaisessa piirretyssä nykyään. Mietipä jotain Lumikkia tai Prinsessa Ruususta. Niissä on ihan eri meininki.

Vierailija
19/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Oma 6v poika kyllä katsoo kaikki mahdolliset lastenelokuvat läpi, myös sen Pocahontaksen. 9v tyttö taas ei katso mitään elokuvia, ei kiinnosta.

Vierailija
20/22 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät vain tykänneet leffasta?