Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikeskustelun dynamiikka

Vierailija
22.08.2022 |

Aloittaja A kertoo jostakin hankalasta asiasta/ihmisestä/mistä tahansa elämässään, joka aiheuttaa harmia ja masennusta. Ei sano, että olisi itse aiheuttanut tilanteen. Vastaukset ovat lähinnä hyökkäämistä A:ta kohtaan, miten hän on tilansa itse aiheuttanut ja nyt otat itseäsi niskasta kiinni.

Aloittaja B kertoo jostakin hankalasta asiasta/ihmisestä/mistä tahansa elämässään, joka aiheuttaa harmia ja masennusta. Sanoo itse aiheuttaneensa. Vastauksissa huokuu että hohhoijjaa mitä itsesäälissä rypemistä ja nyt otat itseasi niskasta kiinni.

Enää ei toisia ihmisiä fyysisesti tapeta niin kuin kivikaudella, mutta pohjimmiltaan olemme aika raakoja tuntemattomia kohtaan. Ihmisyyttä toki se on sekin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Minä olen kokeillut erilaisia aloituksia ja negatiiviset keräävät enemmän lukukertoja ja kommentteja.

Vierailija
2/7 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten käy jos aloittaja ei kerro hankalasta tilanteesta tai ongelmasta? Miten positiiviset aloitukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns anonyymikeskustelusta on tullut uusi koston vlinen sellainen yläasteikäisten kiusanväline.

Kirjoitetaan ehkä jopa tunnistettavasti kuinka se ja se teki niin ja näin janitse on toki täysin puhtoinen..

Vierailija
4/7 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloituksen tekee sillä tavalla, ettei siitä voi mitenkään päätellä yhdenkään osapuolen sukupuolta, kukaan ei kommentoi mitään. Johtuuko siitä, että ihmisten on vaikea määritellä "syyllinen", jos ei tiedä tapaukseen liittyvien henkilöiden sukupuolia?

Vierailija
5/7 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten käy jos aloittaja ei kerro hankalasta tilanteesta tai ongelmasta? Miten positiiviset aloitukset?

Ne vaietaan kuoliaiksi. Ei niitä kommentoida.

Vierailija
6/7 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä tämä:

Aloittaja aloittaa hyvällä mielellä ja hyvässä uskossa 148. kerran saman keskustelun aiheesta X parin viikon sisään ja saa heti kättelyssä henkilökohtaisuuksiin meneviä pilkka- ja leimakirveitä muilta forumisteilta, vaikka kovasti yrittää sanoa olevansa ERI. Lisärangaistuksena tärkeä keskustelu poistetaan pian eetteristä vaikka keskustelu on vasta pääsemässä kivasti vauhtiin. Kovin suvaitsemattomia ovat keskustelijat.

Vierailija
7/7 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloituksen tekee sillä tavalla, ettei siitä voi mitenkään päätellä yhdenkään osapuolen sukupuolta, kukaan ei kommentoi mitään. Johtuuko siitä, että ihmisten on vaikea määritellä "syyllinen", jos ei tiedä tapaukseen liittyvien henkilöiden sukupuolia?

Jos selvästi mies kirjoittaa naisestaan mitään negatiivista, oli se aiheellista tai ei, niin kyllähän on sellainen ylivoima täällä vastassa ettei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä. Kaikenhan pystyy kyllä kääntämään ihan järkevän kuuloisesti aloittajan syyksi tai miten aloittaja suhtautuu asiaan ihan väärin. Naiset myös taitavampia sanallisesti tätä tekemään.

Mutta kyllä täällä myös naiset toisiaan arvostelee hyvin paljon.

Tällaiset kommentit saavat muuten paljon alanuolia, mutta ei välttämättä tässä ketjussa koska otsikko on tylsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi