Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyt olla tulematta juhliin

Vierailija
21.08.2022 |

Järjestämme isommat juhlat joka vuosi ja kiinnostavaksi ovat muodostuneet henkilöt, jotka eivät koskaan pääse. Meillä on tietty joukko joka tulee aina, mutta sitten on tämä joukko, jotka sukulaissuhteen tai pitkän ystävyyssuhteen takia ollaan aina kutsuttu, mutta eivät ole ikinä tulleet. Yksi tapaus oli alkuvuosina aina ensimmäisten joukossa ilmoittautumassa kun Faceen kutsu tuli, mutta perille hän pääsi vain kerran. Sen jälkeen on selityksiä ollut monia: ei jaksa lähteä, on ehkä jotain muuta, lapsi on isällään joten haluaa omaa aikaa ja tuoreimpana että on telttailemassa juhlapaikan vieressä. Juhlat ovat päivällä, joten eipä ole kuin motivaatiosta kiinni. No, olen lähinnä huvittuneena seurannut tätä vuosittain ja ensi vuonna kutsun lähinnä ne joita juhlat kiinnostavat. Ollaan siis vuosia käyty tämän henkilön juhlissa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei selvästikään pidä sinun juhlistasi. 

Sisareni järjestää lapsilleen sukulaissynttäreitä, jotka ovat aina sunnuntaisin keskellä päivää. Äitini on harmissaan, kun en viitsi istua statistina sohvannurkassa.

Vierailija
2/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nykyään ilmoitan aina vain, että valitettavasti en pääse, pitäkää hauskaa. En koskaan koe juhliin osallistumista minkäänlaiseksi velvollisuudeksi ja jos juhlien järjestäjät tivaisivat tarkempaa syytä, en sellaista antaisi. Jos ei huvita, en mene. Noin en tietenkään asiaa kutsujalle ilmoita, koska en halua ketään loukata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetuttaa kaikki pakollisetkin juhlat aivan sairaasti. Ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään huvikseen järkättyihin kissanristiäisiin.

Vierailija
4/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetuttaa kaikki pakollisetkin juhlat aivan sairaasti. Ei tulisi mieleenkään lähteä mihinkään huvikseen järkättyihin kissanristiäisiin.

Tämä, ja kerron sen myös. Käyn vanhempieni hautajaisissa, siinä on mun juhlat tässä elämässä. Tsiisus.

Vierailija
5/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua tulla syystä x. Toisen pään sisälle et pääse. Syy ei välttämättä ole sinussa, vaan voi olla vaikka ahdistusta tms.

Vierailija
6/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ensi vuonna kutsun lähinnä ne joita juhlat kiinnostavat"

Oikeasti nyt vasta ymmärsit toimia noin?

Vierailija
7/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua tulla syystä x. Toisen pään sisälle et pääse. Syy ei välttämättä ole sinussa, vaan voi olla vaikka ahdistusta tms.

Tuo kutsuttuhan on ihan suoraan sanonut, että miksi ei tule: ei kiinnosta tai on jotain muuta.

Vierailija
8/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei kuulu sinulle miksei tule. Älä kutsu jos asia noin vaivaa. Minä saatan myös vastata kutsuihin myöntävästi, mutta kun päivä lähestyy, huomaan ettei syystä x tai y huvitakaan mennä. Silloin ilmoitan että oli kiva kun kutsuitte, mutta en nyt pääse paikalle. Pidän moukkamaisena jos joku alkaa tentata minulta syitä siihen. 

Vierailija
9/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole mistään juhlajuhlista vaan ulkona mökkiympäristössä keskeisellä paikalla. Meillä on harvinainen kaupunkimökki. Itse olen tullut myös oletukseen ettei halua tulla, mutta kutsunut lähinnä siksi ettei ala puhua että olen suuttunut jostain koska en kutsu. No, ensi vuonna kokeillaan tätä. Olen tuntenut henkilön lapsesta saakka ja tiedän että on luontoihminen. Kyse saattaa pohjimmiltaan olla jostain häpeästä tai kateudesta, sillä paikalle tulee vanhoja tuttuja jotka kysyvät: mitä kuuluu. Kaikki eivät halua näihin kyssäreihin kai vastata. Ap

Vierailija
10/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu. Ei siinä kummempaa.

Vierailija
11/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista, koska olisin viimeksi järjestänyt juhlat. Joku grilli-ilta ei ole minulle juhla.

Vierailija
12/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tää tämän henkilön kutsuminen on ollut enemmän vuoden huvitus, kun odottelin et missä vaiheessa este ilmaantuu. Alkuvuosina oli hyvin innokkaasti aina tulossa. Aiemmin hän piti lapselleen synttärit vuosittain johon raahauduttiin. Usein kyseli nopsaan ollaanko tulossa jos en heti kuitannut. Hänen juhlansa olivat just sellaiset rasittavat pönötysbileet. Itse jotenkin ajattelen että jos joku järkkää juhlat niin ne hoidetaan kohteliaisuudesta. Tää kaveri ei enää järkkää sukulaisjuhlia, on ilmeisesti riidoissa niin monen kanssa. Mutta on tosiaan hyvin altis puhumaan pahaa jos joku jättää hänet kutsumatta. Hällä on takana ikävä avioero ja muutenkin vaikuttaa että ihmissuhteet ovat enemmän roikkumista. Itsellä on taas hyvä ero takana ja tulen toimeen ihmisten kanssa. Ap

Vierailija
13/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nykyään ilmoitan aina vain, että valitettavasti en pääse, pitäkää hauskaa. En koskaan koe juhliin osallistumista minkäänlaiseksi velvollisuudeksi ja jos juhlien järjestäjät tivaisivat tarkempaa syytä, en sellaista antaisi. Jos ei huvita, en mene. Noin en tietenkään asiaa kutsujalle ilmoita, koska en halua ketään loukata.

Ei kukaan ole häneltä syytä kysynyt. Face-kutsuun aina kirjaa miksei pääse tai jos tulee este laittaa viestiä. Facessahan voi vaan klikata ettei pääse ja se on ok. Kyllä itsekin jätän joskus menemättä jos en vaan jaksa. Ilmoitan vaan että valitettavasti en pääse.

Vierailija
14/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon kiinnosta. Kutsutaan kyllä, ja kun menen paikalle, tervehditään, mutta sen jälkeen ketään ei kiinnosta, vaikka istuisin koko juhlien ajan omassa autossani. Kyllä, yritän jutella ihmisten kanssa, mutta vastaukseksi saan vain tympääntyneitä ynähdyksiä ja sen jälkeen hän siirtyy ulos, toiseen huoneeseen, hakee lisää kahvia ja menee johonkin muualle istumaan, vaikka se paikka vieressäni olisi edelleen vapaa.

Ja kun minä järjestän juhlia, kukaan ei vastaa kutsuun yhtään mitään. Ei tietenkään myöskään tule juhliini.

Lapseni viihtyvät kyllä sukulaisteni juhlissa, joten heidän vuokseen niihin joskus osallistun. Nykyisin tosin ovat jo sen ikäisiä, etteivät enää tarvitse minua kuskikseen. Joten menkööt keskenään.

Vierailija
15/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon kiinnosta. Kutsutaan kyllä, ja kun menen paikalle, tervehditään, mutta sen jälkeen ketään ei kiinnosta, vaikka istuisin koko juhlien ajan omassa autossani. Kyllä, yritän jutella ihmisten kanssa, mutta vastaukseksi saan vain tympääntyneitä ynähdyksiä ja sen jälkeen hän siirtyy ulos, toiseen huoneeseen, hakee lisää kahvia ja menee johonkin muualle istumaan, vaikka se paikka vieressäni olisi edelleen vapaa.

Ja kun minä järjestän juhlia, kukaan ei vastaa kutsuun yhtään mitään. Ei tietenkään myöskään tule juhliini.

Lapseni viihtyvät kyllä sukulaisteni juhlissa, joten heidän vuokseen niihin joskus osallistun. Nykyisin tosin ovat jo sen ikäisiä, etteivät enää tarvitse minua kuskikseen. Joten menkööt keskenään.

Ymmärrän hyvin. Tän kaverin juhlat on just tuota. Hänen kohdallaan olen kokenut aina olevani täytekaveri eli se joka kutsutaan että saataisiin porukkaa paikalle. Kai tämä on hänen kohdallaan hyväksyttävä. Itse juttelen aina juhlissani kaikkien vieraiden kanssa, mutta toki se ei tarkoita että kaikilla olisi hauskaa. Onhan juhlat aina rasittavia.

Ei ole minusta oikein että ihmiset käyttäytyvät noin juhlissa etteivät puhu ja etteivät tule sinun juhliisi. Se pitäisi olla vastavuoroista hommaa! Noiden syiden takia moni ei enää järkkää juhlia

Vierailija
16/16 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtalontovereita löytyy: olin kerran juhlissa jossa en tuntenut ketään. Muut olivat naapureita tai sukulaisia. Olen suht puhelias ja mentiin miehen kanssa vaan johonkin pöytään ja sanoin jotain vieruskaveriille. En muista mitä, mut yrityksenä kai luoda keskustelua. Tämä ynähti jotain ja käänsi minulle selkänsä vaikka istuttiin vierekkäin. Mitä ilmeisemmin ei ollut minusta kiinnostunut. Oli kyllä noloa ja lopulta emännän veljien kanssa päästiin johonkin näennäiseen keskusteluun ja kehdattiin lähteä. Muistan vieläkin miten kun odotettiin siellä perähikiällä bussia.