Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luomen poisto leikkaamalla, kokemuksia?

Vierailija
07.01.2024 |

Multa leikataan selästä läheltä toisiaan 6 luomea. Osa pieniä ja kaks on aika isoa. Tuleekohan kaikkiin tikit vai vaan isoimpiin? 

(Joo lääkäri kyllä kertoo, mut haluaisin etukäteen tietää)

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kaikkiin. Pienin oli ihan parisen milliä halkaisijaltaan.

Vierailija
2/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä poistattamassa luomia kasvoista ja selästä. Otettiin jollain säteellä ja arpia ei näy lainkaan. Kallista kyllä oli. 

Terkkarissa  on jäädytetty rasvaluomia sekä leikattu. Arpia jää, selästä ei väliä vaikka näkyy. 

Vierailija
4/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 6-7 luomea poistettu, kahdella eri kerralla.

Isoimpiin taisi tulla 4-5 tikkiä, pienimpiin pelkkä haavaside. Varaudut että ekana päivänä jomottaa ja tykyttää, sitten kipu häipyy. Saunaan ei pääse, muistaakseni viikkoon.

Vierailija
5/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä 6-7 luomea poistettu, kahdella eri kerralla.

Isoimpiin taisi tulla 4-5 tikkiä, pienimpiin pelkkä haavaside. Varaudut että ekana päivänä jomottaa ja tykyttää, sitten kipu häipyy. Saunaan ei pääse, muistaakseni viikkoon.

Oho 4-5 tikkiä. 

Pienemmät ehkä pysyy haavateipillä kiinni, mut muutama tarvii varmaan pari tikkiä.

Kauanko oli tikit ja ennen poistoa? Vai oliko sulavat tikit?

Vierailija
6/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain voi poistaa raapimalla, ei tikkejä. Riippuu niin paljon siitä millaisia luomet on.

Vierailija
7/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi luomi poistettu, siitä selvisi yhdellä tikillä.

Vierailija
8/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla n. 8mm luomi, pistettiin paikallispuudutus ja luomen ympäriltä leikattiin siisti ympyrä. 3 tikkiä tuli ja ne kävin sitten myöhemmin terveyskeskuksessa poistamassa.

Vierailija
9/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaamalla tulee aina tikkejä, mutta nyös siisteimmät jäljet.

Minulla on poltettu, laseroiru ja leikattu luomia. Laser jättää luomen kokoisen arven, leikkaamalla jäi vain haalea arpi.

Kasvoista luomet poisti plastiikkakirurgi (leikkaamalla), ei näy oikeastaan lainkaan jälkiä. 

Laseroinnissa kannattaa varautua siihen, että arpikudista kasvaa koko poistetun luomen alueelle, itselleni kävi näin. On yksilöllistä eikä sitä voi tietää etukäteen, siksi kasvojen alueella kannattaa suosia leikkaamista. 

Vierailija
10/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin isoja luomia rintakehän alueelta raapimalla.  Hyvin paranivat.  Arpia ei jää raapimismenetelmästä lainkaan.

Vierailija
11/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla n. 8mm luomi, pistettiin paikallispuudutus ja luomen ympäriltä leikattiin siisti ympyrä. 3 tikkiä tuli ja ne kävin sitten myöhemmin terveyskeskuksessa poistamassa.

Oliko tikit pari viikkoa? Haittaisko ne arkielämää?

Ja oliko tikkien poiston jälkeen vielä vaaraa, että haavat repeää? Pelkään, et vahingossa saan noi jatkuvasti aukeamaan, kun on sellaisessa kohtaa selkää, mikä liikkuu helposti.

Vierailija
12/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin yksityisellä poistattamassa luomia kasvoista ja selästä. Otettiin jollain säteellä ja arpia ei näy lainkaan. Kallista kyllä oli. 

Terkkarissa  on jäädytetty rasvaluomia sekä leikattu. Arpia jää, selästä ei väliä vaikka näkyy. 

Muistatko kuinka kallista?

Vierailija
13/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tikit 10 päivää. Ei saanut saunoa. Poistetun luomen aluetta ei saanut kastella poistopäivänä, eikä tikkien poistopäivänä. Uiminen ja voimakas hikoilu kuuluivat myös vältettäviin asioihin. Arpi jää, mutta ei ole näkyvällä paikalla. N. 250 € maksoi koko lysti yksityisellä (ihotautilääkäri tutki, puudutti, poisti luomen, laittoi tikit ja soitti patologin lausunno, hoitaja yksityisellä poisti tikit).

Vierailija
15/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tikit 10 päivää. Ei saanut saunoa. Poistetun luomen aluetta ei saanut kastella poistopäivänä, eikä tikkien poistopäivänä. Uiminen ja voimakas hikoilu kuuluivat myös vältettäviin asioihin. Arpi jää, mutta ei ole näkyvällä paikalla. N. 250 € maksoi koko lysti yksityisellä (ihotautilääkäri tutki, puudutti, poisti luomen, laittoi tikit ja soitti patologin lausunno, hoitaja yksityisellä poisti tikit).

Pystyikö tikkien poiston jälkeen olemaan seuraavasta päivästä lähtien normaalisti vai pitikö varoa, ettei haava aukea?

Vierailija
16/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tikit pari viikkoa? Haittaisko ne arkielämää?

Ja oliko tikkien poiston jälkeen vielä vaaraa, että haavat repeää? Pelkään, et vahingossa saan noi jatkuvasti aukeamaan, kun on sellaisessa kohtaa selkää, mikä liikkuu helposti.

Tikkejä pidetään 8-10 päivää. Arpi voi vähän levitä, jos on liikkuvassa paikassa. Tikit tuskin repeää, mutta voithan varoa tiettyjä liikkeitä tikki alueella. Haava kyllä ilmoittaa kivulla, kun liikettä on liikaa.

Vierailija
17/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettu leikkaamalla yli 10 luomea. Tikkejä tullut melkein kaikkiin. Yksi isompi oli sellainen, että siihen jäi vain pieni reikä, joten tikkejä ei laitettu. Tuosta on jo 30v aikaa, niin en muista, millainen luomi oli kyseessä ja miten se poistettiin, että jäi vain reikä...

Tikit poistettu noin 10 päivän päästä leikkauksesta. Enimmillään tainnut olla 5 tikkiä.

Haavateippi saa olla koko sen ajan siinä päällä. Itse kyllä poistin yhdestä rinnan alla olevasta haavasta teipin äkkiä, kun tikit kinnasivat ja ärtyivät, niin sai kunnolla suihkuteltua.

Mikään ei ole ollut poiston jälkeen kipeä tai että olisi haava tulehtunut tms.

Selästä on poistettu ehkä noin 6 luomea. Mikään haava ei ole auennut tikkien poiston jälkeen.

Vierailija
18/19 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen poistellut verruxinilla ja muilla syylänpoistoaineilla jo vuosikausia sitten itse. Mitään jälkiongelmia ei ole tullut . Arvet mitättömiä. Ja mitä niistä arvista jos ei ole kasvoissa pahoja?

Vierailija
19/19 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin 20v sitten kolme rasvaluomea leikkaamalla+tikit. Nyt kävin dekolteesta poistamassa rasvaluomen, niin semmosella rautalassolla sahas sen irti ja raapi ihon pinnan "asfaltti-ihottumalle". Päälle rasvalappu ja ohut läpinäkyvä laastarityyppinen lappu...niitä kolme kertaa vaihtelin viime viikolla, nyt viikon jälkeen rasvalappu ja laastari...vähän vielä verta tihkuilee.

Oon miettiny kasvoista 5mm luomen poistoa jossain klinikalla lasetilla. On vähän tiiviimpi ja matalampi, eikä semmonen ulkoneva lörppä eli varmaan aika iso jälki ainakin paranemisajan? Onko muilla kokemuksia?