Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen ei katso silmiin, kun hänelle puhutaan?

Vierailija
25.10.2006 |

Ymmärrän sen, että itse toiselle puhuessaan voi välillä katsella muualle tai " hakea ajatuksia" muualta, mutta jos itselle puhutaan, niin auttaako muka muualle katsominen?!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöllä on Aspergerin oireyhtymä tai sen piirteitä, voi silmiin katsominen olla vaikeaa, jopa mahdotont erilaisen aistituntemuksen takia.

Vierailija
2/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit päässä pystyn katsomaan pitkäänkin samaan kohteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein saa tarkennettua puolikasta katsettani sillä tavalla, että olisi luontevaa katsoa toista pitkään silmiin. Lisäksi tiedostan, että laiskempi silmä vetää kieroon, joten katson yleensä toisia vähän sillä tavalla vinosta, ettei se kovasti näkyisi.

Vierailija
4/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla huolissaan, jos tapittaa suoraan kohti.

Vierailija
5/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jossain virallisessa tilanteessa, koska tiedän että sitä silmiin tuijottamista pidetään hyvänä tapana. Vaikka monesti tuntuukin väkinäiseltä tapittaa vierasta ihmistä koko ajan kun puhutaan.

Vierailija
6/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että visusti sisään kätkemäni salaisuudet ja ahdistus paljastuu toiselle osapuolelle silmieni kautta. :(

Vierailija
7/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kerran, että psykopaatit ja muista mielentilan häiriöistä kärsivät ihmiset katsovat silmiin. Ehkäpä se yksi syy...

Vierailija
8/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on usein suosikkitapa hankkia tietoa. Hankimme kaiken tiedon aistien kautta: näön, kuulon, tuntoaistin, makuaistin. Osa meistä " hyljeksii" jotakin aistia eikä osaa käyttää sitä täysipainoisesti. Tällainen ihminen ei katso silmiiin. On myös niitä, jotka eivät mielellään kosketa toisia tai eivät oikein osaa kuunnella. Tämä voi olla synnynnäistä tai opittua, mutta siitä ei pääse pois ellei tiedosta sitä.

Jos en olisi tiennyt tätä, kun tapasin ensi kertaa nykyisen aviomieheni, olisin hylännyt hänet, koska hän ei katsonut minua. Ei silmiin, ei minnekään. Tai siltä minusta tuntui, kun olin tottunut miehiin, jotka tapittavat suoraan päin. Onneksi tiesin. Mies, jolle tuntoaisti on tärkeä, on ihana... Katsotuksi tuleminen ei ole puoliksikaan niin tärkeää.

Vierailija
9/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mistä johtuu,ehkä lievästä hajataittoisuudesta...? On kyllä HYVIN lievää...?? mutta heti alkaa silmiä särkeä ja ne alkaa vetistään kun yritän katsoa toisia silmiin

Vierailija
10/10 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen ujo, tai sitten minussa on vain jotain vikaa... :(

On vaikeaa katsoa läheisiäkin ihmisiä silmiin, pystyn kyllä tsemppaamaan itseni esim. työhaastattelussa tmv. mutta pidemmän päälle ei onnistu:(