Meteorologi: säät pysyy helteisenä vielä syyskuussakin!
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jee. Mun kämpässäkään ei oo vasta ku 36 astetta, kyllä täällä tarkenee. 🥵
Missä maassa oikein asut? Suomessa tuo ei ole mahdollista, koska illat ja yöt kuitenkin ovat viileämpiä.
Aurinko paistaa koko v.. päivän ikkunoihin. Joo verhot on kiinni, ikkunat kiinni päivällä ja yöllä auki, tuuletin löytyy. Ja Suomessa asun.
Lämmin sää syksyllä on ilmastonmuutoksen paras vaikutus eli pidempi kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä aina jankutetaan 10 kuukauden talvesta. Ihan valhetta ja virheellistä, oikeasti kesä kestää 5 kuukautta nykyaikana.
Tuo on puhdasta valetta. Lämpötiloista riippumatta Suomessa on neljä vuoden aikaa. kesä-heinä-elo=kesä, syys-loka-marras=syksy, joulu-tammi-helmi=talvi ja maalis-huhti-touko=kevät. Se, että nyt sattuu elokuun lopullakin olemaan hellettä ei muuta vuodenaikoja mihinkään. Varsinkaan, kun vielä kesäkuussa oli kovinkin syksyisiä säitä.
Tämän vuoden kesäkuu oli todella kylmä. Siksi koivukin jäi siitepölytasolta matalaksi mikä taas oli hyvä juttu allergikoille.
Aiemmin olisin tuskastunut, mutta näillä sähkönhinnoilla totean, että mahtavaa! Mitä pidemmälle saa viivytettyä lämmityskauden alkua, sen parempi. Ihan sama, vaikka hiki virtaa.
T. Sähkölämmitys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mielen sairaus aiheuttaa tätä hellesekoilua?
Inhimillisyys.
Siitä on inhimillisyys kaukana, kun hikimärkänä yrität saada unta yöllä asunnossa, jossa on liki 30 astetta lämmintä.
Erikoista kun siihen tottuu jos se olisi pitempää. Kylmyys taas ei ole luonnollista. Valta-osa ihmisistä asuu lähempänä päiväntasaajaa kuin maapallon napoja.
Ei totu, koska suomalaiselle kylmyys on luonnollisempaa kuin helteet. Sillä ei ole suomalaiselle mitään merkitystä, missä valtaosa ihmisistä asuu. Sinä voit toki muuttaa päivätasaajalle, jos kuumuudesta niin kovin nautin. Suurin osa suomalaisista odottaa, että tämä helvetti loppuu ja tulee normaali syksy ja talvi. Kylmyys ei ole ongelma, koska vaatetus on keksitty. Kuumuudelta ei pysty suojautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä maassa oikein asut? Suomessa tuo ei ole mahdollista, koska illat ja yöt kuitenkin ovat viileämpiä.
Aurinko paistaa koko v.. päivän ikkunoihin. Joo verhot on kiinni, ikkunat kiinni päivällä ja yöllä auki, tuuletin löytyy. Ja Suomessa asun.
Paistaa täälläkin, mutta iltojen viilenemisen ansiosta asunnon saa kyllä viilennettyä. Kämpässä vika, jos lämpötila noin kuumaksi nousee illan ja varhaisen aamun tuuletuksesta huolimatta. Oletko tarkistuttanut ilmanvaihdon vuokranantajaltasi?
Vierailija kirjoitti:
Ja kun talvi tulee (tulee jokainen vuosi), iltapaskat täyttyvät masentuneiden helleuskovaisten marmatuksesta. Lienevätkö niitä samoja, jotka ajavat ojiin ensilumilla? Talvi tuli yllättäen... hupsista.
Talvea 2019-2020 ei tullut etelään. Oli vain pitkä pimeä musta lumeton ajanjakso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on etelän suuntainen lasitettu parveke ja vuokranantajana venäläis omisteinen firma joka on suomen suurimpia vuokranantajia. Kesällä 2019 oli 45 astetta asunnossa ja alkoi vääntö. Olisi pitänyt mennä käräjille mutta tilanne oli daavid ja goljat asetelma joten en mennyt. Nyt on pari kesää yli 500€ ilmastointikone pitänyt lämpötilan siinä 29 asteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun talvi tulee (tulee jokainen vuosi), iltapaskat täyttyvät masentuneiden helleuskovaisten marmatuksesta. Lienevätkö niitä samoja, jotka ajavat ojiin ensilumilla? Talvi tuli yllättäen... hupsista.
Talvea 2019-2020 ei tullut etelään. Oli vain pitkä pimeä musta lumeton ajanjakso.
Ainakin espooseen tuli muutama sentti silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhimillisyys.
Mitä inhimillistä on siinä, että sairaat kärsivät kuumasta ja luonto kuihtuu, kun ei saa vettä?
Et ole koskaan syleillyt routasta maata pää veressä?
Miksi ihmeessä olisin?
Mun 70 vuotias isäni teki kerran ja tuli sairaala reissu. Sen jälkeen on aina ollut talvet sisällä kun on vaara liukastua.
Sisälläkin voi kaatua ja liukastua, joten täysin turhaa tuollainen varominen. Panosta lapsena siihen, että isäsi saa kunnolliset nastakengät ja lähde hänen tuekseen ulos niin ei tarvitse hänen sisällä turhaan kökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhimillisyys.
Siitä on inhimillisyys kaukana, kun hikimärkänä yrität saada unta yöllä asunnossa, jossa on liki 30 astetta lämmintä.
Erikoista kun siihen tottuu jos se olisi pitempää. Kylmyys taas ei ole luonnollista. Valta-osa ihmisistä asuu lähempänä päiväntasaajaa kuin maapallon napoja.
Ei totu, koska suomalaiselle kylmyys on luonnollisempaa kuin helteet. Sillä ei ole suomalaiselle mitään merkitystä, missä valtaosa ihmisistä asuu. Sinä voit toki muuttaa päivätasaajalle, jos kuumuudesta niin kovin nautin. Suurin osa suomalaisista odottaa, että tämä helvetti loppuu ja tulee normaali syksy ja talvi. Kylmyys ei ole ongelma, koska vaatetus on keksitty. Kuumuudelta ei pysty suojautumaan.
Erikoista kun serkku muutti Australiaan ja tottui helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläpä hupaja. Viime joulukin oli ihan valkoinen.
t. eteläsuomalainen
P.S. Etelä on laajempi alue kuin Helsingin ydinkeskusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhimillisyys.
Sinusta siis Australia=Suomi vai mitä yrität sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhimillisyys.
Mitä inhimillistä on siinä, että sairaat kärsivät kuumasta ja luonto kuihtuu, kun ei saa vettä?
Miksi ihmeessä olisin?
Mun 70 vuotias isäni teki kerran ja tuli sairaala reissu. Sen jälkeen on aina ollut talvet sisällä kun on vaara liukastua.
Sisälläkin voi kaatua ja liukastua, joten täysin turhaa tuollainen varominen. Panosta lapsena siihen, että isäsi saa kunnolliset nastakengät ja lähde hänen tuekseen ulos niin ei tarvitse hänen sisällä turhaan kökkiä.
Harvoin sisällä on peilijää lattialla. Isä menehtyi vuosi sitten. 200 euron nasta kenkiin säästi kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on etelän suuntainen lasitettu parveke ja vuokranantajana venäläis omisteinen firma joka on suomen suurimpia vuokranantajia. Kesällä 2019 oli 45 astetta asunnossa ja alkoi vääntö. Olisi pitänyt mennä käräjille mutta tilanne oli daavid ja goljat asetelma joten en mennyt. Nyt on pari kesää yli 500€ ilmastointikone pitänyt lämpötilan siinä 29 asteessa.
Sellaista se on, kun oligarkeille rahansa syytää. Minulla on suomalaisen tahon omistama asunto ja lämpötila asunnossa aina alle 25, vaikka miten paahtaisi. Ilmalämpöpumppu on hyvä keksintö :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhimillisyys.
Sinusta siis Australia=Suomi vai mitä yrität sanoa?
Sitä että lämpöön tottuu oli suomalainen tai ei.
Oli miten oli, tykkään kun on lämmintä, yhtään ei harmita. Talvi tulee joka tapauksessa, lokakuussa ei varmasti ole enää rantakelejä, vaikka nyt ei mieltään lämpimistä pahoittaisikaan. Malttakaa vaan, ja antakaa niitten nauttia, ketkä osaavat tästäkin nauttia. Ja jos joku nyt hellehulluutta mulla epäilee, niin ei, kyllä mä nautin talvestakin, kunnon pakkaset on ihania, mutta sitten kun on niitten aika. Kaikki käy!
Kammottavaa, jos näin todella tapahtuu.
Surullista, kuinka nopeasti teollistunut ihmiskunta on onnistunut pilaamaan maapallon ilmaston.
Juuri katselin, kun lentokoneita nousi jatkuvana putkena Hki-Vantaalta. Ihmiset ei vaan opi, ennen kuin joutuvat kärsimään henkilökohtaisesti. Minä ja minun mukavuus, hauskuus ja oikeudet menee kaiken muun edelle, kunnes niistä jossain vaiheessa joutuu viimein pakon sanelemana luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhimillisyys.
Miksi ihmeessä olisin?
Harvoin sisällä on peilijää lattialla. Isä menehtyi vuosi sitten. 200 euron nasta kenkiin säästi kovasti.
Ei siihen peilijäätä tarvita, että voi kaatua. Moni vanhus on ihan kotonaankin kaatunut ja loukannut itsensä. Minultakin kerran murtui sormi, kun olin paistanut muikkuja ja keittiön lattia oli rasvakärystä liukas. Ja olen puolet nuorempi kuin isäsi oli kaatuessaan. Otan osaa menetyksesi vuosi.
monesti olen liukastunut ja kiitän luojaa ettei ollut viimeinen kerta. jonakin päivänä se tulee olemaan...