Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten erottaa narsistisen lipevyyden aidosta mukavuudesta?

Vierailija
21.08.2022 |

Kysymyksen innoitti se yksi ketju.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiltilläkin on rajat ja suuttuu kuten tunteensa tunnistava yleensä ja vaisto kertoo ,että ``ei ole mahdollista tämä`` sitä kannattaa kuunnella

Vierailija
2/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi alussa erottaa mitenkään taitavimmista, paljastuu vasta ajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipevä narsistimies sanoo koko ajan juuri sen, mitä nainen haluaa kuulla, ja juuri sopivalla tavalla. Aidosti mukava ei-narsisti ei ole koko ajan sulava, vaan möläyttää välillä tai häneltä ei löydy aina niitä oikeita sanoja, jotka saavat naisen sulamaan.

Vierailija
4/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi alussa erottaa mitenkään taitavimmista, paljastuu vasta ajan kanssa.

Ei varmaan, hyvin älykäs narsisti pystyy huijaamaan sosiaalisesti ainakin jonkin aikaa älykästäkin tai psykologia.

Vierailija
5/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä alussa erotakaan, narsisti voi olla todella hurmaava niin halutessaan.

Vierailija
6/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen lipevyys on paljon yliampuvampaa kuin tavallinen mukavuus. Hän yrittää luoda vaikutelman että on paras ihminen jonka olet koskaan tavannut, kunnes alkaa välillä etääntyä ja välillä taas nostaa sinut jalustalle.

Vierailija
7/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, yleensä se on juuri sitä.

Minulla on usein aika hyvä tutka epäaidolle imartelulle, mutta se on vaikea päätellä onko imartelu ujon tai epävarman ihmisen hyväksynnän hakua vaiko manipulointia. Kai se vaatii sitä, että hieman tuntee ihmistä ihmistä.

Vierailija
8/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit piilottavat alussa julmuutensa ja sydämettömyytensä. Sitten se näkyy hitaasti. Kun he ovat varmistaneet sinulle toisen korvaajan, heidän julmuutensa menee äärimmäiseksi.

Vierailija
9/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilla tulee _aina_ se jekyll ja hyde -ristiriita jossain kohtaa. Valitettavan usein vastapuolelle myöhässä

Vierailija
10/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, tuon Empaattinen Mies-ketjun otsikkokin oli jo tyyliin "olen ihana ihminen, kyselkää minulta asioita jotta voin kertoa lisää ihanuudestani" että 😅 Joihinkin upposi kuin veitsi sulaan voihin, ehkä eivät ole tavanneet taitavia manipuloijia koskaan.

Vierailija
11/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu feikiltä, se on yhtä tykitystä eikä sua kohdella yksilönä.

Jos epäilet, kannattaa ottaa vähän etäisyyttä ja arvioida tuntuuko se aidolta ja saatko sitä mitä kaipaat (esim. saatko tauon tarvitessasi) vai jotain persoonatonta tusinatavaraa.

Vierailija
12/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteillä ystävällisyys on sellainen show. Aidosti ystävälliset ei tee siitä mitään "numeroa".

Vierailija
13/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerran soinut hälytyskellot yhden tyypin kohdalla, olin varuillani vaikka ajattelin että tää on nyt varmaan vaan mun päässä. No, sitten alkoikin imartelu ja pommitus. Juoksin! Jumankauta, ihan oppikirjatapaus. Esim. hyvin suosittu, hurmaava, arvostettu ihminen työpiireissä.

Vierailija
14/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin nuorena yhden tyypin, joka oli erittäin suosittu ja monet sanoivat katsovansa häntä ylöspäin. Koska monet kaverini olivat hänen pauloissaan, olisin itsekin halunnut tutustua häneen, mutta hän teki sen mahdottomaksi. Kun olimme samassa paikassa, hän katsoi lävitseni. Kun puhuin hänelle, hän ei vastannut. Kavereilleni hän oli äärimmäisen mukava ja sosiaalinen, ja kutsui koko kaveriporukkani välillä luokseen - mutta jätti minut ulos. Tuolloin kiinnostuinkin narsismin käsitteestä, koska en pitänyt tuota normaalina etenkään sen jälkeen, kun kuulin siskoltani etten ollut kyseisen ihmisen ainoa uhri. Olin itsekin nuorena aktiivinen ja sosiaalinen, ja siskoni arvioi hänen kokeneen minut uhkana itselleen.

Minulla ei siis ollut vaikeuksia tunnistaa tuota narsismia, koska koin olleeni uhri jo ensitapaamisesta lähtien. Mutta pidän jännittävänä sitä, että minulla oli kaksi sellaista hyvin älykästä kaveria, joille tämä ihminen oli myöskin hyvin mukava mutta jotka eivät lämmenneet hänelle yhtään, koska pitivät häntä epäaitona. Kun avauduin heille asiasta, he sanoivat että olivat jo kahden kesken puhuneet tästä epäaitoudesta, eivätkä he olleet yllättyneitä siitä että hän kohteli minua tällä tavalla. Silloin ymmärsin myös sen, että narsismin voi jollain tavalla aistia ihmisestä, vaikka hän olisikin mukava.

Teini-ikäisenä tuo teki aika kipeää, kun kaverit ravasivat hänen luonaan, kun en ollut tervetullut mukaan, kun en voinut puhua asiasta kovinkaan monen kaverini kanssa ja kun väistämättä mietin, olinko mahdollisesti tehnyt jotain ikävää hänelle, enkä keksinyt että mitä olisin voinut tehdä ihmiselle jonka kanssa en ollut ollut kunnolla tekemisissä. Mutta nyt aikuisena olen vain todella iloinen, että hän teki heti alussa selväksi ettei halua edes tutustua. Jos oltaisiin ensin ystävystytty ja hän olisi vasta sitten yhtäkkiä aloittanut tuon, niin olisi varmasti sattunut vielä paljon enemmän. Näin hän oli siis joillekin muille tehnyt.

Vierailija
15/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tuon Empaattinen Mies-ketjun otsikkokin oli jo tyyliin "olen ihana ihminen, kyselkää minulta asioita jotta voin kertoa lisää ihanuudestani" että 😅 Joihinkin upposi kuin veitsi sulaan voihin, ehkä eivät ole tavanneet taitavia manipuloijia koskaan.

Niinpä, itse olen sen verran perehtynyt psykologiaan ja narsismiin, että minulla soi jo pelkästä otsikosta hälytyskellot, eikä ne kommentit vähentäneet epäilyjä. Naisten ja myös miesten olisi hyvä oppia tunnistamaan narsistinen manipulaatio, koska on myös narsistisia naisia.

Vierailija
16/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele käsitteet ennenkuin luulet kovaäänisesti. vältyt paniikiltasi ja ongelmiltasi korvien välisi takia.

Vierailija
17/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kyllä välttämättä pysty heti erottamaankaan. Kuten monet ovat sanoneet, narsisti voi olla tosi uskottavasti miellyttävä. Se toinen puoli tulee sitten ajan kanssa näkyviin kun hänen kanssaan on enemmän tekemisissä. Ja mitä läheisempi suhde, sitä ikävämmäksi se toinen puoli kasvaa. 

Vierailija
18/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huomaa koska kukaan ei heti odota olevansa tekemisissä narsistin kanssa joten narssin ei tarvitse edes olla taitava lipevyydessään.

Vierailija
19/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huomaa koska kukaan ei heti odota olevansa tekemisissä narsistin kanssa joten narssin ei tarvitse edes olla taitava lipevyydessään.

Jotkut ihmiset kyllä huomaavat intuitiivisesti epäaitouden toisessa, vaikka eivät heti tunnistaisi sitä narsistiksi.

Vierailija
20/31 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele käsitteet ennenkuin luulet kovaäänisesti. vältyt paniikiltasi ja ongelmiltasi korvien välisi takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan