Yritin lahjoittaa lasten vaatteita, esim. diakoniatyöhön. Eivät halunneet ottaa vastaan!
Kummallista.
Hyvät käyttökelpoiset vaatteet ei kelpaa enää edes ilmaiseksi kellekään/mihinkään..
Kommentit (9)
Hästensit tms. Ne äijät lompsi sisälle kengät jalassa, katsoivat nenänvartta pitkin ja sano " Joo ei me tommosia huolita" . Edes kantoapua en saanut kun pyysin että kannettais yhdessä alakertaan niin saisin sit siitä eteenpäin. Olin viimeisilläni raskaana. Kyllä laski Pelastusarmeijan pisteet!
Miten niin? Ei kassin mukaan antaminen avunhakijalle paljoa mielestäni aikaa vie.
ap
Jos taas ei, niin sitten en ihmettele. Vaatelahjoituksia ottaa vastaan moni taho, että kyllähän varmasti sellaiseen kelpaa, jotka hoitavat vaateavustuksia.
Meidän kaupungin perhekerholle oli lahjoitettu monta säkillistä vauvanvaatteita, jotka jaettiin sitten perheille.
Ja kaikki nallukat on kans tervetulleita, kunhan kaikki on puhtaita... Saavat antaa lapsiasiakkaille turvanallukoiksi mukaan, kun lähtevät..
ja se käsite siisti on niin laaja... Kierrätyskeskukset on täynnä joskus sellaista kamaa mitä en itse ottaisi edes ilmaiseksi kotiini
Luulen, että yömajoissakin on oma logiikkansa, ehkä jotain sellaista, että voi aiheuttaa ongelmia, jos yksi saa nukkua Hästensissä, kun muilla on kusenpolttama patja.
mene ja tiedä. Mutta kirpparit ei tosiaan voi varastoida mitä vaan ja niille kyllä tarjotaan ihan uskomatonta roinaakin.
Diakoniatyössä ei Suomessa tietääkseni juurikaan jaeta vaatepaketteja, ja jos jaettaiskin, sen pitäisi olla tasapuolista ja organisoitua - nämä ei ole ollenkaan niin yksinkertaisia, kuin pintapuolisesti maalaisjärjellä ajattelisi.
Eikö se Karjalan vauvakassitoiminta ole aika hyvin organisoitua - sinnekin tosin ei voi lähettää mitä vaan, vaan kassien pitäisi olla samantapaisia, ettei aiheudu sotaa Karjalan köyhien keskuudessa.
Kierrätyskeskukset on täynnä joskus sellaista kamaa mitä en itse ottaisi edes ilmaiseksi kotiini
ap