Apua. Pitäisi auttaa tyttöä laskemaan kuution tahkon pinta-ala, mutta mikä se tahko on!!!?
Ja miten se pinta-ala lasketaan.
Missä ja mikä on tahko?
Mitkä ovat tahkon luvut?
Kommentit (60)
Katso googlesta: kuution tilavuus ja pinta-ala. Ohjeita löytyy.
Et tiedä, mikä on tahko, etkä jaksa lukea. Toivottavasti tytöstä polvi paranee. Toki sekin voi olla hankalaa, jos teet läksyt tytön puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä on tahko?
T. ApKuution yksi tahko on sen yksi sivu/pinta.
Siis miten se voi olla sivu tai pinta.
Ei mene jakeluun. Miten viivan pinta-alan voisi edes laskea?
T. Ap
Viivalla on pituus ja leveys, siitähän se pinta-ala tulee. Kysy siltä lapseltasi, se ei varmaan ole ihan noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että tyttäresi tarvitsee apua läksyissä jos sinuun on tullut.
Minä olin aikoinani varsinainen matikkanero, mutta olen jo niin vanha, että olen unohtanut nuo.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä on tahko?
T. Ap
En mä mistään viivoista puhunutkaan. Mikä sua vaivaa? Kun on kuutio, niin tahkolla tarkoitetaan, kun kuutiossa on ne neliönmuotoiset pinnat, niin yhden neliön pinta-alaa. Ymmärrätkö nyt?
Isä hermostui joskus siskon tyhmyydelle kun sisko ei osannut sanoa mitä olomuotoa vesi on.
"Näyttääkö tää susta kaasulta? Ei? Eli sitten se on kiinteää. Oikea vastaus on kiinteä!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaah. Avasin ja huomasin, että ei mene jakeluun.
En jaksa lukea noin pitkiä sepostuksia.
T. Ap
Ja lapsesi ei senkään vertaa.
Tsiisus. Saako arvata, että olet KELAn kanta-asiakas ja kasvattamassa lapsestasi samanlaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että tyttäresi tarvitsee apua läksyissä jos sinuun on tullut.
Minä olin aikoinani varsinainen matikkanero, mutta olen jo niin vanha, että olen unohtanut nuo.
T. Ap
Aah. Alzheimer iskenyt. No se selittää. Huolehtikaa, että terve vanhempi tai aikuinen avustaa läksyissä.
Tää oli 3/5. Kierrokset nousi ihan selvästi.
Nuo ovat jotain viitosluokkalaisten matikan tehtäviä. Et voi olla tosissaan! Pikku ipanat laskee pinta-aloja. Laske yhden sivun pinta-ala ja kerro kuudella. Siinä on tahkojen yhteispinta-ala.
Mitä kompensaatiota voi saada elämäänsä siitä että on syntynyt tyhmille vanhemmille ja joutuu siksi ponnistelemaan enemmän pärjätäkseen?
Tarttee kiertää vähän muutakin, kuin tahkoa.
Vierailija kirjoitti:
Isä hermostui joskus siskon tyhmyydelle kun sisko ei osannut sanoa mitä olomuotoa vesi on.
"Näyttääkö tää susta kaasulta? Ei? Eli sitten se on kiinteää. Oikea vastaus on kiinteä!"
Neste
Mä en auta kun en osaa. Opettajat on sitä varten. En myöskään osaa neuvoa ruotsin opiskelussa, en osaa. Enkä osaa neuvoa äikässä, hyvä että läpi pääsin pakkokaurat allatiivit, illatiivit mitä?
Vierailija kirjoitti:
Wikipedia on muuten huono lähde matikkajutuille. Asiat selitetään tarpeettoman monimutkaisesti. Asialla ovat jotkut 2. vuoden opiskelijat joilla on kova tarve osoittaa, kuinka helvetin fiksuja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mä en auta kun en osaa. Opettajat on sitä varten. En myöskään osaa neuvoa ruotsin opiskelussa, en osaa. Enkä osaa neuvoa äikässä, hyvä että läpi pääsin pakkokaurat allatiivit, illatiivit mitä?
Älä lisäänny.
Suomalaisistakin puolella on 2-numeroinen äo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä on tahko?
T. ApEn mä mistään viivoista puhunutkaan. Mikä sua vaivaa? Kun on kuutio, niin tahkolla tarkoitetaan, kun kuutiossa on ne neliönmuotoiset pinnat, niin yhden neliön pinta-alaa. Ymmärrätkö nyt?
Hihhii, annetaan sen tahkota. Se pyörittää tahkoa Tahkolla. Heittää noppaa, jossa on kuusi tahkoa. Tai olkoon tahkoamatta.