SAATANA! Kuuma on ja hiki vaan valuu.
Kommentit (59)
sMOO kirjoitti:
ans olla joulukuulla ku sataa räntää lunta vettä yhdessä ja erikseen ja lämpötila sahaa nollan molemmin puolin. on iljanteista, jäistä, lililiuuuukasta ettei oikein mihinkään pääse. eikö silloin jo tulekin vähän ikävä näitä lämpimiä?
😅
Öö, ei.
Sehän olisi todella hyvä talvi, ei kovia pakkasia lainkaan.
Ihmisillä ei menisi rahaa niihin jumalattomiin sähkölaskuihin.
Vierailija kirjoitti:
No nyt taitaa olla kuumin päivä ja sitten hieman helpottaa. Ainakin ennusteiden mukaan. Toki hellettä voi olla jatkossakin, mutta ei enää ihan tällaisia lukemia. Yötkin viilenevät ensi viikolla.
Just näin tvstä kauhukseni, että ensi viikonloppuna mennään ehkä yli 30 asteen, nyt alkuviikossa muutama normi elokuun päivä.
Vierailija kirjoitti:
Saatana eli Vastustaja paikalla.
Mikä siellä nyt on taas?! Kolmenkymmenen asteen pakkasiako haluat?
No jos toinen vaihtoehto on tämä niin kyllä.
Mieluiten ihan normaalia säätä eli tähän aikaan vuodesta sellaista max +15-+18 astetta ja aiemmin kesällä +18-+22astetta.
Tuollaisilla pakkasilla on itseasiassa ihan kivaakin ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa olla hiestä nihkeä yötä päivää.
Eikä auta mikään. Ei lenkillä käyminen, ei suihku, ei tekemättömyys. Aina vaan on se sama nihkeys ja kaikki vaatteet liimaantuu ihoon kiinni.
Ole ilman vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan kiitos ja taivaan onni ja rakkautta on keväällä hankittu ja asennettu ilmalämpöpumppu 😍.
Meinaan orgasmin saada aina, kun esim.töistä tulen kotiin pakahduttavan kuuman ja tuskaisen hikisen päivän jälkeen ja kotioven avatessani vastassa on IHANA JUMALAINEN viileys, +21 asteessa koko koti.
Thank you God!!
Vähävaraisimmille/vuokralla asuville tiedoksi, että ihan päteviä ilmastointilaitteita (ei ilp) saa jo 300-400 eurolla. Sellaisella jo viilentää ainakin pienemmän asunnon (alle 50m2) täysin siedettäväksi myös 30 asteen keleillä. Itse säädin tänään 22 astetta laitteeseen ja oli juuri sopiva lämpötila sisätiloissa, toki melkoista hurinaa sai kuunnella jos oli laitteen lähellä, mutta parempi se on kuin tuskainen hikoilu ja aivosumu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan kiitos ja taivaan onni ja rakkautta on keväällä hankittu ja asennettu ilmalämpöpumppu 😍.
Meinaan orgasmin saada aina, kun esim.töistä tulen kotiin pakahduttavan kuuman ja tuskaisen hikisen päivän jälkeen ja kotioven avatessani vastassa on IHANA JUMALAINEN viileys, +21 asteessa koko koti.
Thank you God!!
Vähävaraisimmille/vuokralla asuville tiedoksi, että ihan päteviä ilmastointilaitteita (ei ilp) saa jo 300-400 eurolla. Sellaisella jo viilentää ainakin pienemmän asunnon (alle 50m2) täysin siedettäväksi myös 30 asteen keleillä. Itse säädin tänään 22 astetta laitteeseen ja oli juuri sopiva lämpötila sisätiloissa, toki melkoista hurinaa sai kuunnella jos oli laitteen lähellä, mutta parempi se on kuin tuskainen hikoilu ja aivosumu.
Tätä samaa olen itsekkin ihmetellyt, ettei porukka hommaa noita.
Itse asiassa mun faija hommas reilu kahella sataa tollasen ja hyvin saa kaksiota viilennettyä.
Ollut ainakin paikoitellen poikkeuksellisen kuiva kesä Etelä-Suomessa. Alkukesästä jaksoin vielä kastella piha kasveja yms, yleensä jossain vaiheessa kesää sateetkin tulevat avuksi, mutta ei tänä kesänä. Heinäkuun puolivälistä annoin periksi, kuolkoon sitten kuivuuteen. Ei siinäkään ole oikein järkeä päivittäin haaskata kymmeniä/satoja litroja vettä, että puskat ja kasvit pysyy vehreinä.
Tylsää näin koiranomistajana tällainen tukala kesä. Ei voi nauttia ulkoilusta, pahimmillaan ei edes yöaikaan (koiran kipuraja siinä 18-20 astetta kunnon lenkeille).
PERKELE! Ulkona vieläkin 25 astetta, sisällä 31. Koskaan ennen ei täällä ole ollut näin kuuma! Helvetiltä tämä todella alkaa tuntua.
Ilmanviilennin ei paljoa auta kun hyvinlämmenneet kiviseinät hohkaa kuumaa koko asuntoon.
Kohta naapuri alkaa takomaan seinää nyrkillä ja huutamaan kun meiltä kuuluu niin kova meteli viilentimen takia ettei saa nukuttua.
Älkää muuten koskaan muuttakoo kerrostaloon!!
Kaks kuukautta saanu käkkiä yksin sisällä kun terveydentilan takia tuo kuumuus on jopa vaarallista itselle,
eli ainoa vaihtoehto maata sisällä ja odottaa viileämpää säätä, jotta voisi käydä edes puolen tunnin kävelyllä.
Menee monta kuukautta että pääsee tästä toivottomuudesta ja masennuksesta eroon.
Itselle ainakin tämä loputon kuumuus on erittäin paha asia.
Kaupassakin olivat äsken kääntäneet ilmastointia yöasentoon kun meni kiinni klo 22. Oli kuin pätsi ja vesi valuu.
Valivali ja säälsääl. Mulla töissä ikään kuin saunalämpötilat, työhaalarit (hihaton sentään) ja painavat turvakumpparit. Hiki valui niin, että paita ja housut siellä haalarin alla aivan litimärkänä. Työhanskat niin hikinihkeät, että ei meinannut mennä takas käteen jos otti välillä pois. Huivi päässä ihan vaan hikinauhana, rambotyyliin, ettei hiki valu silmiin. Ah ja ne miljoonat kärpäset...
Juomaa kului litratolkulla.
Espoossa lämpötila tippui vasta hetki sitten 25 asteeseen. Päätä särkee välillä vaikka yrittää koko ajan viilentyä sen minkä uimatta voi.
Huomenna menen uimaan vaikka on iso riski saada tungoksessa koronatartunta. Uiminen on kuitenkin tehokkain tapa viilentyä helteellä lopuksi päivää kuluttamatta sähköä. Iso vesimäärä imaisee turhat lämmöt kehosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt taitaa olla kuumin päivä ja sitten hieman helpottaa. Ainakin ennusteiden mukaan. Toki hellettä voi olla jatkossakin, mutta ei enää ihan tällaisia lukemia. Yötkin viilenevät ensi viikolla.
Just näin tvstä kauhukseni, että ensi viikonloppuna mennään ehkä yli 30 asteen, nyt alkuviikossa muutama normi elokuun päivä.
Ei 🤐
Pakko alkaa miettiä mitä tehdä vaikka rahat on Kelan ansiosta vähissä. Täytyisi päästä jonnekin meren rannalle. Uskaltaisikohan jossakin yöpyä ulkosalla puistossa. (Not.)
Vierailija kirjoitti:
Kaks kuukautta saanu käkkiä yksin sisällä kun terveydentilan takia tuo kuumuus on jopa vaarallista itselle,
eli ainoa vaihtoehto maata sisällä ja odottaa viileämpää säätä, jotta voisi käydä edes puolen tunnin kävelyllä.Menee monta kuukautta että pääsee tästä toivottomuudesta ja masennuksesta eroon.
Itselle ainakin tämä loputon kuumuus on erittäin paha asia.
Tsemppiä niin paljon! Mulla myös paljon sairauksia ja kestän hellettä kyllä jotenkuten, mutta nyt on h elvetti irti. Heitti migreeninkin ekaa kertaa vuosiin kaiken päälle, puhuin puhelimessa ja meni siinä ehkä 80 prosenttisesti kyky ymmärtää ja tuottaa puhetta. En pystynyt oikein kirjoittamaankaan niin kaveri soitti mulle lanssin kun pelästy että mulla on aivoinfarkti. Että semmosta tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thank you God!!
Tätä samaa olen itsekkin ihmetellyt, ettei porukka hommaa noita.
Itse asiassa mun faija hommas reilu kahella sataa tollasen ja hyvin saa kaksiota viilennettyä.
Ja paljon on sähkölasku? Lehdissä lukee et 6e päivä jos 24/7 auki.
Eikä auta mikään. Ei lenkillä käyminen, ei suihku, ei tekemättömyys. Aina vaan on se sama nihkeys ja kaikki vaatteet liimaantuu ihoon kiinni.