Kärsiikö kukaan kuivasilmäisyydestä?
Mulla taitaa olla silmät kuivat, koko ajan tuntuu kuin olisi roska silmässä (mitään ei kuitenkaan ole). Silmät kirvelevät ja vetistävät, tulehdusta ei ole (eivät rähmi).
Voiko oireita hoitaa kotikonstein, onko apteekissa jotain silmätippoja ko. vaivaan? Hjälp!
Kommentit (9)
Mistähän tuo silmien kuivuminen voi johtua? t. ap
Tuota esiintyy mulla pakkasilla ja kauppakeskuksissa:)) Apteekista saa silmätippoja, mutta käsittääkseni niitä käytetään vain kuuriluontoisesti.
Minulla helpottaa myös silmätipat (tosin en ole käyttänyt varmaan 2 vuoteen, tuntuu että niiden tarve on ajoittaista ja silloinkin vain aika harvoin), allergiatestatut silmämeikit (ripsari Kanebo 38 koska se ei valu silmiin eikä ärsytä, vaihdan ripsarin uuteen aina noin 1,5-2 kk välein), suoran auringonpaisteen ja tuulen välttäminen silmiin, tietokoneen näytön asentaminen alaviistoon (jotta silmäluomi peittää silmää samalla kun tuijottaa kuvaruutua).
Ei ole pahitteeksi jos käväisee silmälääkärillä katsomassa että silmät ovat muuten ok.
on silmätippoja ja geelejä. mene ihmeessä ostamaan.
ja voit myös hakea googlella tietoa " kuivat silmäT"
Apteekista saa ilman reseptiä erilaisia silmätippoja. Kannattaa laittaa tippoja tosi usein ja yöksi geelimäistä tai salvaa. Lääkäriltä saa myös reseptin, jolloin isot määrät ovat halvempia Kela-korvauksen jälkeen.
Itsellä on todella kuivat silmät ja oireet olivat pahat mm. näkö ei ollut normaali. Säännöllisesti ja tarpeeksi usein laitetut tipat ovat lieventäneet oireita hyvin.
Kuivuus tarkoittaa, että kyynelnestettä ei erity vaikka pitäisi, esim. pillereitä käyttäessä. Silloin voi laittaa vaikka rypsiöljyä. Ehkä sulla on lievä tulehdus? Siihen tepsii kamomillatee, eli jäähdytä tee ja pyyhi sillä silmänympärystää, saa mennä silmiin samalla tavalla kuin kylmällä vedellä pestessäkin.
Vierailija:
Kuivuus tarkoittaa, että kyynelnestettä ei erity vaikka pitäisi, esim. pillereitä käyttäessä. Silloin voi laittaa vaikka rypsiöljyä. Ehkä sulla on lievä tulehdus? Siihen tepsii kamomillatee, eli jäähdytä tee ja pyyhi sillä silmänympärystää, saa mennä silmiin samalla tavalla kuin kylmällä vedellä pestessäkin.
Mulla vuotaa silmät aina ihan hirveästi esim. jos ulkona vähäkin tuulee. Minulla on käytössä kahta eri reseptisilmätippaa, ja joudun käyttämään niitä kyllä aina, ei mitenkään kuurimaisesti. Kuivasilmäisyys on tosi yleistä, varsinkin työkseen tietokoneita käyttävällä...
..minä olen kärsinyt kuivista silmistä erityisesti synnytysten jälkeen. Silmätipat (esim. Viscotears) auttavat, muuta ei juuri voi tehdä.
Niitä voi käyttää vaikka monta kertaa päivässä. Osta ihmeessä. Minulla roskantunne helpotti selvästi tippojen käytön jälkeen.