Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tulla sellaiseksi ihmiseksi, joka saa kaikkea paljon aikaan?

Vierailija
19.08.2022 |

Itse tuntuu, että käyn jotenkin tosi hitaalla ja stressaannun aina ihan kauheasti kun täytyy tehdä paljon ja on vähän aikaa. Jätän myös asioita viime tippaan tosi usein.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä, ja tekemällä ne heti.

Vierailija
2/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miksi pitäisi saada koko ajan paljon aikaan. Kun teet hommasi ja elätät itsesi ja pidät itsestäsi ja mahdollisesta perheestäsi huolta, se riittää kyllä. Jokaisella meistä on oma rytmimme ja temperamenttimme, ei niitä tarvitse muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaansaaminen lienee synnynnäistä

Vierailija
4/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä, ja tekemällä ne heti.

No periaatteessa näinhän se on, ihan niin kuin laihduttajankin täytyy vaan syödä vähemmän ja liikkua enemmän...

Vierailija
5/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäisenä kannattaa lopettaa vauvapalstailu. Tänne kun tulee niin helposti menee loppuilta.

Vierailija
6/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi pitäisi saada koko ajan paljon aikaan. Kun teet hommasi ja elätät itsesi ja pidät itsestäsi ja mahdollisesta perheestäsi huolta, se riittää kyllä. Jokaisella meistä on oma rytmimme ja temperamenttimme, ei niitä tarvitse muuttaa.

Koska en ole tyytyväinen nykyisessä työssäni ja muutenkaan elämässä. Saavuttaakseni unelmani minun olisi saatava enemmän aikaan (tai sitten luovuttava niistä unelmista). Jotkut tuntuu saavan päivässä aikaan sen minkä itse saan aikaan viikossa.

Vierailija
7/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti ensimmäisenä kannattaa lopettaa vauvapalstailu. Tänne kun tulee niin helposti menee loppuilta.

Heh, tää on kyllä totta! Tämä on ehkä suurin ajanhaaskaukseni.

T.AP

Vierailija
8/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun alat laiskottelemaan, vedät itseäsi niskasta ja menet tekemään mitä sulla on kesken.

Vierailija
9/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity oleelliseen. Karsi elämästä somet, biletykset ja kissanristiäiset. Tee asiat heti. Kun joku asia on odottelussa, esim. odotat soittoa, vastaile sillävälin sähköposteihin tai tee muuta. Herää aikaisin. Älä jätä mitään koskaan viimetippaan.

Omasta mielestä saan näin paljon aikaiseksi. Lisäksi suunnittelen päiväni melko tarkkaan. Ensin pakolliset tehtävät, jotka on saatava tehdyksi, sitten vähemmän kiireelliset ja jos aikaa jää otan lisää hommia.

Vierailija
10/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku yksi asia oikeaan suuntaan ensin. 

Olin itse ennen aikamoinen asioiden lykkääjä, enkä saanut paljonkaan aikaan siihen nähden miten paljossa minulla olisi ollut mahdollisuuksia olla mukana, ja miten osaava olisin ollut. 

Nykyään ihan hämmästelen miten paljon saan aikaan. Muutos ei tapahtunut hetkessä, mutta rupesin tekemään niin, että jos jotain täytyi tehdä, tein HETI edes JOTAIN PIENTÄ siihen suuntaan. Esimerkiksi vaikka pitäisi kirjoittaa joku raportti yhdistystöissä, tai saada vietyä polkupyörä korjaamoon tai vaihdettua työpaikkaa.  Teen jotain pientä heti: aloitan dokumentin, kirjoitan otsikon ja pari avainsanaa ja tallennan nimellä raportti.doc. Etsin polkupyörän avaimet ja laitan ne eteisen pöydälle, ehkä googlaan pyöräkorjaamot mapsissa ja talletan välilehden kirjanmerkkeihin. Avaan CV:ni ja katson missä kunnossa se on, kirjaan mitä puuttuu vaikken vielä etsi tarkkoja päivämääriä yms. 

Tällaisen yhden asian ehtii tehdä vaikka perunoita keitellessä, tai "ennekuin avaan telkkarin". 

Seuraavalla kerralla voi jatkaa tästä taas ihan pikku jutun. 

Vaikeinta on aloittaa, ja kun siitä saa harjoitusta pienissä erissä, alkaa aikaansaavuutta yhtäkkiä kertyä ihan huomaamatta. 

Vierailija
11/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tuo on totta että se aloittaminen on jostain syystä kaikista vaikeinta ja jos sitä aloitettevaa asiaa ei tee heti se kalvaa koko ajan mieltä eikä pysty rentoutumaankaan kunnolla.

Vierailija
12/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi ratsastaa tuulella eli takoa oikein kunnolla kun rauta on kuuma. Sitten lösähtää. Tarpeeksi nukkua, niin hyvä tuuli ja jaksaminen voi yllättää useammin.

Vierailija
13/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkin asian tekeminen kestää vähemmän kuin kaksi minuuttia tee se heti (sähköpostiin vastaaminen lyhyesti, takin laittaminen naulakkoon, astian vieminen tiskikoneeseen...). Kun koko ajan tekee jotain pientä niin ne pienet asiat eivät kerry isoiksi asioiksi joita on vielä ikävämpi tehdä.

Vierailija
14/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa kaikkia asioita tulisi tekisi yhtä helposti kun vauvapalstailua. Olisin voinut kirjoittaa vaikka kirjan sinä aikana mitä olen tuhlannut vauvalla.

Vierailija
15/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin just sairaalan ajanvarraukseen liittyvästä asiasta. Koko puheluun meni kymmenen minuuttia ja olin siirtänyt tuota puhelin soittamista vaikka kuinka pitkään. En oikein tiedä itsekään miksi tuommoistenkin asioiden tekemistä siirrän ja siirrän ja sitten harmittaa kun asia on tekemättä. Nyt on parempi olo kun sain asian selvitettyä.

Vierailija
16/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkin asian tekeminen kestää vähemmän kuin kaksi minuuttia tee se heti (sähköpostiin vastaaminen lyhyesti, takin laittaminen naulakkoon, astian vieminen tiskikoneeseen...). Kun koko ajan tekee jotain pientä niin ne pienet asiat eivät kerry isoiksi asioiksi joita on vielä ikävämpi tehdä.

Tämä on totta. On paljon pienempi kynnys siivota yksi pieni asia, johon kuluu pieni hetki kun täydessä kaaoksessa oleva kämppä, jonka siivoamiseen menee useampi päivä. Paljon helpompi vastata yhteen sähköpostiin kuin kymmeniin sähköpostiin ja pahimmassa tapauksessa olet saattanut unohtaa jonkun tärkeän deadlinen kun et heti vastaa ja asian selvittäminen vie paljon kauemmin kuin jos olisit vastannut heti.

Vierailija
17/17 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko joku Aavee-vieroitusklinikka suunnitteilla? Meitä riippuvaisia on varmasti paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä