Kuinka kauan teillä on ollut oireita siinä vaiheessa, kun koronatesti näytti positiivista?
Eilen alko oireet, tänään vielä kotitesti negaa aamulla. Pitäiskö jo olla positiivinen, jos koronaa?
Kommentit (16)
Mulla oireet alkoivat ke/to, testi oli positiivinen vasta la.
Voi kyllä olla, etten vain osaa tehdä sitä näytteenottoa oikein.
Viidentenä päivänä, vasta kun makuaisti katosi.
Heti ekana päivänä. Aamulla kurkku kipeä, aamupäivällä alkoi nousta kuume ja iltapäivällä testi positiivinen
Itsellä oireet alkoi maanantaina, tein kolme negaa kotitestiä viikolla ja vasta lauantaina tuli pos.
Kannattaa kaapaista näyte myös nielusta, niin testi näyttää varmemmin oikeaa jo aiemmin.
Okei eli kotitesti ei näytä?!
Lapsella ollut kuumetta ja pääkipua nyt viitisen päivää, kotitesti näytti negaa. Meni jo kouluunkin, kun ei eilen enää ollut kuumeessa.
Oliko sitten korona kumminkin? Voiko hän levittää sitä nyt tai pitääkö olla karanteenissa?
Vierailija kirjoitti:
Okei eli kotitesti ei näytä?!
Lapsella ollut kuumetta ja pääkipua nyt viitisen päivää, kotitesti näytti negaa. Meni jo kouluunkin, kun ei eilen enää ollut kuumeessa.
Oliko sitten korona kumminkin? Voiko hän levittää sitä nyt tai pitääkö olla karanteenissa?
Ota sillä kotitestitikulla näyte myös nielusta, niin tulee varmempi tulos.
Reilu tunti oireiden alkamisesta, ja tuli haalea positiivinen.
Eikai kukaan enää mitään testaile. Jos tunnet olosi kipeäksi jäät kotiin toipumaan ja se siitä.
Mulla oli melkein kaksi viikkoa oireita ennen kuin koti- ja virallinen testi näytti positiivista. Voihan se olla, että ensin oli normiflunssa, jonka jälkeen tuli korona kun niin pitkään meni positiivisen tuloksen saamisessa.
Ekalla kerralla kriisin alussa epämääräiset oireet jatkuivat puoli vuotta. Tokalla kerralla pari viikkoa. Kolmas kerta oli oireeton. Kaikki rokotukset on.
Kotitesteihin en luota yhyään. Kotitestit pelkkää huttua. Itsellä haalea viiva vasta 5 päivänä. Ja kyllä, se tikku tungettiin tarpeeksi syvälle. Kotitestin minulle teki tuttava joka on hus:in testauspisteellä töissä. Virallinen testi näytti positiivista seuraavana päivänä oireiden alusta.
Jos tarve vaatii käyn ja olen käynyt virallisessa testissä. Enkä kuulu edes riskiryhmään. Perheenjäsen kylläkin riskiryhmään kuuluva.
Itsellä näytti heti ekana päivänä, mutta joillakin olen kuullu, että vasta neljäntenä.