MAALImasujen keskiviikko
Siis onko totta ettei pinoa vielä ole????
Tässä eiliset höpinät
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8671181&p=4&tmode=1&smode…
-m-
Kommentit (15)
kotona lorvitaan, kun tuo koululainenkin on syyslomalla... kirjastoon yritetään raahautua ja sen jälkeen ruokakauppaan. Huomenna olis tarkoitus ihan Ouluun asti mennä ja keksiä siellä jotain viihdykettä, että ois muutakin kuin tätä talon viimeistelyä koko syysloma lapsiraukalla.
Isänpäivää taidetaan juhlia appivanhempien luona, oma isä on jäänyt hieman vieraammaksi, vaikka onkin ollut yhteyksissä viimeaikoina. Omalle miehelle, joka on tuleva isukki... hmmm pitää miettiä, taisin jossain välissä sille siitä mainita ja se vaan sano, että lopetappa se höpötys :P
Ehkä sille vois sellaisen " tuleva isä" -pakkauksen kyhätä jo isänpäiväksi ;) Tuolla joku jo kirjoittikin jo ihan omalla otsikolla isyyspakkauksesta.
Nyt vaatteet niskaan ja ulos, jos sitä vaikka piristyis hieman enemmän, ennätys tosin, nukuin miehen lähdettyä töihin vielä pari tuntia ! En edes muista milloin viimeksi sain uudestaan unen miehen lähdettyä töihin... tais olla ihan alkuraskaudessa, kun olin tosi tosi väsy.
t. Punkeli rv 20 + jotain... rakenne ultraan vielä 12 päivää...
etsiskelin jo joskus yhdentoista tienoilla ja luovutin sivulle 7...en sitten jaksanu alottaa kun oli niin kamala väsy enkä osaa sitä alotusta siihen kopsata.
Isänpäivästä, joo, ajattelin että meen kaupungille etsiskelemään " isyyspakkaukseen" tavaraa vapaapäivänä..kirjakaupasta opusta tulevalle isukille jne..pitäähän sitä nyt muistaa ekana isänpäivänä :)
(.) oma napa näyttää paisuvan - hihii..ei haittaa. tänään olin NIIN väsyny, etten meinannu jaksaa aamulypsyä loppuun, etsin jo jakkarankin ja lojuin vaan käytävällä torkkuen..ihan kauheeta. Ja vaikka eilen otin zyrtecin, ja ovet oli auki kun mies jako heiniä - niin silti alko heti nenä vuotaa ja tukkeutua ja tuntu että keuhkoputki jotenki ahtautuu..hengityskin vähän vinku kun syvään hengitti - niin ja oletin siis ettei sitä hengityssuojainta tarvi tänäänkään kun ei eilen illallakaan ollu mitään..pah, täytyy sitten muistaa huomenna valittaa neuvolassa. jos se on astmaa (kevään puhallustestit sun muut oli kyllä ihan ok työterv.tarkastuksessa), ja se on ilmaantunu vaan tälleen raskausaikana, niin meneekö se sitte ohi? Olen täällä ihan paniikissa kun ajattelen että joutuisin vaihtamaan ammattia, eikä musta tuliskaan emäntää :( byääääh..
No, täytyy selvitellä tuota huomenna neuvolassa, se on kivasti keskellä päivää joten en taida ehtiä tänne kun illalla, ellen sitten ennen nlaa.
Tänään on satanu vettä koko päivän, enemmin ja vähemmin..joten me ollaan koirapoikien kanssa vedetty unta kupoliin muutama tunti, ja kyllä helpotti!! Tuli paljon parempi olo kaiken kaikkiaan :)
Nyt tarttee kipasta tekemään jauheliha-perunasoselaatikon muusi illaks valmiiks..
Tappert ja Puksu 20+3
Eilen oli rakenneultra ja jännitti niin pirusti!!! Onneksi kaikki oli hyvin ja tosiaankin mulla tuo istukka on etuseinässä, joten siinä syy miksi ei liikkeet oikeastaan vieläkään tunnu kunnolla. Muutenkin tuntui olevan kovin rauhalline vauva masussa, vähän vilkutti ja jalkaansa viitsi heilauttaa. Kysyinkin lääkäriltä, että onkohan tuo hieman laiskanpuoleinen... Ei kuulemma kaikkien tarvi masussa heittää volttia :)
Sitten sukupuoliasiaa... Meidän esikoinen on tyttö ja jostain kumman syystä toivoin (mies myös) ihan valtavasti myös tästä kuopuksesta tyttöä ja tiedättekö mitä, tyttö sieltä olisikin tulossa!!! Ihanaa, esikoisen ihanat vaatteet pääsee uudelleen käyttöön ;) Toki poika olisi ollut ihan yhtä tervetullut, pääasiahan on, että kaikki on kunnossa vauvalla! Nimi on tytölle ollut valmiina jo silloin kun esikoinen kastettiin, pojalle en ole edes nimeä osannut valita, mutta nyt ei taida olla siihen tarvetta. Lopputulos selviää kuitenkin vasta kun vauva on syntynyt........
Maha on jo tosi iso, olin varmaan viikolla 30 yhtä iso esikoisesta. Millainenkohan musta vielä tulee?! Mutta onhan se ihan kiva kun kasvaa ja tietää siihen vielä syynkin :)
Nyt kyllä jatkan töitä, oppilaat tupsahtaa luokkaa ihan kohta. Hyviä vointeja kaikille!
napoltti rv 20+6
Pitkästä aikaa kirjoittelen...
Meillä oli myös ultra vastikään. Oli aika hellyttävää nähdä, kun vauveli siellä ojenteli jalkojaan, nieli, näytteli sormiaan, vaihtoi asentoa. Uskomatona ajatella, että se on meidän lapsi. :) Sukupuolta me ei haluttu tietää, joten vielä jännitystä, jännitystä... Ultraaja kuulema sai sen kuitenkin selville.
Vauva meni kaikissa mittoissa yläkäyrillä. Ja samaan hengenvetoon ultraaja sitten sanoikin, että ei kannata pelätä, että olisi jokin jättiläinen. Ennemmin hänen mielestään voitaisiin laskettua-aikaa siirtää viikolla aikaisemmaksi. Mutta tässä vaiheessa ei kuulema enään kannata alkaa siirteleen. Eli aluksi LA oli 12.3, mutta nyt todennäkösemmin syntyykin jo alku kuusta. Syntyispä, ei tarvitsisi niin kauan odottaa!
Vaunuja ollaan katsastettu ja tuohon yleiseen " odotus" -palstaan laitoinkin jo kyselyä Emmaljungan Edgeistä ja City Crosseista. Ei ole tullut vielä paljoa vastauksia... Lauantaina olisi tarkoitus lähteä vielä tarkemmin vertaileen liikkeeseen ja katsastaa mahdollisesti muutkin mallit läpi.
Juups. Tällaista siis meille kuuluu, näin pitkän tauon jälkeen.
terkuin Utukka ja Pumbidi (20+2 tai 21+2)
onhan täällä elämää.
Tappi: käytä vaan sitä inhalaattoria, jos kerran jo hengitys pihisee. Se on musta sen merkki että avaavaa lääkettä tarvitaan. Uskoisin, että sulla vaan raskaus on laukaissut ton, niin mullakin kävi. Esikoisesta allergiaoireet hävis raskauden aikana ja kuopuksesta ainakin triplaantui.
Punkeli: ihanaa, oliskin lomaa. Mä jouduin olemaan töissä, kun pojalla oli syysloma.
Napoltti ja Utukka: kiva että ultrassa oli kaiki hyvin.
Pitäis leipoa tytsyn kanssa sämpylöitä, kun tuli aamulla luvattua.
-m-
Kun vaan ei ole mitään mistä kirjoittaisi.
(.)paisuu ja mammahousut jo hyvin käytössä.
Viikko ja 2 päivää r-ultraan.Tuskastuttavan pitkä aika.
Leanna ja viisikko kera sissin rv 18+
Mulla taitaa olla viikkovillitys..piti aamulla miettiä et mikähän päivä mahtaa olla :) Huomenna pitäisi käydä katsastaan että kuinkas ne työt taas sujuisi.Saa sitten päivän kävellä muutaman kilometrin..
Rakenneultra ois vasta maanantain,ei malttaisi odottaa.Tiistaina poistetaan viisuri :( et saa nähdä miten siinäkin käy kun kuuntelee kauhujuttuja.Jospa menisi kuitenkin hyvin.
Muuten olotilankin on kohentunut kun saa kotona olla.Ja saa peräti nukuttua,ihanaa..ja remonttikin melkein valmis.
Mut jatkampas surffailua...
Sane72 rv20+6
minulla oli rakenneultra maanantaina ja sain jälkikiusaksi kamalan ihottuman. maha on punainen, turvonnut ja kutisee aivan.... eli se ultrageeli ei sopinut minulle. minulla on kyllä atooppinen iho, nikkelistä ja pussillisesta mandariineja saan ihottumaa. joku mobilat-tyylinen voide saa myös ihon punaiseksi, mutta nyt tämä on jotain aivan kamalaa!
muistelen, että joku täällä kärsi allergiasta???kukakohan, jos tietäisi, että mitä tabuja saan ottaa. kaapista nimittäin löytyy pari erilaista pakettia zyrtec-tyyppistä allergialääkettä, mutta kun tuoteselosteet ovat hävinneet... nuo tavalliset allergiavoiteet ei auta yhtään mitään, ja jostain pitäis apu löytyä...
anniliinu 20+5
No niin nyt on rakennultra takana ja täytyy sanoa, että mua kans jännitti jotenkin se aivan älyttömästi!! Rakenteet näyttivät kaikinpuolin olevan ok, toki kaikkea ei voi tuolla erittäin hyvälläkään laitteella pois sulkea mutta jos jotain vakavampaa sydämen tms. osalta olis niin nehän kyllä näkyy! Mutta eipä suostunut näyttämään sukupuoltaan, eikä ollut ultraaja lääkärikään sitä kovin kertomassa, taisi hän sen nähdä, pyörittiinhän siinä sikiön rakenteiden ympärillä 20min. ja tuollainen erikoislääkäri kun tekee niin luulisi hänen näkevän sukupuolen monista asioista mutta ei kertonut, ei!!
Laskettuaika on nyt 9.3.07 eli taas se hiukan vahvistui ja viikot paukkuu rikki siis taas perjantaisin eikä torstaisin nyt on rv20+5
Papu: En minä nyt sitä säikähtänyt, että jos istukka takaseinässä, en sillä tuota sun " lausahdusta" jäänyt miettimään.. vaan ajattelinkin että sulla on varmaan ollut tilanne jossa näin käynyt mutta sitten vain mietin että onkohan sillä jotain merkitystä..
Mulla se istukka todettiin taas tuossa etuseinämässä ja siinähän se on ollut aiemmat kaksi kertaakin! Sen tiedän olevan vähän herkkäpaikka istukalle noin niin kun iskuja, kaatumisia yms. ajatellen.. muksut meillä pieniä ja tahtoo pomppia sohvallakin vieressä niin pelottaa jos oikeen motasee tuohon mahaan mutta kyllä se aika napakka kova isku saa olla jos tuohon jotain aikaseksi saa! Ehkä enemmän pelkään nyt liukkaalla vatsalleen kaatumista! ..onneks ei oo sitä koiraa nyt joka vetää nurin niin kuin esikoista odotellessa ;) eikä vetänyt ihan yhden kerran vaan melko monesti!
Jahas lapsukainen haluaa mandariinia..kuorimaan siis!
Sinna rv20+5
Zyrtecciä saa syödä sen yhden päivässä allergiaoireisiin, en minä ainakaan ole viitsinyt vatsalle laittaa kortisonivoiteita, kuten eräs tuttava ehdotti, kun kerroin, että sen ultrageelin jälkeen on usein punoittava ja ärtynyt iho vatsalla. Atooppinen olen minäkin, mutta minulla suurin ongelma on kylmä, joka ärysttää ihoa ihan tavattomasti. Pahinta on, kun joutuu tekemään jotain kylmässä ja kosteassa, käsiä särkee sen jälkeen pitkän aikaa... Minusta ei siis olis lypsyhommiin, ainakaan pitkäksi aikaa :/ Ihan perunoiden kuoriminenkin on joskus liikaa näille käsille :( Joskus en voi edes kutoa/virkata villalangasta, vaan pitää siirtyä puuvillalankoihin, kun kädet ärtyy... nytkin taitaa sukkien kutomisesta johtuen olla varsinkin sormissa sellaista ärtymistä, sitten on paha jos halkeaa kun ei meinaa parantua millään.
Nyt on kuitenkin sellainen aika, että kun tuolla pihalla möngin kosteiden puukasojen keskellä pakkasessa ja lapan niitä sitten 100-300 asteiseen uuniin, niin kädet on tosi koetuksella tuon lämmönvaihtelun takia, pitäisi hankkia sellaiset kunnon suojahanskat, niitä kai löytyy jostain rautakaupasta ? Tavalliset hanskat kastuu niin äkkiä.
Että tällaista käsivalitusta taas... atooppinen ihoni muuten alkoi hankalaksi ensimmäisen raskauden yhteydessä, eikä nyt ainakaan näytä helpottavan, talvi on aina vaikeaa, mutta nyt on käsisä lukuunottamatta muuten iho ok, kun muutettiin tällaiseen uuteen hengittävään hirsitaloon, eikä meillä oo muovia katossa eikä seinissä.
Nyt istumaan keinutuoliin, kun ei voi edes kutoa käsien takia. Kuullostellaan vaikka tuota vauvelia, oisko se liikekannalla tällä kertaa... liikkeet on epäselviä, mutta niitä on.
t.Punkeli
pitkästäaikaa jotain elonmerkkejä täältäkin...
Talvitakkeja kaivelin minäkin jo esille ja pari isoa untuvatakkia löysinvaraston uumenista + yhden puolipitkän villakangastakin, joka mahtuu hyvin isonkin mahan kanssa. Sopivia ulkoiluhousuja (toppa-, kevyttoppa- tms urheilumallisia) on kyllä tosi vaikea löytää kaupoista! Onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan? Jos ostaa tavalliset isompikokoiset housut, jotka mahtuu reilusti mahan kohdalta, niin sitten ne saattavat olla muualta löysät ja lahkeet jää pitkiksi. Kiitollinen olisin, jos jollakin olisi antaa vinkkejä tähän housuongelmaan!!!
Isänpäivälahjoja en ole vielä ollenkaan ennättänyt miettimään, mutta ainakin lapset pitävät huolen siitä, että isukki ja papat saavat jotain lasten omatekemää. Mutta jotain pientä ylläriä vielä mietitään....
Moni on täällä saanut hyviä ultrakuulumisia, kiva! =)
Minä myös kävin eilen rakenneultrassa ja kaikki vaikutti olevan kunnossa! Suht rauhallinen vauva tuntuu meilläkin olevan, vaikka kyllähän ne kädet välillä pui nyrkkiä ja jalat sätkytteli kovastikkin. Painoarviokin saatiin eli se on vaivaiset 320g, pieni rääpäle vielä, mutta kovaa vauhtiahan ne tässä vaiheessa kasvaa.... Sukupuolta pikkuinen ei suostunut paljastamaan, kun siveellisenä vauvana piti niin tiukasti kintut yhdessä ja napanuorakin oli sopivasti siinä edessä ;)
Mutta kasvatellaan vaan me maalismassukat masujamme ja nautitaan oloistamme!
T. Minnis rv 20 tasan eli puolietappi saavutettu!
Tänään oli ihan mälsä päivä, ulkona tuuli ja oli ihan tajuttoman kylmä.Mulla on vieläkin jalat ihan jäässä vaikka olen ollut jo kotona monta tuntia.Inhaa!
Eilen illalla makoilin sängyllä ja katselin leffaa, niin siinä samalla taputtelin vähän masua, ja kappas, sieltä tuli kaksi kunnon potkua, et lopetappas toi taputtelu..Muuten onkin sitten ollut taas hiljaista.En tiedä sitten ettämiksi tämä kaveri on niin ailahtelevainen noiden liikkeidensä kanssa..tänään liikun, tänään en.....
Masu on turvoksissa, mutta painoa ei vieläkään ole lisääntynyt.Katsotaan miten ultrassa käy ens viikolla.
Eipä kai sit taas muuta,tasaiseen tylsyyteen (äitiyslomalla ei oo kyl mitään tekemistä). Mutta terkkuja kaikille!
Tosiaan, päivällä kävin pinoa etsimässä ja en löytänyt.. no, en sitten uskaltanut pinoa aloittaa, kun olin ihan varma että minulla jäi vaan silmien väliin tämä meidän pino :) Minusta meinaa tullut todella tohelo ja varmaan myös kuuro/sokea raskauden myötä. Ette edes usko miten monesti olen lennättänyt viimeaikoina raejuustoa/maitoa/juguttia... vaikka mitä lattialle. Kun vaan ei kestä mikään käsissä, niin ei... Ja tuntuu että ajatukset on välillä missä lie ja kaikki menee niiku ihan ohi... Mutta kuulunee asiaan :)
Ihana tuoksu leijaa tulolta keittiöstä... nam... hain vanhempien luonta tänään hirven jauhelihaa, kun olivat sitä jauhaneet ja pyöräytin tuossa pellillisen lihapullia huomiseksi. Ne sitten osaa olla herkkua :)... muusin kera tietenkin :)
Ruoasta taisi olla jotain puhettakin täällä... meillä siis tehdään ihan perus kotiruokaa. Laatikoita ja keittoja paljon, sekä tietty kastikkeita. Makaronilaatikko on esikoisen ykkönen ja samoin kalasoppa... söisi varmaan vaikka jokapäivä viikon ajan kumpaakin :)
Kalaa syödäänkin meidän suvussa paljon, kun kaikki kalastetaan. Miehen ja lasten kanssa aina mökilläkäydessä käydään verkoilla.
Omaa napaa sen verran, että ei mikään ikiliikkuja tuolla masussa ole, mutta pari kertaa tuntunut kun tekisi kuperkeikan tms. Hassu tunne ollut!! Muuten siellä vaan hipoo hentoisesti :) Huomenna olisikin neuvola ja varmaan saan noottia. Olis pitänyt alkaa noita verensokereita mittaamaan tässä viikko-pari sitten, mutta kipenä ollaan oltu ja ei ole ees mieleen tullu mittaminen. No, ehkä se täti ymmärtää ja antaa armonaikaa ensiviikolle.
Löytyykö täältä muita, jotka joutuu mittailemaan noita sokereita?!
Isänpäivästä: Esikoinen tekee kortin varmaan kerhossa ja lahja on vielä mietinnässä. Mietin sellaista tyynyliinaa, mihin tulee ihana runo ja kummankin pojan jalan/käden jäljet... mutta saattaa olla et teen sellasen sitte jouluksi... kun meinasin samalla että tehdään sellaiset isovanhemmille ja poikien kummeille.
Mutta nyt katsomaan SCI:tä....
t. K@tju ja mahanasukki rv: 21 tasan :)
tiedosta. kävin apteekissa kysymyssä, että saanko ottaa, mutta apteekin täti oli sitä mieltä, että en ilman lääkärin lupaa. hän kyllä luki jokaisen lääkkeen selosteen...
minulla ei ole zyrteciä, mutta jotain vastaavaa halvempaa, mutta ilmeisesti uskallan yötävasten ottaa yhden, että saan nukutttua, enkä raavi itseäni verille yöllä...
isänpäivälahjasta on ollut puhetta. itse ajattelin ostaa lahjakortin suolahuoneelle. sen kun pitäisi auttaa moneen vaivaan ja esim. flunssiin, joten kokeillaan jotain erilaista tälläkertaa :)
nyt pikkuhiljaa nukkumaan (raskausko väsyttää, kun tuntuu ettei jaksa valvoa, vaikka lomalla olenkin... taidan ottaa esikoisen viereen, kun mies on töissä. mukava tuhnottaa lähekkäin)
onko täällä ketään?
Ihan ihmeissäni etsi pinoa ja olin taas varma, että raskaus on vienyt jo näönkin.
Ei mitään uutta eikä mullistavaa. Tytsy taitaa olla tulossa kipeäksi samoin minä. Nokka vuotaa.
Kokeilin eilen noita talvitakkeja ja untsikka menee vielä jonkin aikaa (ei vaan ihan näille keleille tarkoitettu). Joku välikausitakki pitäis löytää.
(.) Liikkeitä ja supisteluja ja toi iänikiunen pakara/selkä kipu. Tänään tuntui kävellessä tosi inhottavalta. Mitäköhän tästä seuraa.
Gallup: mitä meinaatte ostaa isänpäiväksi? Ne joille eka tulossa, aiotteko muistaa jo nyt tulevaa isää (mun yks tuttu teki niin ja miehus oli otettu).
-m- ja Hippu rv 21 (niin ne viikot vaan paukkuu)