Miehellä todettu masennus. Jäi pois töistä viikoksi, mutta ei voi sinä aikana tehdä kotitöitä! Imurointi ja keittiö jää minulle
Hän vain sanoo, että tarvitsee nyt lepoa. Olen räjähtänyt nyt pari kertaa kun koti on likainen eikä mies voi edes imuroida. Istuu vain terassilla ja lukee kirjoja.
Kommentit (32)
Masennus ei laiskottelemalla tai nukkumalla parane. Parempi vaan pitää arki suht normaalina ja aktiivisena. Terveisin itsekin masennusta sairastanut
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin naiset, miehet jää sairaslomalle ihan syystä.
palstamisogynisti yllä ilmoittautui. Kohta se miettii miks se on vieläkin sinkku kun on oikeasti kiva ja fiksu. not.
Sanon vaan kirjoitti:
Jätä tuollainen laiska mies. Masennus on tekosyy ettei tarvii tehdä mitään.
Kulissiliitto joutaa kaatumaan.
Vierailija kirjoitti:
Masennus ei laiskottelemalla tai nukkumalla parane. Parempi vaan pitää arki suht normaalina ja aktiivisena. Terveisin itsekin masennusta sairastanut
Samaa mieltä täällä toinen masennuksen sairastanut. Kaikki mitä se tauti laittaa uhrinsa uskomaan niin sitä ei kannata kuunnella. Masennus on itse itseään ruokkiva sairaus. Se todellakin suosittelee ihmiselle kaikkea sellaista mikä syventää masennusta ja pitkittää sairautta. Sitä voi ajatella kehon sisäisenä vihollisena joka suosittelee huonontamaan terveyttään. Kaikki mitä masennus käskee tehdä, tee päinvastoin.
Ei kannata olla noin heikon kanssa. Suuri osa sairauksista ja varsinkin masennus on täysin itseaiheuttu sairaus. Jos elämänhallinta on sellaisella tolalla, että hankkii itselleen masennuksen, ei hän ole parisuhdemateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
Lukeminen ei ole laiskottelua tai nukkumista. Hienoa jos masennuksesi on selätetty mutta kaikilla ei ole yhtä helppoa. Töissäkään ei välttämättä voi käydä, varsinkin jos masentunut on itsetuhoinen tai psykoottinen. Ja kyllä, olen siivonnut, pyykännyt, tiskannut, urheillut, tehnyt ruokaa monta tuntia päivässä. Vaikutus masennukseen täysi nolla, itsetuhoiset ajatukset vain lisääntyvät mitä enemmän riehuu. Opettelen nyt uudestaan nukkumaan, lepäämään ja juurikin tuota lukemista. Jos ei ole provo, viikko on aika lyhyt aika toipua masennuksesta, ei siinä ajassa ehdi edes tajuta että on sairas :(
Kyllä on teidän parisuhteessa rakkaus ja empaattisuus huipussaan!
Kun itse olin saikulla useita viikkoja masennuksen takia, niin en pahimpina hetkinä jaksanut käydä edes suihkussa. En myöskään siivonnut enkä tehnyt ruokaa. En jaksanut edes nalkuttaa.
Anna sen kumppanisi oikeasti olla nyt rauhassa ja toipua ja yritä edes vähän ymmärtää.
Kohta se on kuukauden saikulla ahdistuksen takia.
Olis kantsinu miehen lähteä viikoksi kylpylään ja ap kotiin sotkuineen.
Ei se koti viikossa miksikään mene vaikkei siivoa.
Kitty on nalkutusvapaa. Akka vaihtoon!
Ap sä et taida tajuta että masentuneen aloitekyky on huonontunut. Ei hänellä välttämättä ole voimia siivoamiseen joten toivo vaan että siivoaisi edes omat jälkensä. Olo voi vaihdella paljonkin eri päivinä.