Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle millainen systeemi teillä on laskujenmaksuun. Kun eräpäivät on vähän milloin sattuu. Itse olen

Vierailija
25.10.2006 |

tehnyt toistaiseksi niin, että maksan kaksi kertaa kuussa, noin 15. päivä ja noin 30. päivä, laskuja, enkä tuijottele niin paljon varsinaisia eräpäiviä. Mutta tää ei tod oo mikään maailman paras systeemi, koska jonkin verran tulee sit viivästyskorkoja helposti.

Sarjassamme ärsyttäviä käytännön ongelmia!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ihminen itselleen ongelman tekee. Laskut maksetaan meillä tilipäivänä.

Vierailija
2/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälimmäisenä on aina ekana erääntyvä lasku. Siitä sitten yleensä maksan, raha tilanteen mukaan, joko koko pinon kerralla tai sitten aina eräpäivän mukaan eli yleensä silloin kuin pinon eka lasku alkaa erääntyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku lasku myöhästyy, niin voivoi. En tosin muista että olis viivästyskorkoja eli eivät taida niin paljoa olla myöhässä.

Toiset vastaavasti saavat rahansa ajoissa.

En jaksa käyttää nettipankkia kuin pari kertaa kuussa, jolloin näpyttelen laskut ja en myöskään halua miettiä esim 29. pvä että onko sieltä jotakin suurta menossa, vai voinko tehdä sen ja sen hankinnan.

Vierailija
4/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei jaksa kovin monesti samaa rumbaa läpi

Vierailija
5/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naputtelen laskun maksupalveluun silloin, kun se tulee. Menee sitten eräpäivänä tililtä.

Vierailija
6/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:5

Vierailija
7/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten maksan eräpäivänä, mutta alkukuun laskut pistän maksuun tilipäivänä. Eipä tule sitten turhia luuloja siitä, että tilillä olisi löysää rahaa... Säästötilillä on aina sen verran, että jos tulee joku yllättävä isompi lasku, niin maksan sen sieltä.

Vierailija
8/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni toimii niin että palkkapäivänä maksaa pois kaikki mitä on siihen mennessä maksamatta. Sitten jos tulee kuun aikana muuta niin maksaa eräpäivänä tai vähän ennen. En muista että olis jäänyt koskaan mitään maksamatta jos se on miehen vastuulla, itse huonomuistisempi ja usein tulee muistutus jos on mun vastuulla, siksi onkin siirtynyt kaikki miehelle.

Vierailija
9/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä, miksi ihmiset ei käytä suoraveloitusta. Kun se ei mitään maksa ja tulee sitten maksettua ajallaan.

Kun vakilaskut menee suoraan, ei ole iso vaiva maksaa yksittäisiä satunnaisia laskuja muulloin.

Vierailija
10/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaanodota eräpäivää, sehän on se viimeinen päivä milloin laskun voi maksaa.

Vierailija
11/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varomattomalle käy niin että se menee miinukselle.

Vierailija
12/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sopimuksen heti alussa niin huolet jää.

Jos yksittäinen lasku niin laitan sen maksuun heti kun tulee postissa.

Ei ongelmia.

Vierailija
13/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin, että maksan laskut heti tai mahdollisimman pian niiden tultua. Kotona on tietokone niin se on helppoa.

Tiedän mitä laskuja meille on tulossa ja koska niin ei ole vaikea suunnitella niiden maksua...

Vierailija
14/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppukuun laskut 15. päivä (miehen tilipäivä) ja alkukuun laskut 25. (oma tilipäivä) tai viimeinen päivä (miehen toinen tilipäivä) riippuen vähän siitä miten viitsin.

Joitain laskuja maksan muutaman päivän etuajassa.

Melkein kaikkien toistuvien laskujen eräpäivä on joko 15. tai viimeinen päivä. Nykyisin kun saa valita eräpäivän melko vapaasti.

Molempien eläkevakuutukset ja omat opintolainat menee mun tilipäivänä 25. päivä.

Hyvin toimii.

Vierailija
15/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis odota eräpäivää, vaan maksan tilipäivänä. Perheessä on tilipäivä 3 kertaa kuussa.

Joitain laskuja maksan heti ne saatuani kun tiedän että laskuttaja on pieni yksityisyrittäjä jolle on tärkeää saada rahansa nopeasti.

Vierailija
16/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että pystyn paremmin valvomaan tilini käyttöä, kun itse konkreettisesti maksan kaikki laskut. En haluaisi ruveta tarkistelemaan mitä sieltä tililtä milloinkin on mennyt jne.

Olenkohan jämähtänyt jonnekin faaraoiden aikakaudelle, ilmeisesti olen...

t. ap

Vierailija
17/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laskuissa on yleensä se minimissään 14 päivää maksuaikaa niin ei eräpäivä ylity ikinä ennen maksupäivää. Voihan niitä etukäteenkin maksella.

Ja kai jokainen tietää, että mitä laskuja milloinkin on tulossa? Jos ei tiedä, niin olisi syytä pitää kirjaa esim. isoista vakuutuslaskuista ym. että olisi rahaa jemmassa sitten kun ne tulevat.

Vierailija
18/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt esim. muistan, että puhelinlasku erääntyy 26.10. Maksan siis oikeastaan viikottain laskuja. Nyt kun rahat on tiukalla teen jatkuvaa seurantaa siitä, että milloin laskut pitää maksaa ja paljonko niitä on eli paljonko kustakin miehen tilistä jää rahaa elämiseen. Jos menee liian tiukille niin voin sitten lykätä jotain laskuja muutamalla päivällä.

Vierailija
19/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee suoraan tililtä, vai voiko kyseessä olla esim. puhelinlasku samalle operaattorille, joka kerta vähän erisuuruinen?

joo tyhmä kysymys mut kysyn kuitenkin

Vierailija
20/28 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina rahapäivänä maksetaan kaikki laskut, jotka ehtivät erääntyä ennen seuraavaa rahapäivää.

Tiedetään tarkalleen, milloin tulee tv-lupa, vakuutusmaksut, sähölasku yms. laskut, joita ei tule kuukausittain, ja käytetään rahaa sen mukaisesti. Yksi vaihtoehto on jakaa harvoin tulevan laskun summa joka kuukaudelle, ja laittaa joka kuukausi vähän sivuun

Esim. jos vakuutusmaksu on 210¿/3kk, niin laittaa joka kuukausi 70 euroa sivuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan