Tampereella jyrissyt ukkonen jo pitkään
Kommentit (22)
Hyvä. Pitäkää siellä niin kauan, että kuihtuu pois.
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole, älä viitsi provota.
Ei ole provo. Länsipuolella. Ei täällä ole mitään muuta joka jyrisee.
Kerrankin. Aina kiertänyt. Kerrankin jyrisee kunnolla.
Oon salamaseurannasta kanssa sitä katsellut, että kovin hitaasti liikkuu.
Ja ukkosryhmästä luin, että tuli tavallaan kahdessa osassa
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin. Aina kiertänyt. Kerrankin jyrisee kunnolla.
Niinpä. Ihanaa!
Mun vanha labbisuros tunkee syliin koko ajan sohvalle. Piti laittaa kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi kiinni ettei paukuniin lujaa. Nyt jo vähän hellittää Kalevassa.
Tuli sit tänään vaikka ilmatieteenarvauslaitoksen mukaan ei pitänyt edes sadella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Länsipuolella. Ei täällä ole mitään muuta joka jyrisee.
Täällä Lielahdessa on jytissyt jo monta tuntia. Välillä iski ihan lähelle.
Mitä ihmettä, meillä Annalassa on taas joku oma pienilmasto. Ei sada, ei jyrise, ei hitto edes tuule, hiostaa vaan. Näin aina, muu Suomi myrskyää ja täällä vähän puunlatva heilahtaa jos tarkkaan katsoo.
Joku meni mopolla oli, rohkeaa ukonilmalla. Jonkin aikaa sitten näkyi salama kun kurkkasi ulos parvekkeen ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Joku meni mopolla oli, rohkeaa ukonilmalla. Jonkin aikaa sitten näkyi salama kun kurkkasi ulos parvekkeen ovesta.
Onko se vaarallista? Olen kuvitellut, että auto, polkupyörä ja muut kumipyörillä kulkevat on melko turvallisia vempaimia ukkosella.
Meillä on mökki saaressa ja alumiinivene millä soitetaan lyhyt matka mantereelta saareen. Ukonilmalla on joskus jääty saareen jumiin kun ei olla uskallettu lähteä.
Täällä Tampereella salamoi ja jyrisee muuten aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se vaarallista? Olen kuvitellut, että auto, polkupyörä ja muut kumipyörillä kulkevat on melko turvallisia vempaimia ukkosella.
Meillä on mökki saaressa ja alumiinivene millä soitetaan lyhyt matka mantereelta saareen. Ukonilmalla on joskus jääty saareen jumiin kun ei olla uskallettu lähteä.
Kumipyörillä ei ole ukkosen kannalta mitään merkitystä. Auton suhteellinen turvallisuus johtuu metallikorista, joka käyttäytyy Faradayn häkin tavoin salaman iskiessä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sateet usein ohittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan näköjään ihan eri Tampereella, täällä on joku tuskainen kasvihuone, ei tuule, ei jyrise. Lähetä tännekin.
T: Annala
On täällä länsi-Tampereella kyllä ollu jo iltapäivästä asti ukkosta. Salamoi paljon ja koko ajan jyrisee.
Reilun 4 tuntia jytissyt jo Nekalan alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan näköjään ihan eri Tampereella, täällä on joku tuskainen kasvihuone, ei tuule, ei jyrise. Lähetä tännekin.
T: Annala
Ei se auta mitään sillä kosteaa on täälläkin vaikka sataa ja ukkostaa.
T.Lentsu
Tampereella on aina kaikkea kivaa
😁