Miksi hammaskiven poisto maksaa niin paljon?
Miksi hammaskiven poisto maksaa niin paljon?
Olisi kiva käydä vähän useammin puhdistautumasssa, mutta se maksaa liikaa. Miksi?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Menee noin tunti , hammashoitajan palkka, välinehuoltajan palkka, tuolin vuokra , siivous, kassan palkka.
Just, mut silti 150,- / 45min tuntuu paljolta.
Miksi kävisit useammin poistattamassa? Ei kai sitä kiveä tarvitse kuin kerta vuoteen poistattaa, jos oikein pahasti sitä hampaisiin syntyy. Ja Kela-korvaukset, jos se hammashygienistin tekemä työ on hammaslääkärin määräämä, tulee vain joka toinen vuosi - vai onko systeemi muuttunut.
Niin kallista on. Tkl olisi kirjoittanut lähetteen yksityiselle fyssarille neuvontaa varten... No, sanoin ei kiitos, kun "Kela-korvauksia tulis muutama ropo". Jostain puolen tunnin tai neljänkymmenenviiden minuutin ajasta joutuu maksamaan useita kymppejä ja kyseessä siis neuvontakäynti.
Suomessa on ilmainen perusterveydenhoito.
Ei hammaskiven poisto minusta kunnallisella maksa montaa kymppiä?
Olen myös saanut hammaskiven poiston "kaupan päälle" kun kävin yksityisellä hampaiden tarkastuksessa (tarkastuksista oli tarjouskampanja ja en jaksanut jonottaa kunnalle). Hammaslääkäri vaan totesi, että minä vetäisen tässä samalla ja hyvä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Ei hammaskiven poisto minusta kunnallisella maksa montaa kymppiä?
Olen myös saanut hammaskiven poiston "kaupan päälle" kun kävin yksityisellä hampaiden tarkastuksessa (tarkastuksista oli tarjouskampanja ja en jaksanut jonottaa kunnalle). Hammaslääkäri vaan totesi, että minä vetäisen tässä samalla ja hyvä tuli.
Sulla on käynyt tuuri kun sait ilmaiseksi jopa.
Mutta - meillä ei ainakaan pääse julkiselle puolelle ihan tosta vaan. Itselläni oli sinne sovittu sellainen muutaman vuoden kontrollijakso, niin suuhygienisti katkaisi sen sovitun jakson... ei kuulemma ollut mitään hoidettavaa.
Ja yksityisellä puolella, sinnehän kyllä pääsee, mutta nämä hammaskiven poistot ovat suuhygienistin hommia yleensä, ja niiden hintaan saa Kela-korvauksen vain jos hoito on lääkärin määräämää, ja ainakin ennen korvaus maksettiin vain joka toinen vuosi.
Sillain tietty, jos saa veronpalautuksia, niin jos ei muuta keksi niin voi aina odottaa ne palautusrahat ja käyttää sitten niitä esim. suuhygienistiltä saatujen palveluiden maksuun!
Huoh. Käyttäkää hammastahnoja, jotka estävät bakteerien kasvua, niin ei tule hammaskiveä. Ikenetkin voivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Menee noin tunti , hammashoitajan palkka, välinehuoltajan palkka, tuolin vuokra , siivous, kassan palkka.
Unohdit korona lisän.Minulla yksityinen hammaslääkäri ,sama 22v. ottaa myös korona lisän.Omilla valinoillani säästän rahani ja maksan itse.Ilman puolisoa ja puolison rahoja. Yksi maksaa kaikesta elämässä yksin. Kaksi vaikka pienituloista jakavat menonsa.On siis aina enemmän kuin yksi.Mutta olet rikas ja terve: Jos et valita rahan vähyys ja sairaudet. Aina pitäisi olla negatiivinen asenne puheet, niin päähän silitettäisiin kaikkialla missä kokontuu ihmisiä.Kilpailemassa sairaudet, köyhyys ja elämän kurjuus!
On mulla porattu ja juurihoitojakin tehty, mutta ei ne kivuliaita juttuja ole ilman puudutustakaan. Rahaa on mennyt hampaisiin täälläkin.