Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hammaskiven poisto maksaa niin paljon?

Vierailija
17.08.2022 |

Miksi hammaskiven poisto maksaa niin paljon?
Olisi kiva käydä vähän useammin puhdistautumasssa, mutta se maksaa liikaa. Miksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet köyhä.

Vierailija
2/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin se maksaa ihan liikaa enkä ymmärrä, mikä siinä maksaa. Viimeksi ei hammaskiveä onneksi ollutkaan, kun kävin hammastarkastuksessa. Ei tarvi sentään joka vuosi käydä sitä poistattamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, silleen jännää että hammaslääkärin tarkastus maksaa 40% siitä mitä hammaskiven poisto.

Vierailija
4/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee noin tunti , hammashoitajan palkka, välinehuoltajan palkka, tuolin vuokra , siivous, kassan palkka.

Vierailija
5/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietipä paljon maksaa mädät hampaat

Vierailija
6/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sulle! Mun pitäisi käydä kerran vuodessa, mutta kunnallisella ottavat vastaan vain joka toinen tai kolmas vuosi..

Vierailija
7/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä kapine jolla poistat itse. Ei se ole rakettitiedettä. Poistin aina edesmenneeltä koiraltanikin.

Vierailija
8/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkastus ja hammaskiven poisto on ainoat menoerät hammaslääkärissä, niin olkaa onnellisia. Sitten kun esim. porataan, niin silloin se vasta kallista on ja kivuliasta. Puhumattakaan jostain juurihoidoista, kruunuista ja silloista.

Vierailija
9/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mietipä paljon maksaa mädät hampaat

Vitutuksesta puhumattakaan.

Vierailija
10/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, silleen jännää että hammaslääkärin tarkastus maksaa 40% siitä mitä hammaskiven poisto.

Hammaslääkärin tarkistus kestää n. 5-10 min. Suuhygienistin hammaskivenpoisto 20+ min.

Vierailija
11/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee noin tunti , hammashoitajan palkka, välinehuoltajan palkka, tuolin vuokra , siivous, kassan palkka.

Tunti? Mulla on mennyt 15-30 minuuttia. 

Vierailija
12/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos se maksaisi tyyliin 5€, välittäisitkö enää siitä, että sinulle tulee hammaskiveä?

Vierailija
13/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkärin tarkistus kestää n. 5-10 min. Suuhygienistin hammaskivenpoisto 20+ min.

Vain jos sitä on tosi vähän.

Vierailija
14/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti välittäisin! Ja voisin käydä yhtä usein kuin parturissa!

Vierailija
15/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Planmegan omistajat ovat miljardöörejä. ( he valmistavat hammaslääkärin työvälineitä). Tästä voidaan päätellä että hammaslääkärit joutuvat todennäköisesti maksamaan työvälineistään aika suolaista hintaa.

Vierailija
16/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta puhdistaa ne hammasvälit huolella. Aloin puhdistaa melkein päivittäin hammasväliharjalla. No viimeksi pyysin poistamaan myös hammaskiveä, mutta hammaslääkäri sanoi että, mutta eihän sulla ole hammaskiveä mitä poistaa. Tottumuksesta vaan pyysin poistamaan. 

Vierailija
17/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari vuotta sitten. Oli kaksi tai kolme käyntiä ja ei maksanut mitään.

Ei edes käynyt mielessä, että siitä pitäisi jotain maksaakin.

Vierailija
18/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisitko muka joltain toiselta halvemmalla? Jo jonkun ruman likasuun katselemisesta pitäisi maksaa enemmän. Yäk.

Vierailija
19/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan itse, koska näyttää olevan vain leuan etuhampaiden takana. Minulla on sellainen katkaistu rautalangan pätkä, jossa on terävä pää. Sillä rapsutan peilien avulla. Sain lähes kaikki. En uskalla ihan kaikkea ottaa, koska voi itse hampaaseen osua niistä pienistä sattumista ja tulla jotain vauriota.

Vierailija
20/27 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatta puhdistaa ne hammasvälit huolella. Aloin puhdistaa melkein päivittäin hammasväliharjalla. No viimeksi pyysin poistamaan myös hammaskiveä, mutta hammaslääkäri sanoi että, mutta eihän sulla ole hammaskiveä mitä poistaa. Tottumuksesta vaan pyysin poistamaan. 

Ei mulla mahdu hammasväliharja hampaiden väliin, varsinkaan alaetuhampaiden, joiden taakse hammaskiveä tulee joskus. Hammaslankaa käytän niihin kyllä ja sähköhammasharjaa.