Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko nipo vai miksi tällainen asia menee näin tunteisiin?!

Vierailija
17.08.2022 |

Kuten päiväkodissa on tapana. On sisä- sekä ulkovaatteet. Kyllä. Asia on minulle harvinaisen selvä. Lapsi menee päiväkotiin ns siistimmät ( ei tod mitkään merkkivaatteet mutta kuitenkin)vaatteet päällä. Jätän eteisen koriin ns. huonommat housut ja paidan jotka lapsi voi vaihtaa kun menevät pihalle. Sisään tullessa vaihtaisi taasen ne takaisin jotka aamulla päällään meni päiväkotiin. Mutta ei. Lapsi laitetaan pihalle niissä vaatteissa joissa menee aamulla hoitoon. Menevät ulos ja sisälle tultaessa vaihdetaan puhdas paita ja housut. Pvkodin tyylillä meille tulee joka päivä kahdet housut ja paidat pyykkiin. Minun tyylilläni niitä samoja ulkovaatteiksi tarkoitettuja vaatteita voisi pitää parikin päivää ja näin tulisi vain yksi paita ja housut/päivä pyykkiä. Ei meillä edes ole noin paljoa vaatteita kun tuo tyyli vaatii enkä kerkeä arkisin pyykkiä pesemään. Olen sanonut päiväkodissa asiasta mutta jostain syystä tulen joka päivä kasa lapsen vaatteita kainalossa sieltä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita sitten lapselle aluksi ne huonot vaatteet päälle ja hyvät sitten siihen koriin. Minä en kyllä erittele vaatteita tuolla tavalla. Koko päivän samat vaatteet päiväkodissa

Vierailija
2/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole enää päiväkoti-ikäisiä. Mutta joo, kohta helpottaa, kun säät kylmenee ja kiskotaan päälle välikausihaalarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään järkeä, vaikka tietenkin samoissa ulos laittaminen ja vain sisään tullessa vaihtaminen vähentää hoitajien vaivaa. Onneksi tilanne korjaantuu sitten, kun ilmat viilenee ja tulee tavallisten ulkovaatteiden aika!

Mielestäni pitäisi kyllä jaksaa vaihdattaa vaatteet ulos mennessä myös lämpimillä keleillä, näin meidän lasten pk:ssa toimittiin, mutta nuorimmaisenkin päiväkotiajoista on jo muutama vuosi aikaa. Ulkovaaatteina oli juurikin vähän kulahtaneempaa vermettä.

Vierailija
4/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita sitten lapselle aluksi ne huonot vaatteet päälle ja hyvät sitten siihen koriin. Minä en kyllä erittele vaatteita tuolla tavalla. Koko päivän samat vaatteet päiväkodissa

Tämä ei välttämättä auta, kun monessa pk:ssa päivä myös loppuu ulkoiluun, eli myös niissä paremmissa sisävaatteissa tullaan sitten ulos.

Tietenkin viileillä ilmoilla ollaan samoissa sisävaatteissa koko päivä, mutta kun kelit on lämpimät, siihen päälle ei voida vetää ulkovaatteita. Lämpimällä joudutaan vaihtamaan erikseen ulkovaatteet, ettei ulkolika tule vaatteissa sisälle. Päiväkodin kannattaisi suhtautua lämpimän kelin "ulkovaatteisiin" ihan samalla tavalla kuin muulloinkin, eli hoidetaan pukeutumishommat kun lähdetään ulos, ja uudelleen kun tullaan sisälle. Toki houkutus on suuri päästää ulos samoissa ja vaihtaa vain yhteen suuntaan siirryttäessä.

Eri

Vierailija
5/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, miten hektistä päiväkodissa on? Ei siellä ehditä lapsille edes takaisin vaatteita vaihtamaan!

Vierailija
6/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsellesi tuo käytäntö.

Vierailija
7/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa kaikki vähän huonompaa sinne päiväkotiin, sisällä leikkiessä maalataan ja kaikkea eikä todellakaan lähde pesussa irti mitkään askartelu värit...

Vierailija
8/8 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun eivät ota sieltä vaatteita, vaan hakevat toisesta lokerosta jossa on varavaatteet. Ne vaatteet jotka on tarkoitettu vain jos sattuu esimerkiksi juoma kaatumaan päälle tms niin on mitä vaihtaa. Vaikuttaa siltä, että tämä on vain hoitajien laiskuutta. Lapsi osaisi kyllä ne ihan itse vaihtaa kun aikuinen kertoo mitä laitetaan. Monesti lapsi myös huvikseen vaihtelee niitä varavaatteita. Olen hänelle sanonut ettei niitä vaihdeta kuin tarvittaessa. Mielestäni tämäkin on kyllä hoitajien asia katsoa perään ettei niitä vaihdella ilman syytä.

ap