mikä näistä mielestänne paras?
Meillä on tällaisia vaihtoehtoja tytön nimeksi:
Sofia Isabel Josefin
Julia Isabel Josefin
Julia Josefin
Sofia Josefin
Sofia Isabel
Julia Isabel
Mikä on mielestäsi paras?
Kommentit (17)
Tykkään kyllä kovasti Isabella nimestä, mutta jotenkin sukunimen kanssa Isabel sointuu paremmin :)
Sofia joutaa heti pois; on yksi inhokkinimiäni. Se on käsittämättömän yleinenkin nykyään.
Loput ovat kaikki tosi kauniita nimiä!! <3
Suosikkini ovat
1) Julia Isabel
2) Julia Isabel Josefine
3) Julia Josefine
Tuo Josefin tuo mieleeni Josef-pojannimen genetiivin, joten siksi kirjoittaisin sen ehdottomasti Josefine (laus. ' josefin' ) tai Josefina. Myös muoto Isabella olisi kaunis, mutta jos ei sovi sukunimeen niin ei sitten. (Hyvä muuten ajatella myös sukunimeä!)
Nuo kaksi ensimmäistä ovat minusta liian pitkiä ja mutkikkaita.
mirell:
Tykkään kyllä kovasti Isabella nimestä, mutta jotenkin sukunimen kanssa Isabel sointuu paremmin :)
-Joo tuohan toki kannattaa ottaa huomioon. :)
Kaikki nuo ovat tosi kauniita nimiä! Onnittelut hyvästä nimimausta :) Pidän Sofiasta tuhat kertaa enemmän kuin Juliasa. Sofia on naisellinen, ikuisen arvokas ja tyylikäs nimi. Siltikään se ei ole hienosteleva.
Sofia ja Josefin ovat aika samanlaisia äänneasultaan, joten niiden kanssa laittaisin kolmannen nimen. Sofia Isabel taas käy ihan sellaisenaan.
Mä tykkään kans ehkä Sofia nimestä enemmän ku Juliasta, mutta Sofia on ihan älyttömän suosittu nimi tällä hetkellä, taitaa olla kolmen suosituimman nimen joukossa..Eli sen takii varmaan päädytään Julia nimeen, ei oo ihan niin yleinen.. Kiitti kaikille hyvistä ehdotuksista, laittakaahan lisää ;)
Minusta Julia on kyllä vähintään yhtä suosittu kuin Sofia ja luulenpa, että Sofia on paljon käytetty myös 2. ja 3.nimenä..kuten myös Julia, mutta itse tiedän 2 Sofiaa, mutta esim. kylämme pienessä eskariluokassa Julioita on 3 ja tiedän kymmeniä Julia-tyttösiä vaikka asutaan pienessä paikassa eli joko se on paikkakuntakohtaista tuo suosio taikka sitten Julia on vaan enempi käytetty ;o)!!
Voit olla oikeessa.. Mä oon vaan kattonu väestörekisterin etunimihausta, niin sen perusteellaa Sofia nimisiä on paljon enemmän, mutta onhan siihen toki laskettu mukaan myös toiset ja kolmannet nimet :) Itse en henkilökohtaisesti tunne ainuttakaan Juliaa, ja Sofiaakin vain yhden..
häiritsee vaan just tää yleisyys ja siksi 8 vuotta sitten en antanut sitä nimeä lapsellleni. Onneksi, koska Julia-tyttöjä on nyt niin paljon.
Siellä, missä itse asun, on Sofia ihan juurikin niin yleinen, kuin miltä tilastot antavat ymmärtää. Musta Julian huippuvuodet on ohitettu (puhtaasti mutua). Vaan jos yleisyys nimessä tökittää, on -ia -päätteisiä paljon kauniita harvinaisempiakin. ;)
Haluaisitko Gil ehdottaa jotain kivoja -ia päätteisiä nimiä??
Kolmitavuisiako vai saako olla pitempiä?
Natalia on kalenterissa, samoin Amalia, Lyydia/Lydia, Sylvia/Silvia..
Muita:
Liivia
Leenia
Juulia
Amelia
Saskia
Valeria
Neelia
Seelia
Elenia (tänä vuonna ensimmäinen ja oistaiseksi ainoa! :) )
Milania
Titania
Elegia
Fylgia
Aralia
Ofelia
Elodia
Melodia
Arabia
Meelia
Karelia
Idalia
Cinthia
Liilia
Zenobia
kiitos! Tykkään Amaliasta, Ameliasta, Juuliasta, Nataliasta ja toi Eleniaki on tosi kiva!!
Ei se Julia Isabella mitenkään pahalta kuulosta sukunimen kanssa, mutta ehkä mun mielestä Isabel sopii vähän paremmin. Mutta toisaalta toi Julia Isabella mitä ehdotit Gil on AIVAN IHANA nimi, että kyllä se on vakavasti harkinnassa!! Harmi vaan ku mies haluais kovasti että josefin/josefina ois yks nimistä... Kyllä nimen valinta on vaikeeta :(
Julia on ehdottomasti yksi kauneimmista tytön nimistä mitä maa päällään kantaa =), joten sitäpä vaihtoehdoistanne kannatan.
Julia Josefin olisi minusta paras vaihtoehdoista, mutta ehkä vielä lisäisin siihen perään sen a/e kirjaimen. Tai sitten vielä pitkällä vokaalilla Julia Josefiina olis minun makuuni ihan paras.
-Iitu- *perheen kuopus (3kk) Julia, siksi mielipide hieman puolueellinen =)*
Meillä tytön kolmas nimi Sofia. Minun mielestäni äärettömän kaunis nimi, ei viitsitty vaan ensimmäiseksi nimeksi antaa, kun miehen serkku on Sofia. Ja toiselta puolelta taas serkun lapsi on Sohvi.
Isabellaa minä haaveilin kanssa tytön nimeksi, mutta yllättäen mies sotki nämä Vikingin laivat mukaan.. Mutta kuitenkin Sofia Isabel ehdottomasti :)
jota jo toisella palstalla sulle tarjoilin. Jos siitä on pakko pudottaa vika tavu, so be it. Minusta sopisi lopputavullisena Julian kanssa paremmin.