Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumalattoman nurinkurista: taaperot hoidossa 8h, mutta ekaluokkalaiset koulussa vain 3-4h...

Vierailija
25.10.2006 |

En käsitä, kuinka joku voi laittaa pienen lapsensa hoitoon koko päiväksi, kun ekaluokkalaistenkin koulupäivät yritetään pitää lyhyinä, jotteivät rasitu liikaa. Tuntuu todella ikävältä ajatella pieniä reppanoita päiväkotilaisia. Tiedän, ettei kaikilla ole mahdollisuutta hoitaa lapsiaan kotona, mutta moni voisi ihan taatusti pinnistellä enemmän ja tinkiä esim. taloudellisesta tilanteestaan. Eri mieltä saa olla, mutta minä olen tätä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienuus kattaa myös ensimmäiset luokat. Kaiken muun rakennan siihen ympärille, ja yllätys, mistään oleellisesta ei ole tarvinnut tinkiä. Asumme kivassa vuokrakodissa, johon kuuluu oma piha, syömme hyvää ruokaa ja teemme yhdessä mukavia asioita. Tahdon tuntea oman lapseni, nähdä kuinka hän asioihin reagoi enkä vain kuulla jotain briiffattua kertomusta hänen päivästään.

Kukin tavallaan, mutta itse en haluaisi lapseni viettävän enemmän aikaa hoitajien tai opettajien parissa kuin minun. Meillä tämä toimii ja kaikki ovat onnellisia ja virkeitä.

Vierailija
2/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaikka puolipäivähoidossakin, jos ei sitten muissa kerhoissa, harrastuksissa, puistoissa ja kavereilla. aivan turhaan pidetään pieniä hoidossa aamusta iltaan.

moni koululainen pääsee koulusta koti-isän tai -äidin luo, ei kaikkien tarvitse keksiä väkisin tekemistä siksi aikaa, että vanhempi palaa töistä. onneksi osa vanhemmista haluaa tehdä osa-aikatöitä tai panostaa muutoin lastensa kanssa olemiseen.

onhan se hullua, että pienet lapset laitetaan niin lujille, kun koululaisiinkin vertaa. ja verrata voi ja pitääkin.

Ja ihan tämmöisenä vinkkinä: se osa-aikatyö ei ole kaikilla halusta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lyhyidenkin koulupäivien jälkeen olivat ainakin ekoilla luokilla PAALJON väsyneempiä kuin pitkän tarhapäivän jälkeen!

Peesaan edellisiä, että on se lapselle aika iso muutos kun tarhan leikeistä pitää siirtyä istumaan hiljaa pulpettien ääreen, keskittyä vaikeisiin uusiin asioihin ja taukoja vain kerran tunnissa ja nekin lyhyitä.

Vierailija
4/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä luulet, että pienet koululaiset ovat ne tunnit koulupäivän ulkopuolella, ennen kuin vanhemmat tulevat kotiin? Hoidossa!!

Vierailija
5/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen ap:n kanssa!

Vierailija
6/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keidi79:

Koululaisillakin on iltapäiväkerho ja yleensä työaika on 8-16, joten koulupäivän pituus ei vaikuta siihen koska tullaan hakemaan.

Päiväkodit ja muut hoitopaikat ovat mielestäni parempi paikka leikki-ikäiselle! Eihän ne pikkureppanat osaa sosiaalisia taitojakaan jos äitin kainalossa kotona nyhjätään.

Mä en voi uskoo, et joku vertaa koulua ja tarhaa!!!

lapsesta itsenäiseen toimintaan kykenevän ihmisen? Pieni tarhaikäinen ei vielä siihen kykene, vaan tarvitsee aikuisten seuraa ja apua.

Vierailija
7/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa Keski-Euroopan maassa kouluun mennään 5-6-vuotiaana ja koulupäivät kestävät klo 9-17. No, onhan siellä pitkät ruokatauot sun muut siestat ja lepohetket, mutta silti. Ja lapsista kehittyy ihan normaaleja.

Vierailija
8/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, onneksi meidän perheellämme on vaihtoehtoja, jotka myös käytämme.

Vierailija
9/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

no, onneksi meidän perheellämme on vaihtoehtoja, jotka myös käytämme.

Vierailija
10/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi verrata tarhaa ja koulua keskenään? :D

Vierailija
11/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuisiko koulussa ensiluokkalaisten lyhyet päivät sillä että he vasta opettelevat kouluelämää? Heillä ei ole leikkitunteja tai leikittäjiä. Satu tuokioita tai vedettyjä laululeikki hetkiä.

Eli he opiskelevat vielä ja kaikki muu tapahtuu koulun ulkopuolella.

8-9h hoidossa. Jossa on 2x ulkoilua 1h. 1h nukkumista ja edellä mainittuja leikkejä. Jotka tuskin paljoa rasittavat lasta.

Vierailija
12/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan siitä, että ollaan pienempiä ja enemmän oman vanhemman & sylin tarpeessa...

Vierailija
13/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jotka tuskin paljoa rasittavat lasta.

se nyt on ihan lapsikohtaista. itse muistan rasittuneeni jo puolipäivähoidossa, vaikka olin " jo" 5-vuotias.

Vierailija
14/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaisillakin on iltapäiväkerho ja yleensä työaika on 8-16, joten koulupäivän pituus ei vaikuta siihen koska tullaan hakemaan.

Päiväkodit ja muut hoitopaikat ovat mielestäni parempi paikka leikki-ikäiselle! Eihän ne pikkureppanat osaa sosiaalisia taitojakaan jos äitin kainalossa kotona nyhjätään.

Mä en voi uskoo, et joku vertaa koulua ja tarhaa!!!

Vierailija
15/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapseni on ihanalla pph:lla. Siellä on rauhallista, nukkuu pitkät päiväunet ja leikkivät tutulla pihalla omassa porukassa.

Mutta välillä on varahoidossa isossa tarhassa ja kyllä ne on pienille aika stressaavia paikkoja. Kuitenkin kouluun on minusta iso ero. KOulussa on kuitenkin jatkuvaa muutosta ja kasvua ja pitää kovasti tehdä jo itse. Isossa päiväkodissa taas on tietyt jutut, jota kaikkien pikkuisten pitää noudattaa, joilla tuodaan se rutiini ja turvallisuus.

ELi juuri se liukuhihnamaisuus ja säännöt, joka on yksi argumentti päiväkoteja vastaan välillä keskustelussa kuitenkin tekee siitä lapselle tutun paikan, jossa voi olla aika rauhassa, vaikka pientä vipeltäjää onkin paljon ympärillä.

Vierailija
16/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka puolipäivähoidossakin, jos ei sitten muissa kerhoissa, harrastuksissa, puistoissa ja kavereilla. aivan turhaan pidetään pieniä hoidossa aamusta iltaan.

moni koululainen pääsee koulusta koti-isän tai -äidin luo, ei kaikkien tarvitse keksiä väkisin tekemistä siksi aikaa, että vanhempi palaa töistä. onneksi osa vanhemmista haluaa tehdä osa-aikatöitä tai panostaa muutoin lastensa kanssa olemiseen.

onhan se hullua, että pienet lapset laitetaan niin lujille, kun koululaisiinkin vertaa. ja verrata voi ja pitääkin.

Vierailija
17/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keidi79:

Eihän ne pikkureppanat osaa sosiaalisia taitojakaan jos äitin kainalossa kotona nyhjätään.

Vierailija
18/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuki loppuu lapsen täyttäessä 3v...kuten varmaan kaikki tietävätkin..ja onko sekään nyt loppujen lopuksi lapsen kannalta hyvä että pihistellään kaikessa mahdollisessa, että lapsi saisi olla kotihoidossa kouluikään asti????jos kotihoidontukea nostettaisiin vaikkapa puolella ja maksettaisiin kouluikään asti...niin mikä ettei..

Vierailija
19/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoa et voi jättää yksin...

Siis edellyttäen, että vanhemmat ovat töissä sen 8 tuntia päivässä.

Vierailija
20/21 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse aion tehdä 6 h päivää niin kauan kuin nuorimmainenkin vähintään 3-vuotias. Tämä yhdistettynä hoitoon viemisten ja hakemisten jakamiseen miehen kanssa mahdollistaa sen, että hoitopäivät ihan maksimissaankin 6-tuntisia, yleensä vain 4-5 h.