Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksiössä asuvat. Mitä teette kuumana hellepäivänä?

Vierailija
17.08.2022 |

Minä heräsin aikasin ja pelasin tietokonepeliä. Nyt ei enää jaksa pelata. Kauhean kuuma ja tukalaa täällä kämpässä. Uloskaan ei voi mennä kun on niin paahteista eikä minulla ole kunnon kesävaatteita. Mitähän sitä keksis? pyykkäystä yms ei voi näin kuumalla. Kämpässä 26c.

Mutta joo kertokaa mitä he touhuilette pienessä betonikuutiossa kun on kuuma eikä ulos jaksa? Inspiraatiota kaipailen. Pääki on iha pehmentyny tästä tukaluudesta..

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole edes kuuma. Vain 26. Meillä oli heinäkuun helteillä pahimmillaan sisällä 34 astetta. Se oli tukalaa. Näin elokuulla iltasella tulee jo viileämpää ja kämpän saa hyvin viilennettyä tuulettamalla. 

Viime ja toissa yönä oli päälle +20 astetta eikä tuullut yhtään. Ei pahemmin auttanut läpiyönkään tuulettaminen vaan päinvastoin kun sisälle tuli nyt inhottavan nihkeää ja kosteaa.

Ukkostaa piti tänään puolesta päivästä eteenpäin, mutta missä lienee kun sadetutkassakaan ei näy yhtään mitään. Hieman sentään tuli tuollaista paksumpaa harsoa tuohon auringon eteen mutta ei tuo kyllä yhtään mitään viilennä. 

Vierailija
82/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole edes kuuma. Vain 26. Meillä oli heinäkuun helteillä pahimmillaan sisällä 34 astetta. Se oli tukalaa. Näin elokuulla iltasella tulee jo viileämpää ja kämpän saa hyvin viilennettyä tuulettamalla. 

Tähän asti iltaisin on viilennyt, mutta viimeisen viikon ajan myös yöt ovat olleet trooppisen lämpimiä. Ei auta, vaikka yön pitää parvekkeen ovea auki, kun ulkona on yölläkin lähemmäs 20 lämmintä. Lisäksi koko päivän parvekkeelle paahtanut aurinko lämmittää seinän niin, että varastoi lämpöä vielä pitkäksi aikaa. Nyt olisikin kätevä, kun olisi aurinkopaneelit parvekkeella.

Juurikin tämä. Täällä kans oli viimeyönä 20c ulkona, mutta kämppä ei viilentyny ollenkaan alle 25. Betoniseinät aivan tulikuumat vaikka miten ovet ois auki. Itellä vielä semmone krooninen sairaus joka pahenee kuumassa :-/. Sitten semmonenki ongelma kuin yöllä möykkäävät mopot. Pakko laittaa ovi ihan pienelle raolle vaan että vähän saisi unta siltä mökäsaasteelta. Vaikka on koulut jo alkanu, nii silti nuoriso rällää mopoilla tossa kadulla parvekkeen alla. Oikein kaikuu tänne ylös sisälle. Korvatulppia en pysty käyttää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime ja toissa yönä oli päälle +20 astetta eikä tuullut yhtään. Ei pahemmin auttanut läpiyönkään tuulettaminen vaan päinvastoin kun sisälle tuli nyt inhottavan nihkeää ja kosteaa.

Ukkostaa piti tänään puolesta päivästä eteenpäin, mutta missä lienee kun sadetutkassakaan ei näy yhtään mitään. Hieman sentään tuli tuollaista paksumpaa harsoa tuohon auringon eteen mutta ei tuo kyllä yhtään mitään viilennä. 

Niin, kyllä on kamalaa kun pari päivää on lämmintä. Sitten marraskuussa itket kun on niin kylmää ja märkää. Koskaan ei ole hyvä. 

Vierailija
84/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha, mun kaksiossa on nyt 29 astetta ja illalla on varmaan jo 30 astetta. Tuuletin päälle ja pelaaminen jatkuu. Jos on tosi tukala ni sitten märkä pyyhe niskaan/kaulalle.

Vierailija
85/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä on kamalaa kun pari päivää on lämmintä. Sitten marraskuussa itket kun on niin kylmää ja märkää. Koskaan ei ole hyvä. 

Hahahhaha. Minä ainaki nautin kylmästä ;-) Oispa jo syksy.. Saa pukeutua mukavasti jne..

Ap

Vierailija
86/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha, mun kaksiossa on nyt 29 astetta ja illalla on varmaan jo 30 astetta. Tuuletin päälle ja pelaaminen jatkuu. Jos on tosi tukala ni sitten märkä pyyhe niskaan/kaulalle.

Miten sun kone kestää tuota kuumuutta? Mun kone hohkaa kuumaa ilmaa ja lämmittää kämpän 2-3 asteella. Mulla ihan uusi kone ja hyvät jäähyt ( ei vesijäähy kuitenkaan) mutta ei auta kun näytönohjain alkaa lämmittää..Näyttis  käy varmaan 90c:ssa näillä helteillä kun pistän hyvä grafiikkaisen pelin pyörii..

Ap

Vierailija
87/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimet kiinni 24/7, ikkuna auki vaan yöllä, istun kalsarit päällä sohvalla tuulettimen edessä ja syön valmisruokaa. En sauno :)

Vierailija
88/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sun kone kestää tuota kuumuutta? Mun kone hohkaa kuumaa ilmaa ja lämmittää kämpän 2-3 asteella. Mulla ihan uusi kone ja hyvät jäähyt ( ei vesijäähy kuitenkaan) mutta ei auta kun näytönohjain alkaa lämmittää..Näyttis  käy varmaan 90c:ssa näillä helteillä kun pistän hyvä grafiikkaisen pelin pyörii..

Ap

Hyvin kestää, mut kyllä tästä kuumaa ilmaa hohkaa, luonnollisesti. Prossu vesijäähyllä ja eikä tuo näyttiskään kovin kuumana käy (rtx3070). 70-80, riippuen pelistä. Lämpötiloihin enemmän on vaikuttanu ajurin vaihto, nvidia tuntuu nykyään tuuttaavan bugisia ajureita. 

Vierailija
89/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti iltaisin on viilennyt, mutta viimeisen viikon ajan myös yöt ovat olleet trooppisen lämpimiä. Ei auta, vaikka yön pitää parvekkeen ovea auki, kun ulkona on yölläkin lähemmäs 20 lämmintä. Lisäksi koko päivän parvekkeelle paahtanut aurinko lämmittää seinän niin, että varastoi lämpöä vielä pitkäksi aikaa. Nyt olisikin kätevä, kun olisi aurinkopaneelit parvekkeella.

Helteitä ei ole jatkunut viikkoa eikä 20 astetta ole trooppisen lämmin. 

Ohis, mutta trooppiseksi yöksi kutsutaan sitä, ettei lämpötila laske alle +20. Voit vaikka googlettaa, jos et usko. 

Omasta mielestäni termi on harhaanjohtava, koska se antaa vaikutelman, että lämpötila huitelisi paljon korkeammissa lukemissa. Ei kai meistä kukaan ajattele, että trooppinen lämpötila ei vaadi edes hellettä (sen raja on +25)? Mutta vaikuttaa siltä, että moni fiksoittuu tuohon sanaan trooppinen ja sitten on mukamas niin kuuma kun on +20.

Ap: miksi edes yrität tehdä mitään, jos mielestäsi on liian kuuma, eikä sinun tarvitse tehdä töitäkään? Makaa sängyllä ja juo kylmää. 

Vierailija
90/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asunnon koko tähän liittyy, koska kuumenee se isompikin asunto. Itsellä seuraavaan asuntoon tarkoitus asennuttaa viilennys. 

liittyy sillä tavalla että kun on pienempi kämppä, niin kiertävä ilma loppuu, ja ilma vaan seisoo. isommassa kämpässä ilma kiertää vähä enemmä. 

Miten se kierää sen enempää, jos ikkunat ovat kiinni ja/tai ei ole läpivetomahdollisuutta? Ilmanvaihto se on myös pienissä asunnoissa, joten ilma kyllä kiertää ihan normaalisti. 

Minun kämpässä ei kierrä yhtään. Ihan surkee ilmanvaihto-systeemi tässä 60-luvun talossa. Aamulla kämppä haisee ihan hielle ja tunkkaiselle ja pakko avata kaikki räppänät. Nyt helteellä ei voi.

Ap

Nari nari nari nari. Muuta parempaan kämpään niin ei tarvitse ulvoa. 

Anna rahhaa niin muutankin :D Nari nari vaan.

Ap

Mene töihin. Sieltä saa rahaa. Niin me muutkin rahamme hankimme. 

Ei ole terveys kunnossa tällä hetkellä niin en voi. Muuten kyllä menisin.

Ap

Tekosyitä. Töitä voi tehdä koneellakin. Jos jaksaa palstailla, jaksaa tehdä töitäkin. 

Ai minkälaisia töitä? Kerrotko lisää xD Jos minulla riittää osaaminen, ja jos se työ on rehellistä, eikä mitään outoa hämärähommaa, niin mikä jottei? Sehän se olisikin aivan täydellistä jos voisin vain täällä kämpässä tehdä tietokoneella jotain työtä :O

Ap

onlyfans

Vierailija
91/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteitä ei ole jatkunut viikkoa eikä 20 astetta ole trooppisen lämmin. 

Ohis, mutta trooppiseksi yöksi kutsutaan sitä, ettei lämpötila laske alle +20. Voit vaikka googlettaa, jos et usko. 

Omasta mielestäni termi on harhaanjohtava, koska se antaa vaikutelman, että lämpötila huitelisi paljon korkeammissa lukemissa. Ei kai meistä kukaan ajattele, että trooppinen lämpötila ei vaadi edes hellettä (sen raja on +25)? Mutta vaikuttaa siltä, että moni fiksoittuu tuohon sanaan trooppinen ja sitten on mukamas niin kuuma kun on +20.

Ap: miksi edes yrität tehdä mitään, jos mielestäsi on liian kuuma, eikä sinun tarvitse tehdä töitäkään? Makaa sängyllä ja juo kylmää. 

Koska mulla on tylsäää-ä-ä-ääää. Levoton olo mutta ei jaksa mitään. Juu oon litkiny kylmää vettä. Maha iha täynnä, ei pysty enempää. En osaa vaan maata paikoillaan. Kävin just seinänaapurissa kahavilla. Siellä oli mukavan viileetä, iso kämppä hänellä ja läpiveto. Kateeksi käy.

Ap

Vierailija
92/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten asunnon koko tähän liittyy, koska kuumenee se isompikin asunto. Itsellä seuraavaan asuntoon tarkoitus asennuttaa viilennys. 

liittyy sillä tavalla että kun on pienempi kämppä, niin kiertävä ilma loppuu, ja ilma vaan seisoo. isommassa kämpässä ilma kiertää vähä enemmä. 

Miten se kierää sen enempää, jos ikkunat ovat kiinni ja/tai ei ole läpivetomahdollisuutta? Ilmanvaihto se on myös pienissä asunnoissa, joten ilma kyllä kiertää ihan normaalisti. 

Minun kämpässä ei kierrä yhtään. Ihan surkee ilmanvaihto-systeemi tässä 60-luvun talossa. Aamulla kämppä haisee ihan hielle ja tunkkaiselle ja pakko avata kaikki räppänät. Nyt helteellä ei voi.

Ap

Ap

Ap

Tekosyitä. Töitä voi tehdä koneellakin. Jos jaksaa palstailla, jaksaa tehdä töitäkin. 

Ai minkälaisia töitä? Kerrotko lisää xD Jos minulla riittää osaaminen, ja jos se työ on rehellistä, eikä mitään outoa hämärähommaa, niin mikä jottei? Sehän se olisikin aivan täydellistä jos voisin vain täällä kämpässä tehdä tietokoneella jotain työtä :O

Ap

onlyfans

No hyi olokkoo... :S Mää en oo semmone.

Ap

Vierailija
93/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvin kestää, mut kyllä tästä kuumaa ilmaa hohkaa, luonnollisesti. Prossu vesijäähyllä ja eikä tuo näyttiskään kovin kuumana käy (rtx3070). 70-80, riippuen pelistä. Lämpötiloihin enemmän on vaikuttanu ajurin vaihto, nvidia tuntuu nykyään tuuttaavan bugisia ajureita. 

Joo itellä kaikki muut osat uudet, esim ryzen 5 5600x prossu jne, mutta näyttis vanaha paska, 1060 gtx. Loppu rahat kesken kun uutta konetta kokosin :P

Ap

Vierailija
94/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä, jotta voin maksaa vuokrani omillani

hah hah. päivän paras. vuokralainen, joka maksaa itse vuokransa. hah hah

Mitä hauskaa siinä on? Aika moni töissä käyvä asuu vuokralla. Ei se ole vain työttömien oikeus. 

niin varmaan. en ole koskaan tavannut vuokralaista, joka ei kerjäisi tukia

..missä voitais tavata? että näkisit? huomen illalla ei kyllä käy, kun olen iltavuorossa. Enkä asu yksiössä kyllä.  Mitään asumistukia jne. en ole hakenut enkä saanut nuoruuden opiskeluaikojen jälkeen.  Vuokra 850e/kk,minä ja  teini-ikäinen tytär asukkaina.

Vierailija
95/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen alakerran ilmastoituun baariin istumaan ja juomaan limua. Välillä läppäri mukana. Jos saan sohvapaikan, ostan enemmänkin, sipsipussia ja alkottomia drinkkejä.

Vierailija
96/101 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

onlyfans

No hyi olokkoo... :S Mää en oo semmone.

Ap

ai sellainen, joka tienaa itse rahansa? tuet kyllä kelpaa!

Vierailija
97/101 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan parvekkeenoven auki. makuuhuoneesta ja keittiöstä avaan ikkunan. Kotiin tulee läpiveto. Saan helposti viilennettyä kotini. Lisäksi kodissa on ilmalämpöpumppu viilennys ominaisuudella. Kuumilla ilmoilla sitä käytän.

Vierailija
98/101 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee uimaan

Vierailija
99/101 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole edes kuuma. Meillä 28 c on ihan normi kesälämpötila sisällä.

Vierailija
100/101 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sÄÄDÄN ilp:iin mukavimman asetuksen. 24-27

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme