Vaunut
Avatkaa tyhmälle tätä vaunujen mahdotonta viidakkoa.
Tarkoitus ostaa käytettynä esikoiselle vaunut. Pääasiassa käyttö hiekkatiellä, ei kaupunkiolosuhteissa. Iso auto on, joten koko ei sinänsä ongelma, mutta siis paljon kulkevat mukana.
Alkuun ajatus, että vauva nukkuisi vaunun kopassa myös isovanhempien luona reissatessa (asuvat kaukana) ettei tarvitse matkasänkyäkin kuljettaa mukana. Eli ilmeisesti "kova" koppaosa pitäisi vaunusta löytyä.
Onko yhdistelmävaunut aina sellaiset, jossa ratasosan sisään laitetaan vain pehmeä kantokoppa?
Kommentit (20)
Emmaljunga duo EDGE! Erikseen vaunukoppa ja ratasosa. Vaunukoppa on niin iso että sitä voi käyttää matkasänkynä :)
Emmaljunga duo edge on varmaan ihan hyvä, mutta osta niistä sellainen, jossa oli vielä kunnollinen metallinen tavarakori eikä hyttysverkosta tehty pussukka.
Ei vaunuja oo tehty retkisängyn tilalle tuommoisista tulee tehdä lastensuojeluilmoitus, vaunuissa saa nukuttaa vain valvotusti hetken aikaa. sitten kun on vähän isompi ja alkaa pyöriä niin vaunut voi kaatua ja vauva vammautua loppu iäksi. se retkisänky on hankittava jokatapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaunuja oo tehty retkisängyn tilalle tuommoisista tulee tehdä lastensuojeluilmoitus, vaunuissa saa nukuttaa vain valvotusti hetken aikaa. sitten kun on vähän isompi ja alkaa pyöriä niin vaunut voi kaatua ja vauva vammautua loppu iäksi. se retkisänky on hankittava jokatapauksessa.
Siksi kova vaunukoppa jonka saa irti kärryosasta ja laskettua lattialle oman patjan viereen. Ap
Paljon 10v vanhoja en suosittele hankkimaan, koska ne eivät täytä nykyisiä turvallisuusvaatimuksia eli niiden käyttö voi johtaa lastensuojeluilmoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Paljon 10v vanhoja en suosittele hankkimaan, koska ne eivät täytä nykyisiä turvallisuusvaatimuksia eli niiden käyttö voi johtaa lastensuojeluilmoitukseen.
Vaunu poliisi havaittu. Tiellä näkyy 20v. vanhoja rattaita. Vanhin oli 60-luvulta (puhdas ja ehjä)
Siinäpä riittää lasulle kytättävää.
Emmaljungan Duo Edge tai Brion Happy yhdistelmä rattaita suosittelen minäkin. Noissa molemmissa saatavilla kova koppa ja myöhemmin ratasosa. Käytettynä jos ostaa niin kannattaa testimielessä työnnellä ja kasata että varmasti toimivat. Itse myös vähän haistelisin kankaita homeen varalta. Sekä kyselisin miten on säilytetty ja kuinka vanhat on.
Torista saa edullisesti käytetyt.
Tärkeintä on isot renkaat, niin kulkee säällä kuin säällä ja tiellä kuin tiellä.
Kovakoppa on siis sellainen mikä laitetaan erikseen runkoon ja se pehmeä on sellainen mikä tulee ratasosan päälle ja siinä on kantokahvat eli jos vaunuja ei halua siirtää sisään, mutta nukkuvan vauvan haluaa, niin silloin se pehmeäkoppa on hyvä.
Kannattaa ostaa matkasänky koska lapsi kasvaa ja sitä tarvitaan kuitenkin jossain vaiheessa.
Jos vaunukoppaa aikoo käyttää matkasänkynä, niin kannattaa kiinnittää huomiota kopan pohjaan. Usein koppa on suunniteltu niin, että se ei osu maahan koko matkalta, jolloin koppa saattaa olla kiikkerä lattialla pidettäessä. Ainakin niissä yhdistelmissä mitä itse olen nähnyt, niin on ollut aina erillinen kova pohjainen koppa.
Matkasängyn voi ostaa myös sinne mummolaan, jos siellä on tilaa säilyttää sellaista. Uutena halvin on 50€ ja käytettynä saa kympilläkin. Koppa on kuitenkin käytössä vain 6 kk.
Jos on rahaa niin Cybex ePriam sähköavusteiset vaunut. Huonoilla teillä tosi hyvät. Niissä on heijaustoiminto eli ei tarvi itse heijata kun vaunut heijaavat itse.
https://www.jollyroom.fi/lastenvaunut/lastenrattaat-matkarattaat/petite…
Näitä halvempia merkkejä on myös jos haluaa uudet
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Koppa lattialle niin ei putoa korkealta. Ja sen jälkeen käy vaikka siskonpeti lattialla.
Ei meidänkään lapsilla ikinä mitään "retkisänkyä" tai oikeammin matkasänkyä ollut. Saati minulla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa niin Cybex ePriam sähköavusteiset vaunut. Huonoilla teillä tosi hyvät. Niissä on heijaustoiminto eli ei tarvi itse heijata kun vaunut heijaavat itse.
En ymmärrä näitä nykyajan humpuutuksia. Vaunujen työntäminen on hyvää liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on isot renkaat, niin kulkee säällä kuin säällä ja tiellä kuin tiellä.Kovakoppa on siis sellainen mikä laitetaan erikseen runkoon ja se pehmeä on sellainen mikä tulee ratasosan päälle ja siinä on kantokahvat eli jos vaunuja ei halua siirtää sisään, mutta nukkuvan vauvan haluaa, niin silloin se pehmeäkoppa on hyvä.
On myös sellaisia, missaä kova koppa tulee ratasosan sisään. Meillä oli sellaiset.
Kätevät.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa matkasänky koska lapsi kasvaa ja sitä tarvitaan kuitenkin jossain vaiheessa.
Ei sitä välttämättä tarvita missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä välttämättä tarvita missään vaiheessa.
Niin voihan se olla, että lapsi ei ikinä nuku omassa sängyssä tai vaunuissa. Mutta jos on tiedossa, että yökyläillään esimerkiksi isovanhempien luona (mitä ap aikoo tehdä), niin silloin matkasänky voi olla järkevä ostos jo saman tien. Siinä kuitenkin mahtuu nukkumaan useamman vuoden toisin kuin kopassa, joka on käytössä puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaunukoppaa aikoo käyttää matkasänkynä, niin kannattaa kiinnittää huomiota kopan pohjaan. Usein koppa on suunniteltu niin, että se ei osu maahan koko matkalta, jolloin koppa saattaa olla kiikkerä lattialla pidettäessä. Ainakin niissä yhdistelmissä mitä itse olen nähnyt, niin on ollut aina erillinen kova pohjainen koppa.
Matkasängyn voi ostaa myös sinne mummolaan, jos siellä on tilaa säilyttää sellaista. Uutena halvin on 50€ ja käytettynä saa kympilläkin. Koppa on kuitenkin käytössä vain 6 kk.
Itse koin duo edgen vaunukopan paremmaksi pienelle vauvalle matkasänkynä kuin matkasängyn. Varsinkin jos mummolaan viet, niin pienen vauvan laittaminen sinne matkasängyn pohjalle on hieman vaivalloista. Edgen koppa on siksi pienelle vauvalle kätevä. Sitä pystyy myös hieman heijaamaan tarvittaessa.
Iso vaunukoppa on paras talvivauvalle, koska siihen mahtuu hyvin toppapuku + peitto jne.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on isot renkaat, niin kulkee säällä kuin säällä ja tiellä kuin tiellä.Kovakoppa on siis sellainen mikä laitetaan erikseen runkoon ja se pehmeä on sellainen mikä tulee ratasosan päälle ja siinä on kantokahvat eli jos vaunuja ei halua siirtää sisään, mutta nukkuvan vauvan haluaa, niin silloin se pehmeäkoppa on hyvä.
https://minimalistimutsi.wordpress.com/2010/11/16/pehmea-vai-kova-koppa/ eli tuossa vielä mitä eroa noilla kopilla on
AP lisää:
En missään nimessä halua sellaisia kääntyviä pyöriä, mieluiten varmaan ilmakumipyörät. Ja mies on metrin pidempi, joten säädettävä työntöaisa olisi varmaan hyvä olla.
Emmaljungaa olen kuullut kehuttavan. Olisiko vinkata mallia esim heiltä?