Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeni raskausoireena/raskauden aikana? Vinkkejä

Vierailija
17.08.2022 |

Mulla on ollut jo pidempään hormonaalista migreeniä. Nyt olis pitänyt pari päivää sitten alkaa menkkojen, ja teinkin positiivisen raskaustestin. 🙂 Mutta nää kaksi päivää on ollut ihan järkyttävän hirveä migreeni, ei yleensä näin paha oo ollut. Voiko raskaushormonien nousu tehdä hirveän migreenin? Esikoista odottaessani migreeni jäi kokonaan pois raskauden ajaksi.

Muita, jotka kärsineet migreenistä raskausaikana? Mikä on auttanut, kun särkylääkkeitä ei raskauden vuoksi voi ottaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero niskoja ja päänahkaa, akupunktiota ei varmaan ole kielletty?

Vierailija
2/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi niinkin tylsä asia kuin tarkka vuorokausirytmi. Mietin alkuraskaudessa että miten voi olla että arkena ei ollut migreeniä, mutta heti viikonloppuna se alkoi. Minulla onkin tapana valvoa viikonloppuna myöhempään ja kun siirryin viikonlopuissakin suht samaan rytmiin arjen kanssa niin pääsäryt loppuivat.

Kannattaa käydä lääkityksestä puhumassa lääkärin kanssa, kyllä pitäisi raskauden aikaiseen migreeniin lääkkeet löytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikkien 7 raskauden ensimmäisenä oireena ollut järkyttävä migreeni.

Kipulääkettä (paracetamoli ja ibuprofeeni) riittävän isoilla annoksilla että saat kohtauksen poikki.

Mulla loppui kohtaukset siihen ekaan aina eikä muuten migreeni vaivannut raskauden aikana

Vierailija
4/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa tarvittaessa.

Lepää. Mä itse nukuin todella paljon ihan pilkkopimeässä huoneessa.

Panadol on turvallinen särkylääke.

Vierailija
5/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut raskaudesta!

Itselläni hormonaalinen migreeni, ja raskausaikana ei ole esiintynyt migreeniä ollenkaan. Oli ihana saada 9 kk tauko migreeniin.

Toivottavasti sinullakin helpottaisi, ja kyse olisi vain alun hirmonipiikistä.

Itselläni migreeni on palannut raskauden jälkeen niin, että kaikkien kolmen raskauden jälkeen olen ensimmäisellä migreenikerralla joutunut vuorokaudeksi päivystykseen ja saanut lääkkeen suonensisäisesti voimakkaan pahoinvoinnin takia.

Varsinaisia neuvoja minulla ei ole. Mutta suurta myötätuntoa koen migreenin osalta.

Vierailija
6/6 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden jo alettua ibuprofeenia ei suositella ensisijaiseksi särkylääkkeeksi, koska sen säännölliseen käyttöön saattaa liittyä keskenmenoriskin kohoaminen, Malm kertoo. Vaikutus on osoitettu yli kaksi viikkoa kestävällä käytöllä, ja tutkimustulokset ovat ristiriitaisia. Alkuraskaudessa esimerkiksi migreenikohtauksen pysäyttämiseen satunnaisesti otetusta ibuprofeenista ei ole haittaa.

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/raskaus/vauvakuume/tata-et-ehka-ti…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan