Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää
Päivi Lipponen kertoo, mitä ajattelee hänen ja puolisonsa Paavo Lipposen 26 vuoden ikäerosta nyt Päivi elää hyvin itsenäistä elämää https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009005120.html
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Tuttavaperheessä sama tilanne, mutta jo paljon aikaisemmin. 50-vuotiaan vaimon näkökulmasta yli 70-vuotias mies on auttamattomasti vanhus. Seksiä ei ole ollut enää 20 vuoteen, sitä oli vain sen verran, että vaimo sai hartaasti toivomansa lapsen.
Mies on katkera ja ihmettelen, että miksi. Tämä oli odotettavissa.
Eihän tuota voi yleistää. Tiedän lähipiiristä useita pariskuntia joilla on normaali seksielämä, vaikka ikä hipoo lähellä 80v. Juurikin miehillä.
Seksi voi loppua myös kun nainen ei enää halua. Siitäkin on kokemuksia melko läheltä.
vai niin, uskotaan:-D
Tuskin Päivi yllättyi että kohtuuttoman suuren ikäeron tuomat haitat tulevat eittämättä vastaan. Mietin jo aikoinaan että raha ja valta painoi vaakakupissa niin paljon että oli valmis tuollaiseen suhteeseen. Hyvän korvauksen toki saanut, ja saa edelleen.
Tampereen tuhopoltossa kuoli kaksi tai kolme nuorta opiskelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se tuhopoltto Päivin syytä oli ja sillä spekulointi käytännössä päätti hänen poliittisen uransa, joten eiköhän hän ole oppirahat siitä maksanut.
Mutta ei sitä tietysti pidä matonkaan alle lakaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se tuhopoltto Päivin syytä oli ja sillä spekulointi käytännössä päätti hänen poliittisen uransa, joten eiköhän hän ole oppirahat siitä maksanut.
Mutta ei sitä tietysti pidä matonkaan alle lakaista.
Ei ollut, mutta voimakkaasti syytti kaikkia rasssissmisesta tuhopoltosta. Kun totuus paljastyi, syyttikö tekijöitä murhapolttajiksi. Ei. Tämä ei unohdu Päivi, ei koskaan.
Mieheni on minua 18v vanhempi. Olen valmiiksi käsitellyt mielessäni sen tilanteen että joskus olisin mieheni omaishoitaja. Ei mikään sairaus ikinä poista niitä tunteita joita minulla on miestäni kohtaan, joten antaa tulla vaan. Jaksan kyllä tarvittaessa. Jopa sen seksittömyyden. Mutta ennen sitä, otetaan kaikki ilo irti nykyhetkestä.
Vierailija kirjoitti:
Paavo vaikutti eilen ihan tyytyväiseltä elämäänsä. Eli ehkäpä heillä on Oäivin kanssa sopimus.
eikö hänelle ole tehty sydänoperaatio? Silloin pitää mennä hissunkissun. Oli päässyt valtiopäivien päättäjäisiin, keppi kädessä tukena.
Vierailija kirjoitti:
Päivi asuu erillään, jotta Paavo saa kotihoidon?
Jos asui samassa taloudessa, kotihoito ei auttaisi päivittäisissä toimissa?
yksityiseltä saa hoitoa
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätyin, että Päivi on vasta 55v
Olen aina kuvitellut, että hän olisi parikymmentä vuotta vanhempi.Tämän jutun kuvissa hän näyttää melkeinpä nuoremmalta kuin 20v sitten otetuissa kuvissa
Sama juttu Jenni Haukion kohdalla. Jenni näyttää paljon vamhemmalta mitä on. Ehkä vanhempi mies aiheuttaa "tätimäisyyttä"?
Palstanainen löytää aina kaikkeen syyn miehestä. Oli kyse sitten naisen ulkonäöstä tai mistä vaan negatiivisesta, aina syy on miehessä, ei koskaan naisessa. Nainen on viaton kuin pieni lapsi, ei aikuinen, vastuunsa kantava ihminen.
Tässä taas yksi hyvä esimerkki, miksi naisen ei koskaan kannata lähteä parisuhteeseen vanhemman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas yksi hyvä esimerkki, miksi naisen ei koskaan kannata lähteä parisuhteeseen vanhemman miehen kanssa.
Mikä se hyvä esimerkki oli? Päivi pääsi eduskuntaan miehensä ansiosta ja sai nauttia toistakymmentä vuotta komeaa työttömyysturvaa. Edessä on vielä sekä edustajan eläke että leskeneläke. Meinaatko, että nuoremman miehen kanssa olisi mennyt paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi kyllä-tutkitusti vanhat miehet haisee nuhujukselta -näin määrittelee työssään heitä paljon kohdannut terveydenhoitaja
Se riippuu kokonaan siitä, miten huolehtii siisteydestä: jos peseytyy, on puhtaat vaatteet, ympäristö siivottu ja raikas, niin ei kyllä haise. Isäni on 91- vuotias ja voi todistaa. Ongelma on siinä, että vanhana kun monella voimat vähenee, ei jaksa huolehtia näistä. Mutta sama juttu koskee nuorempiakin.
hampaat jos omat pestäänkö aamuin illoin ja tekarit oma systeeminsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Pave ja Päivi tapasivat toisensa?
Päivi haastatteli Paavoa ja se oli menoa. Päivin ensimmäinen mies kertoi, ettei Päivi puhunut haastiksen jälkeen mistään muusta kuin Paavosta ja Paavo ulisi kukkien kanssa Päivin ikkunan alla.
Paavon eka vaimo oli alkoholisti, oli kerran viskannut Paavon frakin ammeeseen juuri kun Paavo oli lähdössä linnan juhliin, virallinen selitys oli, että Paavo on sairastunut. Olikohan Aila-Marja kännissä ja Paavo oli lähdössä yksin. Rouva päätti kastella ukkonsa frakin.
Paavo sai Päivinsä kanssa vielä 2 omaa lasta ja bonus lapsen. Sikäli hyvää elämää viettänyt eron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisikö nuoremman puolison teidän mielestä luopua esimerkiksi seksistä ja romantiikasta kokonaan elämässään, jos rutkasti vanhemmasta puolisosta ei enää ole vastaamaan niihin tarpeisin? Jos itse olisitte tuo vanhempi puoliso, niin haluaisitteko rakastamanne ihmisen elävän tuollaista puolinaista elämää? Ihmetyttää kyllä ihmisten tuomitsevuus tässä asiassa. Vaikka en juuri tuosta parista tiedä, että mitä heillä on meneillään, niin yleisesti ottaen.
Kyllä pitäisi. Avioliittoon mennessä olisi pitänyt ottaa huomioon.
Okei. Tosi sairas näkökulma sinulla. Mitä avioliitolla on tekemistä sen kanssa? Jokainen aviopari kaiketi itse määrittelee miten toimivat, ei sitä mikään mystinen avioliitto sanele.
Avioliitossa sitoudutaan olemaan yhdessä toisiaan tukien niin myötä- kuin vastamäessä
ideaali tilannehan se ois mutta useimmat avioliitot päättyy eroon. Avoliitoista puhumattakaan,.
Mihin naisilta unohtuu vihkivalan "...niin myötä kuin vastamäessä..."?
Eipä taida muistua mieleen, kun tinderiin viritellään profiilia?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on minua 18v vanhempi. Olen valmiiksi käsitellyt mielessäni sen tilanteen että joskus olisin mieheni omaishoitaja. Ei mikään sairaus ikinä poista niitä tunteita joita minulla on miestäni kohtaan, joten antaa tulla vaan. Jaksan kyllä tarvittaessa. Jopa sen seksittömyyden. Mutta ennen sitä, otetaan kaikki ilo irti nykyhetkestä.
tarpeeksi dementoituu niin hoitokotiin
Vierailija kirjoitti:
Minä yllätyin, että Päivi on vasta 55v
Olen aina kuvitellut, että hän olisi parikymmentä vuotta vanhempi.Tämän jutun kuvissa hän näyttää melkeinpä nuoremmalta kuin 20v sitten otetuissa kuvissa
Sama juttu Jenni Haukion kohdalla. Jenni näyttää paljon vamhemmalta mitä on. Ehkä vanhempi mies aiheuttaa "tätimäisyyttä"?
hiustyyli vnahentaa, Jennillä lähes rypyttömät kasvot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvoille tehty freesausta?
Ainakin näyttää nyt paremmalta kun 20v sitten.
No niinpä. En meinannut edes tunnistaa. Multa meni aikoinaan ysärillä se niiden ikäerokin jotenkin ihan ohi, kun Päivi oli ikäistään vanhemman näköinen. Siis jos kattoo googlesta kuvia niiden häistä ei meinaa uskoa, että on 26 vuoden ikäero ja Päivi vasta täyttänyt 30. Luulin, että joku ehkä 10v ikäero.
Toinen vastaava on Lena Meriläinen, joka näytti Kotikadussa nelikymppisenä vanhemmalta, kun nyt lähes 70-vuotiaana.
Lena on käyttänyt kasvokirurgiaa, kertonut itse. Aluksi väitti että mikroneulauksella ja muilla kasvohoidoilla tullut nuorekkaaksi, myöhemmin myönsi että veitsen alla käyty.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sairaus/omaishoitajuus poistaa ja muuttaa tunteet. Parisuhde muuttuu hoito- ja huoltosuhteeksi. Rakkautta siinäkin tarvitaan, mutta se on erilaista.
Mitä, Päivi Lipponenko 55-vuotias? Miten olen aina kuvitellut, että ovat suunnilleen saman ikäisiä. Nainen parhaassa iässä.