Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas hiukset pilalla. En löydä mistään hyvää kampaajaa tai muuta kauneusalan osaajaa

Vierailija
16.08.2022 |

Ja kyllä. Osaan avata suuni ja kommentoida mitä haluaisin tai kysyä onko realistista toteuttaa.

Tällä kertaa pyysin luonnollista ja tasaista väriä. Minulla on luonnostaan vaaleat hiukset, jotka kuitenkin tummuu "alakerroksista". Sanoin että toivon mieluummin neutraalin vaaleaa kuin esim violettia/sinertävään menevää vai valkeaa vaaleaa.

No lopputulos on tiestysti että hiukset ovat aivan valkean vaaleat päällisosista ja taittavat violettiin riippuen valosta? Varmaan johtuu sävytteestä tai siitä että käytetty hopeashampoota. Alaosiin on sitten jäänyt juurikin sitä tummempaa. Eli hiuksia on raidoilla kyllö vaalennettu mutta ei tietenkään niitä tummempia osia.

Ja joo, ei kampaajatkaan ole mitään ihmeiden tekijöitä ja minulla on varmaan itselläni liikaa odotuksia ja huonot hiukset.

Veloitus tästä 300e koska minulla on "extra" pitkät hiukset ja tähän päälle tasausleikkaus jossa meni 2min ja siitä veloitus 29e.

Sanoin kyllä ettei tämä oikein ole mitä pyysin mutta kampaajalla ei ollut aikaa alkaa korjata.

Tuntuu muutenkin että kampaajat ja kosmetologit tekevät työnsä jotenkin kiirehtien.

Ei ole tietysti maailmanloppu mutta ärsyttää!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netraalin vaalea/valkea vaalea, ymmärtääkö kampaajat tätä? Vai saitko mallivihosta hiussuortuvia näytille, mistä näytit nämä sanalliset erot?

Vierailija
2/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netraalin vaalea/valkea vaalea, ymmärtääkö kampaajat tätä? Vai saitko mallivihosta hiussuortuvia näytille, mistä näytit nämä sanalliset erot?

Näytin kuvan sävytoiveesta. En saanut mitään mallihapsuja katsottavaksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kokeilla ulkomaalaista kampaajaa tai etsiä suosituksia oikeasti hyvistä suomalaisista kampaajista. Kampaamokouluista kun tuppaa tulemaan myös 70% sitä bulkkiainesta ulos, jolla mielikuvitus 0. Kampaajalla kun pitää hiukan olla taiteellista silmää. Muutaman hutin suomalaisen jälkeen( 2 viikkoa kampaajalla käynnin jälkeen näytät siltä kun et olisi vuoteen siellä käynyt..), mulla on hyvä virolainen kampaaja( Suomessa siis). Aikaisemmin oli hyvä espanjalainen, mutta hän muutti valitettavasti pois Suomesta. Eli n. 15 testatusta kampaajasta löytyi pari hyvää suomalaista, 10 huonoa ja sitten pari ulkomaalaista, jotka hyviä. Arpapeliä.

Vierailija
4/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa kokeilla ulkomaalaista kampaajaa tai etsiä suosituksia oikeasti hyvistä suomalaisista kampaajista. Kampaamokouluista kun tuppaa tulemaan myös 70% sitä bulkkiainesta ulos, jolla mielikuvitus 0. Kampaajalla kun pitää hiukan olla taiteellista silmää. Muutaman hutin suomalaisen jälkeen( 2 viikkoa kampaajalla käynnin jälkeen näytät siltä kun et olisi vuoteen siellä käynyt..), mulla on hyvä virolainen kampaaja( Suomessa siis). Aikaisemmin oli hyvä espanjalainen, mutta hän muutti valitettavasti pois Suomesta. Eli n. 15 testatusta kampaajasta löytyi pari hyvää suomalaista, 10 huonoa ja sitten pari ulkomaalaista, jotka hyviä. Arpapeliä.

Hyvä vinkki. Täältä keskisuuresta kaupungista ei valitettavasti vaan taida löytyä. Olen useamman testannut ja osan pakosta kun on pitänyt korjailla tai lopputulos ei miellytä.

Vähän toivoisi myös etukäteen tietoa. Esim viime syksynä mulle laitettiin jotain raitoja kun värjättiin hiuksia punertaviksi. Kampaajan idea siis. No ne raidat levisi ja haalistui _ekassa_ pesussa.

Vierailija
5/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: värjää itse ja anna kaverin leikata latvat/kerrostaa. Ei ole vaikeaa (youtubessa videoita).

Näin minäkin teen, koska olen pettynyt usein kampaajiin. Edes häänutturaa ei osannut tehdä, vaikka oli koekampaus ja kaikki. Turha heittää satasia roskiin ja pettyä kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
6/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suomalaisen vaaleita hiuksia ainakaan millekään ulkomaalaiselle kampaajalle veisi.

Sulla varmaan ap oli selvästi mielessä, mitä haluat, mutta noista kuvauksosta ei välttämättä tajua.

Ja, jotkut kampaajat eivät vaan välitä. Tekevät mitä itse haluavat.

Toisaalta jos yhtään lohduttaa, niin joskus on mahdollista, että ulkopuolinen näkee paremmin, mikä sulla nöyttää hyvältä.

Vierailija
7/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuraalin vaaleaa? Siis maalarin valkoinen.

Opettele ensin edes joten kuten värisävyjen termit.

Neutral blonde ei ole vaalea blondi vaan pohjaväri on tummempi kuin light blonde.

Vierailija
8/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuraalin vaaleaa? Siis maalarin valkoinen.

Opettele ensin edes joten kuten värisävyjen termit.

Neutral blonde ei ole vaalea blondi vaan pohjaväri on tummempi kuin light blonde.

Oisko kampaaja sit ammattilaisena voinut korjata kun näytin sävykuvaa että ei tuo ole mikään neutraali vaalea?

Ap

Vierailija
9/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa hyvän ilman kampaamo Salon 16 on erittäin taitava nuori kampaaja. 

Hänen avullaan kahden ja puolen vuoden prosessissa kasvatin oman värini takaisin ilman yhtään rumaa juurikasvua. Nyt käyn vain kerran vuodessa tasauttamassa latvat. Oma värini on tietysti luonnollinen, vaaleanruskea kullanvärisillä auringon tekemillä raidoilla. 

Vierailija
10/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän kampaajan löytäminen on kyllä vaikeaa.

Usein käy niinkin, että joku osaa leikata hyvin, mutta ei hallitse värjäystä hyvin tai on täysin mielikuvitukseton tai ei ole yhtään selvillä trendeistä.

Joku taas värjää hyvin, mutta leikkaaminen ei ole ihan vahvuus.

Itse olen löytänyt hyvän kampaajan, joka nimenomaan leikkaa hyvin, mutta värjäyksen hoidan itse. Osaan itsekin värjätä tavallisen näköiseksi, kaupan väreillä.

Vierailija
11/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Suomi on perinteisesti vaaleiden hiusten maa joten luulisi että täällä osattaisi jotain vaaleampien  hiusten rakenteista, niin silti täällä ei osata vaalentaa raidoin eikä balayage-tekniikkaakaan. Minulla maantienväriset hiukset, mutta täällä Suomessa raidoista tulee aina sinertävät, vihertävät tai kellertäväoranssit.

Briteissä, Tanskassa, Ruotsissa ja Saksassa on osattu tehdä oikeanlainen neutraali raidoitus ilman vikasävyjä, olen asunut noissa jonkin aikaa työn takia, ja ollut jatko-opiskelemassa joten siksi on tullut käytyä siellä kampaajillakin ja ihan pienissä kulmakunnan kampaamoissa on jopa ollut osaavaa porukkaa vaikka olen ensin jännittänyt.

Vierailija
12/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, muistan kyllä. Jokakerta valitus kun tekee niinkuin neiti pyytää.

Pitäis sitten saada ilmaseks, ??

Pian joudut käymään naapuri kaupungissa, alkaa paikalliset loppua.

Vierailija
13/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias ja löytänyt ainoastaan yhden hyvän kampaajan. Siis yhden ainoan.

Vierailija
14/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, muistan kyllä. Jokakerta valitus kun tekee niinkuin neiti pyytää.

Pitäis sitten saada ilmaseks, ??

Pian joudut käymään naapuri kaupungissa, alkaa paikalliset loppua.

Menehän kurssille tai vaihda alaa.

Vierailija
16/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Permanenttiaikaan 80-luvulla vain yksi osasi tehdä minun hiuksilleni kunnollisen permanentin. Mulla on runsaasti hiuksia, mutta ne on ohuita. Olisi muidenkin tarvinnut malttaa laittaa paljon enemmän niitä rullia.

Saattoi olla niin, että ei tullut kuin ihan jotain loivaa kiharaa, joka märkänä kammatessa hävisi. Korvauksena sitten tekivät uudestaan. Sekin ärsytti, kun hiukset meni huonoon kuntoon kahteen kertaan tekemisestä.

Mulla on tummanruskeat hiukset. Halusin kerran hieman punertavampaa ja siihen aurinkoraitoja. Kun työ oli tehty, en nähnyt peilissä mitään muutosta. Kampaaja vakuutteli, että ekan pesun jälkeen näkyy paremmin. Ihan naurettava väite. Olin tuolla ekaa ja vikaa kertaa. Äitini vakikampaaja, jolle hänkään ei mennyt enää.

Myös tyttäreni oli mukana. Pitkien hiusten tasoitus tehtiin 30 sekunnissa. Kertaalleen vaan hiusten ollessa paikoillaan takana. Klip klip.

Myös mies oli mukana. En muista, mitä hänelle tehtiin.

Vierailija
17/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. Nuoret ei osaa leikata ollenkaan ja värjäysten ole koskaan saanut hyvää "ammattilaisella".

Vierailija
18/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeeköhän ihmiset värisävyjä eri tavoin kuvista? Kaverini nimittäin halusi suklaan ruskeat hiukset, ihan siis sellaiset fazerin sinisen ruskeat, sai kuparin sävyiset. Sanoi heti lopputuloksesta että ei halunnut kyllä tippaakaan punertavuutta, kampaajan mielestä sopi hyvin tekemänsä sävy...

Vierailija
19/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50-vuotias ja löytänyt ainoastaan yhden hyvän kampaajan. Siis yhden ainoan.

Sama, olen 53v ja mulla oli 30 vuotta sitten hyvä kampaaja mutta hän oli jo tuolloin lähes eläkeikäinen.

Viimeisen 3 vuoden aikana olen kerran käynyt kampaajalla, kun jaksoin käyttää siihen koko päivän: matkustin Jyväskylästä Helsinkiin, että joku osaisi leikata luonnonkiharaa/laineikasta tukkaa.

Täällä muijat silppuaa pakun hiukseni ohentamalla harsoksi, jonka sitten föönäävät s**tanan kypäräksi. Ei kiitos. Ei kyllä Stadissakaan montaa osaajaa ole.

Vierailija
20/23 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajani alkoi ekoksi ja tekee vain kasviväreillä. Olen hieman pulassa. Eniten tykkäisin maltillisesta vaalennuksesta, raudoista jne. Mut kasviväreillä ei voi vaalentaa. Kampaaja on muuten mukava ja taitava. Mitä ihmettä teen, iso työ on etsiä uutta ja sopivaa. Aina sitä pitkässä asiakassuhteessa myös muodostuu läheiseksikin tavallaan se kampaaja. Olen tosiaan pulassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi