Kissanhiekka pilasi laatat!
Olisiko kenelläkään tietoa, miten pitäisi nyt toimia?
Täysi-ikäinen tyttäreni muutti kesäkuussa pois vuokra-asunnostaan, jossa asui kaksi vuotta. Hänellä on kaksi kissa ja kissanvessa oli wc:ssä. Kissanhiekkaa roiskui jatkuvasti mustille lattialaatoille, jotka sen johdosta muuttuivat hiekkakohdista vaaleammiksi.
Vuokranantaja kiinnitti lopputarkastuksessa asiaan huomiota, mutta maksoi kuitenkin takuuvuokran takaisin tyttärelleni. Uskoimme kaikki, että vaaleat jäljet lähtevät jollakin aineella pois.
Nyt vuokranantaja soitti minulle ja valitteli, etteivät ne läikät lähde millään pois. Vihjaisi, että tyttäreni pitäisi osallistua lattian korjaukseen.
En tiedä, katsotaanko tällainen tavanomaiseksi kulumiseksi ja mikä on vuokralaisen vastuu, kun näin jälkeenpäin sanotaan asiasta?
Jos olisin varakas, maksaisin itse wc-remontin, koska vuokranantaja on tosi mukava ja joustava ihminen. Mutta en ole varakas, joten mielelläni en maksa mitään. Eihän minun tarvikaan, koska tyttäreni on täysi-ikäinen, mutta en halua, että hän joutuu opiskelijana kohtuuttoman velkataakan alle.