urheilu(palloilulajit) raskauden alkuvaiheessa???
Mulla on ongelma. Tai en tiedä onko tämä ongelma vai olenko vain itse kehittänyt asiasta ongelman päässäni.
Olen aikanaan pelaillut lentopalloa ja yksi kaveri tässä kyseli mukaan pelailemaan talven ajaksi. Sanoin harkitsevani asiaa. Mieli tietenkin tekisi pelaamaan, mutta mutta.... kun siinä on se riski että pallo mäjähtää mahaan tms. Ja kun on tässä tosiaan tämä yritys päällä. Joten osaisko joku viisas valaista mua missä vaiheessa raskautta moiset palloilulajit tulisi jättää kokonaan pois? Kun ei ole kiva lupautua mukaan tuollaiseen harrastusporukkaan, jos joutuukin sitten heti alkuun lopettamaan jos sattuu tärppään näissä vauva-asioissa.
hannnah
Kommentit (2)
Itse olen pohdiskellut samaa...
Yritys vauvan saamiseksi on koko ajan päällä ja tekisi mieli aloittaa uudestaan vanha harrastus. Eniten minua kuitenkin pelottaa se, että " vanhaan malliin" tulee syöksyttyä pallon perässä ja jotakin saattaa sattua. Toisaalta itselläni on yritystä takana jo reilu vuosi, joten olen ajatellut aloittaa lajin uudestaan tämä kierron jälkeen, jos tässä ei tärppää. Ei nimittäin antaisi itselle varmasti anteeksi, jos olisi raskaana ja salilla tulisi syöksyttyä pallon perässä ja sen seurauksena tulisi keskenmeno...
En epäile muuten, etteikö lajia voisi harrastaa. Syöksymiset vain vähän pelottavat.
En tiedä oliko tästä mitään apua :)
Tuisku
..minulla ei ole asiasta kokemusta, mutta eräs kaverini pelaa salibandya ja lääkäri oli hänelle sanonut, että pelata saa niin kauan, kun itse hyvältä tuntuu. Ja niin hän pelasikin.. Lopetti kunnes maha oli jo niin suuri, että juokseminen oli hankalaa. En siis usko, että lentopallosta tai salibandysta olisi haittaa ainakaan alkuraskaudesta. Tuo pallon osuminen mahaan on tietysti oma riskinsä, mutta uskon, että jos lääkäriltäkin asiaa kysyisit, niin hän sanoisi, että oman kuntosi ja tuntemuksiesi mukaan saat pelata. Tsemppiä yritykseen ja pelikentille!