Fortumin kurssi nousee
Ostin Fortumin osakkeita parisen viikkoa sitten hintaan 10,50, myin äsken n. 20% voitolla. Voittoa neljä tonnia miinus verot tietysti. Ihan hyvin alle minuutin työstä. Tosin sen pari viikkoa sai odotella.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon. Mitä sitten?
Ootko köyhä ja kateellinen vihervassari? Mikset et itse hanki rahaa osakekaupoilla?
Fortumin kurssi ollut hyvässä heilunnassa tämän vuoden ja tuo heilunta jatkunee edelleen. Kesko ollut toinen sahaava, mitä voi ostaa ja myydä suht lyhyelläkin välillä. Mennyt ei toki ole tae tulevasta ja se aiemman perusteella hyvältä näyttänyt ostohetki voikin myöhemmin olla huippu, jonka perään haikaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Fortumin kurssi ollut hyvässä heilunnassa tämän vuoden ja tuo heilunta jatkunee edelleen. Kesko ollut toinen sahaava, mitä voi ostaa ja myydä suht lyhyelläkin välillä. Mennyt ei toki ole tae tulevasta ja se aiemman perusteella hyvältä näyttänyt ostohetki voikin myöhemmin olla huippu, jonka perään haikaillaan.
Aika tuurilla olen mennyt mutta välillä ostamalla ja myymällä ja laskussa shorttaamalla on tullut hyvät massit.
Viimeisen kuukauden huippu 22.7. oli 13,4 ja pohjat 26.7. 9,8. Tänään ylin 12,2. Jos ostit 22.7. niin ei hyvä, mutta jos osti 26.7. jee. Arpapeliä tuntuu nyt olevan Fortumin osakkeella kun heiluu kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko köyhä ja kateellinen vihervassari? Mikset et itse hanki rahaa osakekaupoilla?
Tippirahoja.
Vierailija kirjoitti:
AP ei ole osakkeita nähnytkään.
Aika isolla summalla olisi ostanut 10,5 hintaan tilanteessa, missä kurssi olisi voinut yhtähyvin romahtaa 2-3 euroa. Fortumin kohdalla tulevat voitot hyvin epävarmat, kun Venäjän liiketoiminnoista ei tuottoa tule ja mitenlie käy muidenkaan kanssa.
Minulla on pitkässä pidossa. Olen sitä mieltä, että Fortum sössi Uniper-kaupassa ja saa kantaa osan vastuuta, mutta Saksa ei saisi estää hintojen nostamista kuluja vastaavaksi.
Tänä aikana ei tarvitse tehdä voittoa, vaikka ei tule vaatia myöskään tekemään tappiota.