Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ei ole pakettiautoa, miten pärjäätte?

Vierailija
16.08.2022 |

Taas tuli pakettiautolla haettua isompaa tavaraa ja on se vain niin kätevä, monta kertaa vuodessa on hyötyä. Ei tarvi maksaa kalliista kuljetuksista joka kerta.

Miten ihmeessä sellaiset taloudet pärjää jos ei ole pakettiautoa? Sillä hoituu kätevästi myös kaikki samat arjen ajot kuin henkilöautolla eli käytännössä korvaa henkilöauton.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen suuren koiran kanssa todellakin tarvii pakun. Tai meillä on 8 paikkainen pikkkubussi, mutta takaa on penkit pois ja siellä on koirahäkit.

Vierailija
22/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap. on voinut pärjätä ilman moottorikelkkaa, tai hydrokopteria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetuksella isommat ostokset. Monesti osunut kohdalle maksuton kotiinkuljetus.

Vierailija
24/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko ap jossain maaseudulla, missä ei ole autovuokraamoja?

Kyllä maallakin pakettiauton saa helposti vuokrattua vaikka ei olekaan mitään isoja vuokraamoketjuja. Täällähän juuri joka toiselta ihmiseltä sellainen löytyy ja jos hinnasta sovitaan niin taatusti saa käyttöön.

Vierailija
25/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että toinen auto on farmari, ja lisäksi on kuomukärry pihassa. Kärryä tarvii lähinnä polttopuden hakuun, mutoin riittää farkku. 

Vierailija
26/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok pärjänny ilman pakua, meillä se on kka.

Vierailija
27/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti pärjätään. Oli ennen pakettiauto, mutta se ei vaimolle kelvannut. Nyt kun on joutunut maksamaan kuljetuksista, niin on tullut toisiin ajatuksiin ja pitäisi hommata kuulemma taas pakettiauto... ailahtelevia nuo vaimot.

Vierailija
28/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä te raahaatte jatkuvasti jos tarvii pakun noin niinkuin arkikäyttöön?

Vierailija
29/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Viimeksi vuokrattiin paku, kun piti silloin vielä ajokortittomalle tyttärelle huonekaluja hänen asuntoonsa kuskailla. Jälkikäteen todettiin, että olisi varmaan kannattanut nekin tilata kotiin kannettuna. Edellisen kerran taisi paku olla käytössä, kun opiskelija-asunnosta muutettiin toiselle paikkakunnalle, kauan ennen tuon tyttären syntymää.

Yhden pakun ja sen kustannusten hinnalla voi tilata monen monta kotiinkuljetusta asennuksineen ja vanhojen poisvienteineen. Eipä ole tarvinnut painavia kodinkoneita itse raahailla, puhumattakaan siitä, kun kolme kantajaa oli tuomassa painavaa sohvaa. Jos sitä pakua enintään kerran viidessä vuodessa tarvitsee, niin ihan turha hankkia sellaista itselleen. Eihän sen kyytiin edes koko perhe mahdu, ainakaan laillisesti.

Vierailija
30/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen pakkaseen tarvitaan? Ostettiin just uusi sohva, toimitusaika 6 viikkoa. Sitten Hakonen tuo sen meille, purkaa pahvit ja kiinnittää jalat. Kun ostettiin uusi sänky, tuotiin se meille, ja vanha vietiin pois.

Vierailija
31/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-vuotias enkä eläissäni ole omistanut autoa, saatikka paketti-versioita. Hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
32/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa, saati edes polkupyörää ja hyvin oon näköjään pärjännyt.

Vierailija
33/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala olisi mahtua pakettiautoon mahduttaa nelihenkinen perhe ja kaksi koiraa, joten ei korvaa henkilöautoa. Kätevä se kyllä olisi, mutta ei mitään järkeä pitää pakua vain sitä varten että muutaman kerran vuodessa olisi käyttöä. Saadaan miehen isän pakua tai lava-autoa lainaan tarvittaessa.

Vierailija
34/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä eläissäni tarvinnut pakua mihinkään. Ja olen sentään jo 60v. Muutot on hoitanut muuttofirma ja kodinkoneet on tuotu ja asennettu. Samoin huonekalut on toimitettu kotiin ja viety vanhat samalla pois.

Imuri on suurin tavara, minkä olen itse kuljettanut ja se on mahtunut hyvin tavan auton tavaratilaan.

Vierailija
35/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Ei läheskään joka vuosi edes ole ollut tarvetta miettiä mitään pakettiautoa vaativaa kuljetusta.

Vaikka ison auton saisin helposti tarvittaessa lainaan käytän isojen ostosten kanssa silti mielummin kotiinkuljetusta, kun on vaivattomampi tapa.

Vierailija
36/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkärryt on keksitty.

Vierailija
37/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olen kuljettamut irse farmariautollani. Ei mun tarvi ostaa mitään sellaista mikä siihen ei mahdu.

Vierailija
38/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kolmen vuoden aikana olisin tarvinnut kerran pakettiautoa, kun ostin uuden sohvan. Siihen tilasin  kotiinkuljetuksen. 

Ainoa pakettiauton omistaja, jonka tunnen, on hamstraajapariskunta, joka ostelee kaikenlaista, kun halvalla saa ja kuljettelee sitten tavaraa kodin, varastojen ja kesämökkien väliä.

Mökeillä, kodissa ja sijoitusasunnossa on käynnissä ikuisuusprojekteja, joita varten kuljetellaan työkaluja ja rakennustavaraa. Tuppautuvat myös muiden remontteihin "avuksi". 

Eivät he ainakaan rahaa säästä touhuillaan, mutta kai tuosta saa jonkinlaista sisältöä elämään. Tarvitseeko edes kertoa, että ovat suurten ikäluokkien edustajia?

Vierailija
39/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on peräkärry. En tiiä pakusta, kun on lapsia, mahtuuko siihen istumaan koko perhe? Ja sitten mietin että millasta sillä ois kuljettaa polttopuita, varmaan pitäisi olla niille jotkut erilliset kuljetus astiat tai jotain, vai voisko ne vaan pinota sinne pakun kuljetustilaan. 

Vierailija
40/46 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pienehkö B-segmentin henkilöauto, edes vetokoukkua ei ole, joka olisi toki kätevä niin voisi vuokrata peräkärryn. Kärryn vuokra on halvempi kuin pakettiauton, mutta koukun asennus olisi niin kallis, että sillä hinnalla saa vuokrata pakettiauton tai tilata kotiinkuljetuksen niin monesti, että tarpeet taitaa tulla täytetyksi sillä keinoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme