Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sh-opintojen keskeytys ja vaihto lh-puolelle

Vierailija
16.08.2022 |

Olen sairaanhoitajaopintojen alkupuolella, alle puolessa välissä opintoja. Nyt olen alkanut kyseenalaistamaan koko koulutusta. Joka suunnasta tulee tietoa kuinka työ on hirveää ja burnout uhkaa kuulema heti valmistumisen jälkeen.

Nykysuuntaus tuntuu olevan se että kaikki talossa olevat tekee "kaikkea". Miksi siis opiskelisin 3,5v sairaanhoitajaksi jotta osaan pestä tai syöttää potilaan kun siihen riittäisi hoiva-avustajan vuoden koulutus. Sairaanhoitajalle lähihoitajan palkkaan verrattuna eroa muutama satanen.

Onko tässä mitään järkeä? Jatkaako sairaanhoitajaksi vai ottaa pienempi vastuu ja lyhyempi koulutus lähihoitajana?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surkeeta jättää tuossa vaiheessa opinnot. Esim.isompiin sairaaloihin ei paljon lähäreillä ole asiaa.  Pelkkä perushoito  voi olla pitkän päälle aika puuduttavaa. Kai nyt olet  ymmätänyt ettei kaikki sairaanhoitajat ja muut pidemmän koulutukset saaneet tee sitä perushoitoa vaan ovat töissä toimenpideosastoilla. Vanhusten hoito on perushoitoa kyllä. Itse teen sydäntutkimuksia kuvantamisosastolla = Röntgen. En koskaan vaihda vaippoja. Ihan tykkään työstäni ja olen HUS;ssa.  Hoiva-avustajat ovat usein Etelä- Aasiasta ja ovat ensin opetteleassa suomea. Harva suomalainen haluaa  hoiva -avustajaksi nykyään.

Vierailija
22/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltajana on ihan hyvä. Parempi palkkakin kuin lähärillä.

Missä muka? Olen tehnyt molempia, ja kyllä nettoan lähärinä reilusti enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset opiskelko sairaanhoitajiksi tänä päivänä. Koko terveydenhuoltoalaa on hyvä välttää. Töitä on löytyy muiltakin aloilta. Terveydenhuollossa on aina omalta osaltaan vastuussa jonkun hengestä ainakin välillisesti.

Vierailija
24/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle vanhempana sairaanhoitajana tulee jotenkin huonot fibat. Noinko vähän aloittaja arvostaa sairaanhoitajuutta? No, olenkin vielä sitä ikäluokkaa, joka tunnustaa kutsumuksen välttämättömyyden, että jaksaa ja viitsii pyyhkiä pyllyt, etiikan, jotta toimii moraalisesti siten kuin haluaisi itsensä kohdalla toimittavan. Juu, tutkinto on viime vuosituhannelta.

En haluaisi olla sinun työkaverisi. 

Mitä ihmettä? Jos olisin alalla, haluaisin todellakin olla työkaveri ihmisen kanssa, joka erottaa oikean ja väärän, ja kohtelee muita, etenkin potilasta, kuten haluaa itseäänkin kohdeltavan.

Vierailija
25/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset opiskelko sairaanhoitajiksi tänä päivänä. Koko terveydenhuoltoalaa on hyvä välttää. Töitä on löytyy muiltakin aloilta. Terveydenhuollossa on aina omalta osaltaan vastuussa jonkun hengestä ainakin välillisesti.

Jonkun niitäkin töitä pitää tehdä. Ja ei ole pakko jäädä Suomeen. SH tutkinnon suorittanut työllistyy kaikkiin EU-maihin.

Vierailija
26/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä lähihoitajana tienaa enemmän, kuin sairaanhoitajana päivätyössä.

Vierailija
27/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hmm, itse voisin kyllä kuvitella olevani leikkaussalissa töissä. ehkä en vuodeosastolla kovin pitkään haluaisi olla.

Vierailija
28/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajia toimii myös esim. terveyskeskuksissa verenpaine- tai muina hoitajina, voi erikoistua vaikka kätilöksi, terveydenhoitajaksi, psykiatriaan ja mitä kaikkia aloja onkaan. Vaihtoehtoja on paljon.

Vierailija
29/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltajana on ihan hyvä. Parempi palkkakin kuin lähärillä.

Missä muka? Olen tehnyt molempia, ja kyllä nettoan lähärinä reilusti enemmän.

Paljon on tuntipalkka?

Vierailija
30/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu negativinen kuva hoitoalasta mediassa. Riippuu varmasti paljon siitä, missä on töissä. Lapseni on sairaanhoitaja ja aika löysää tuntuu työ olevan.

Olitpa sairaanhoitaja tai lähihoitaja niin työ voi olla todella rankkaa tai leppoisaa työpaikasta ja tehtävästä riiippuen.

Vierailija
31/31 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei hae linjan vaihtoa? Jos ei kiinnosta sh työ niin tervedenhoitajista on pulaa.

Terveydenhoitajatkin ovat ensin opiskelleet sairaanhoitajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän