Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko päivähaaveilijat itsekeskeisiä?

Vierailija
15.08.2022 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onko daydreamer suomeksi muuten myös taivaanrannan maalari? Mikä se on englanniksi?

Ei. Taivaanrannanmaalari on sellanen, joka luulee tekevänsä ja saavuttavansa, mutta teot jäävät ennemminkin ajatuksen tasolle. Voi tehdä vähän sitä ja vähän tätä, haluta ehkä myös mainetta ja kunniaa, mutta ei oikein saavuta mistä unelmoi. Ei ole rahaa toteuttaa, taidot ei riitä tai on liian laiska. Taivaanrannanmaalaria ei käytetä samoin kuin vaikkapa uneksijaa. Taivaanrannanmaalari maalaa liian isoja haaveita saavuttaakseen ne. Uneksijalla ei ole edes tarkoitusta yrittää, hän vain uneksii. Haaveilijalla ja unelmoijalla on yleensä takana tavoite. Ei aina, mutta usein, he voivat toteuttaa unelmiaan ja haaveitaan.

No minä maalaan kuvia rakkaudesta tapaamieni naisten kanssa. Jäävät etäihastuksiksi. Ei jotenkin jaksa fiktiomaailmojen rakentelu samalla tavalla kuten nuorena. Haluan jo oikean suhteen ja mulle on sanottu, että pitäisi alkaa kiinnostumaan muista ihmisistä. Missä te haaveilijanaiset liikutte? Haluan sellaiseen tutustua koska voisi olla yhteistä paljon.

Mä olen Hkissa, mutta miehet ei tykkää musta. Siksi haaveilen vaan.

Vierailija
22/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onko daydreamer suomeksi muuten myös taivaanrannan maalari? Mikä se on englanniksi?

Ei. Taivaanrannanmaalari on sellanen, joka luulee tekevänsä ja saavuttavansa, mutta teot jäävät ennemminkin ajatuksen tasolle. Voi tehdä vähän sitä ja vähän tätä, haluta ehkä myös mainetta ja kunniaa, mutta ei oikein saavuta mistä unelmoi. Ei ole rahaa toteuttaa, taidot ei riitä tai on liian laiska. Taivaanrannanmaalaria ei käytetä samoin kuin vaikkapa uneksijaa. Taivaanrannanmaalari maalaa liian isoja haaveita saavuttaakseen ne. Uneksijalla ei ole edes tarkoitusta yrittää, hän vain uneksii. Haaveilijalla ja unelmoijalla on yleensä takana tavoite. Ei aina, mutta usein, he voivat toteuttaa unelmiaan ja haaveitaan.

Sanakirja.orgin mukaan daydreamer tarkoittaa myös taivaanrannan maalaria? Totta vai tarua?

Sanakirja.org ei ole ihan maailman paras lähde. Kyllähän suomalaisten sanojen englanninkielisiä vastineita hakiessa tulee myös kaikkea sellaista mikä on englanninkielisen natiivin korvaan pöhkö valinta ja tarkoittaa jopa ihan jotain muuta. Varmaan joku tajuaa mitä haet, mutta se vaan on väärä valinta. Tällaisia on paljon. Englanti on ihan paska kieli, ei siitä ota mitään selvää.

Saanko kysyä, että mitä lähteitä sanakirjoina kannattaa netissä käyttää? Mikä on luotettavin? Haluan kehittyä.

Jos siis haluat suomalaisena oppia englantia niin englanninkielisten yliopistojen sanakirjat. En tiedä toisin päin, koska enkkuni on liian surkea arvioimaan nimenomaan mitä englannista käännettävällä sanalla haetaan.

Ratkaisuni on hoplottaa sanoja, joita ei ole olemassa, siten löydän aina mieleiset, jotka kuulostavat oikealta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä maalaan kuvia rakkaudesta tapaamieni naisten kanssa. Jäävät etäihastuksiksi. Ei jotenkin jaksa fiktiomaailmojen rakentelu samalla tavalla kuten nuorena. Haluan jo oikean suhteen ja mulle on sanottu, että pitäisi alkaa kiinnostumaan muista ihmisistä. Missä te haaveilijanaiset liikutte? Haluan sellaiseen tutustua koska voisi olla yhteistä paljon.

Tervetuloa todellisuuteen: Miksi luulet, että haaveesi kohtaisivat haaveilijanaisen kanssa? Minun oikeasti maalatussa maalauksessa on ukko sidottuna paaluun, haluaisitko olla siinä paalussa? Tuskin :D

No mä oon sen verran paljon kattonu femdom-pokea, että olen henkisesti funtsinut naiselle alistumista. Olen vaan jäätävän laiska, joten musta ei saisi kunnon sisäkköä/orjaa.

Vierailija
24/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa todellisuuteen: Miksi luulet, että haaveesi kohtaisivat haaveilijanaisen kanssa? Minun oikeasti maalatussa maalauksessa on ukko sidottuna paaluun, haluaisitko olla siinä paalussa? Tuskin :D

No mä oon sen verran paljon kattonu femdom-pokea, että olen henkisesti funtsinut naiselle alistumista. Olen vaan jäätävän laiska, joten musta ei saisi kunnon sisäkköä/orjaa.

Ja tuo on juuri sitä todellisuutta miksi en halua oikeata miestä, vaan haavemiehen. Koska oikeat miehet pilaavat aivonsa pokella ja ajattelevat seksiä. Ei kuule, minun paalu-ukkoni ei ole seksiä varten. Minulla ja paalu-ukollani on ihan muuta puuhaa :)

Vierailija
25/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveilija. En tiedä, olenko sen itsekeskeisempi kuin muutkaan. En usko. Haaveilen mm. maailmanrauhasta, se on yksi kollektiivinen haave. Toki minulla on myös itsekeskeisiä haaveita, mutta niihinkin kuuluu muut ihmiset olennaisesti.

Vierailija
26/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen haaveilija. En tiedä, olenko sen itsekeskeisempi kuin muutkaan. En usko. Haaveilen mm. maailmanrauhasta, se on yksi kollektiivinen haave. Toki minulla on myös itsekeskeisiä haaveita, mutta niihinkin kuuluu muut ihmiset olennaisesti.

Maailmanrauhaa minäkin toivon ja ratkaisuni olisi se, että koska aggressioita ja sotia ei tulla koskaan kitkemään pois niin sen sijaan korvikkeeksi pitäisi kehittää virtuaalinen peli, jossa erimielisyydet ratkastaisiin. Kenenkään ei tarvitsisi kuolla taistelutantereilla oikeasti jonkun valtionjohdon huonon politiikan hoitamisen takia vaan jokaisen inhimillistä elämää kunnioitettaisiin.

Vierailija
27/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päiväunissani saan aina ehdotonta rakkautta, tukea ja hyväksyntää. En tiedä onko se sitten itsekeskeistä, olen rikkinäisestä perheestä ja viettänyt aika ankean lapsuuden tunnekylmässä kodissa. Jo lapsesta saakka harrastin tätä "päiväunelmointia", eli rakensin mielessäni maailmoja joissa sain kokea niitä mukavia asioita. Saatoin kuluttaa päivässä tunteja omani pääni sisällä, eläen läpi monimutkaisia juonia ja käsikirjoituksia. Kyky on minulla edelleen, onneksi, siitä on lohtua ahdistavissa elämäntilanteissa.

N31

Vierailija
28/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuuspakoinen haaveilija?

Itsekeskeisyys kai kuitenkin määräytyy suhteessa toisiin ihmisiin. Ihminen, joka haaveilee ja haihattelee päivät pitkät ilman, että kukaan huomaa eikä haittaa aiheudu, ei kai ole itsekeskeinen. Ihminen, joka jättää sovitut tehtävät tekemättä ja laiminlyö haaveilunsa takia perhettään, lapsiaan, lemmikkejään ja muuta sellaista, on itsekeskeinen.

Vierailija
29/29 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuuspakoinen haaveilija?

Itsekeskeisyys kai kuitenkin määräytyy suhteessa toisiin ihmisiin. Ihminen, joka haaveilee ja haihattelee päivät pitkät ilman, että kukaan huomaa eikä haittaa aiheudu, ei kai ole itsekeskeinen. Ihminen, joka jättää sovitut tehtävät tekemättä ja laiminlyö haaveilunsa takia perhettään, lapsiaan, lemmikkejään ja muuta sellaista, on itsekeskeinen.

Eli en ole itsekeskeinen, koska ainut ketä laiminlyön on oma itseni :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme