APUA!! Tytön peppu aivan tulipunainen, kuumottaa ja näppylöillä!
Alkoi perjantaina, olen rasvannut sinkkivoiteella joka yleensä auttaa mutta ei nyt! Ja punotus pahenee vain, nyt on todella hurjan näköinen ja käteen kuuma! Äsken laitoin jo sibicortia - onko vielä jotain kokeilemisen arvoista jäljellä vai lähdetäänkö lääkäriin?
Ihme kyllä, vaiva ei tunnu ihmeemmin häiritsevän ja allergioita ei ole ollut, ainakaan tähän saakka. Ikää 1.5 vuotta.
Kommentit (6)
Apteekista löytyy Daktarin puuteria, jota laitetaan kahdesti päivässä. Meillä auttoi jo ensimmäisen laittamiskerran jälkeen.
Mutta liberoakin on jo pidetty ainakin pari-kolme viikkoa. Ilmakylpyä harrastetaan parhaillaankin, onneksi käy kotona ollessamme jo itse potalla pissalla.
Sibicort on hyvä. Pese vaikka voiteella ja vielä pyyhitään puhtaaksi vanulapulla, jossa hieman voidetta. Sitten ohuelti sibicortia. Veisin huomenna lääkäriin, jos ei ala parantua. Yöksi reilusti (siis todellakin reilusti) rasvaa suojaamaan ihoa, mikäli on kyse ripulin aiheuttamasta punottumasta. Tuo voi olla myös ruoka-allergiaa tms.
Vierailija:
Meillä ei ole auttanut mitkään voit..
ihottumaa. Palaa Pampersiin takaisin. Minä rasvasin kipeää pyllyä Bebanthen-voiteella ja ripottelin reippaasti perunajauhoa pyllylle ja vaipalle, vaipanvaihto tiheästi (parin tunnin välein) ja vaippa aika väljästi kiinni, väljät housut jalkaan.
Onko pyllynreiässä valkoisia kokkareita tms. ? Silloin on hyvä käyttää hiivatalkkia.
anna iholle ilmaa, ei vaippaa puoleentuntiin/ tuntiin.