Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on ajautunut koulun kanssa ristiriitaan, miten ajaa asiaa eteenpäin?

Vierailija
24.10.2006 |

Kiitos!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko myös rehtorin kanssa riiidoissa?

Jos olet, voit ottaa yhteyttä hänen esimieheensä (koulu-, sivistys- tai opetustoimenjohtaja). Lautakuntaan voit asioita myös viedä tekemällä valituksen, aloitteen tms. Äärimmäisessä tapauksessa oikeusjuttu hallinto-oikeuteen.

Terkuin, opettaja

Vierailija
2/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein opetusviraston tyypit vetää pitkälti yhtä köyttä opettajien ja rehtoreiden kanssa. Kannattaisi ensin varmasti haistella tilannetta opetustoimenjohtajan osalta. Jos et saa mitään tukea häneltä, kannattaa kääntyä lakimiehen puoleen.

Omassa kunnassani opetusasiat on ihan kuralla: epäpäteviä tekemässä opetushommia vuosi toisensa jälkeen, muutamia väkivaltaan turvautuneita opettajia viroissa jne. Eikä opetustoimenjohtaja tee asioille mitään. Siksi suhtaudun hiukan kyynisesti kaikkiin kunnallisiin virkamiehiin...

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan noinkaan sanoisi. Kyllä useat opettajat ymmärtävät sen, etteivät kaikki perheet ole tyytyväisiä koulujen menoon.

2, ope

Vierailija
4/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 4

Vierailija
5/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu jotenkin kummalliselle

Vierailija
6/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan siis ensin yhteteyttä opetustoimenjohtajaan ja sitten mietin miten etenen. Kiitos!

-ap

Vierailija
7/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän kyllä vaikeista vanhemmista jotain, koska olen itse sos. alalla. Nyt ei ole kuitenkaan kyse tästä.

Vierailija
8/8 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi nyt nöyrtyä tosiasioiden edessä:

Kyllä mekin osaamme olla kamalia, kiusaamme jopa joitakin oppilaita (ja myös työkavereita). Tästä oli juttua sunnuntain Hesarissa. Ei auta panna päätä pusikkoon tai syyttää valittavia vanhempia, koska henkinen väkivalta kouluilla on todellisuutta vaikka harvinaista onkin.

Itse olen törmännyt jo niin monessa koulussa työpaikkakiusaamiseen ja järjestelmälliseen nälvimiseen, etten kyllä ihmettele, jos esim. herkimmät oppilaatkin kokevat opettajat kiusaajiksi. Opettajat osaavat kiusata erilaista kollegaa, mikseivät sitten kiusaisi myös erilaista oppijaa?

Terkuin, kiusattu ope