***Ensikot - ihan eka pino! =D***
Kommentit (37)
Minä heti oon valmis ilmottautumaan tähän mukaan. Tuntuu jotenkin enemmän omalta kun tuo enska-pino.
Meillä oli tänään se ensimmäinen virallinen lääkärikäynti ja luultavasti mulla pco, kun ultrassa sellaista näkyi. Perjantaina vielä varmistetaan ja tehdään aukiolotutkimus. Mutta lääkäri oli aivan tosi ihana ja kannustava, eli jotain positiivista. Ja miehen simpatkin oli ok.
Mut nyt pakko mennä, palailen taas!
-ninnuli-
[color=00868B]Kiva, Naksu, kun olit rohkea! :) Taitaa tuolta kuumeilupuolelta tulla aikamoinen rynnistys tänne! :D
Pitäisiköhän meidän tehdä jonkinlaista esittelylistaa, esim. noiden Hoidokeiden tyyliin
" Nikki
Ikä
Mistä kotoisin
Koska yritys aloitettu
Mitä tutkimuksia tehty"
Mä voisin vanhana listaemona tehdä sitten sen listan ja hoidella päivitystä, ellei joku muu ehdottomasti halua sitä hommaa itselleen (ilmoittautukoon jos haluaa)!
Täytyy käydä vielä lueskelemassa tuo Enskapino tuolta toiselta puolelta, palaillaan! :)
Killa
[color=00E5EE]Katoin tota esittelyä vielä, että tietty miehen ikä siihen kanssa!
Tulkaa tytöt jo! :)
Naksu
Molemmat ollaan 26-v.
Tampereella asustellaan
Yritys on aloitettu 9/2005
Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06
Mulle käy ainakin oikeen hyvin että Killa-emo ottaa listan tehtäväkseen, saat sitten muokkailla tota munkin esittäytymistä maun mukaan. Pidä kuitenkin faktat tollasina, heh! ;) Kiva juttu kyllä tää pino!
Hyvä kun aloitit pinon =)
Tässäpä mun esittely:
Nikki: Afternoon
Ikä: molemmat vuosimallia ¿73
Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa
Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05
Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suunnitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.
Jatketaan siis juttua tällä puolen....toivottavasti ei kauaa =) ja saatais joskus siirtyä o-puolen enskapinoon.
t. Afternoon
Heippati hei kaikille jo tutuille ja tuntemattomille! Oon jo jonkin aikaa sitten jättänyt tuon vauvakuume puolen enskailun vähemmälle..tuntuu et toi vauvakuume puoli ei enää vastannut " tarpeita" ..tarkoitan et kun siel oli enemmän vasta yrityksen aloittaneita ja luokittelen jo itseni aika veteraaniksi kuumeilussa :) Elikkäs esittelyä siis...
Ikä: minä 84 ja mies 83
Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan
Yritystä takana: tammikuusta 06
Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista pokkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.
Tulikohan kaikki tarpeelliset asiat... :)
Nikki: Killa
Ikä: molemmat 31v (tai itse vasta parin pv:n kuluttua... ;) )
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 8/05
Perustutkimukset tehty jo talvella -06 (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, mutta vielä ei hoitoihin lähdöstä ole päätetty.
Mä keräilen näitä tästä, ja kun saadaan jotain kasaan, teen sen esittelylistan sitten. Onko väritoiveita? :)
t. Killa kera kiinnittymispunkkulasillisen! ;)
Saako tulla mukaan Ensikoihin, vaikka en ikinä tuolla vauvakuumepuolella olekaan palstaillut? Olen tuolla Hoidon Tarpeessa-pinossa aktiivijäsenenä (Terve vaan Naksu!!), mutta nyt olen hieman pudonnut siellä muiden kelkasta hoitojen suhteen, kun ollaan valitettavasti hoitotauolla.
Olen taustalla seuraillut teidän vanhojen enskojen juttuja kuumeilupuolella, joten ihan kuin tuttuja olisitte jo. Siksi siis olisi mukava tulla juuri tähän pinoon!
Nikki: Tuittu78
Ikä: 28 ja mies 30
Kotipaikka: Espoo
Yritystä: 12/04 alkaen
Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.
-Tuittu-
Terve kaikille! Ja kiva kun tuttuja ryntää tänne... Mutta sovitaan et kohta siirrytään jo o-puolelle :-)
Laitanpa esittelyt minäkin:
Nikki: -ninnuli1-
Ikä: Molemmat ollaan 27v.
Mistä päin: Kaakkois-suomi
Yritys aloitettu: 04/05
Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.
Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.
-ninnuli-
Ja muuten pahoittelut sun kurjasta tilanteesta (nimim. Sivusta seurannut)! :( Toivotaan, että asiat lähtee rullaamaan ja toi kilppariasia hoituu! Enpä sitten ikinä päätynyt sinne Hoidokeihin, kun kynnys taisi olla liian korkea. Vaan kun Ensikot rynnistävät tänne oikein porukalla, uskaltauduin minäkin! :)
Musta tämä pino sopii hyvin sellaisillekin, jotka ei just hoidoissa ole tai sitten jo niissä pitemmälläkin. Ja tosiaan ilman muuta tervetuloa ihan uudetkin Enskat! Varmaan saadaan kiva porukka kasaan täälläkin, niin kuin tuolla kuumeilupuolella. En oikein edes ymmärrä, että miten Ensikoihin löytääkin vaan niin tosi mukavat tyypit! :)
Mä tässä kulutan aikaani pohtien tuota esittelylistaa (kun satun tykkäämään tällaisesta pikku puuhastelusta). Laitan kohta teille kommentoitavaksi alun introa. Toivoisin siitä kommentteja, kun ei oikein nyt pää leikkaa... Laitoin vähän niin kuin jatkoa vauvakuumepuolen tekstiin, jos sopii. Sanokaa jos se ei " aukea." Ja olisi kiva, jos jollain on mielessä joku hyvä sanamuoto tai tekstinpätkä jonka siihen voisi laittaa, ettei se olisi ihan vaan mun omaa tulkintaa... ;)
ENSIKOT
Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta
jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.
Mukaan joukkoomme mukavaan saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!
Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.
Ensikot:
Tähän sitten ne esittelytekstit.
Mitä olette mieltä, laitetaanko siihen " nikki: Killa" , " ikä: 31v" jne vai vaan " Killa, 31v" jne. Ymmärsittekö mitä tarkoitin?
Ja tosiaan kommentteja/muutosehdotuksia tuosta alun tekstistä! :)
Tässä olis mun esittely:
Nikki: Kathy@
Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78
Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.
..Hyvältä kuulostaa tekstinpätkä tuohon alkuun. Ei kai sillä ole väliä mihin muotoon sen esittelyn laittaa, mikä vain on sinulle helpointa. Kiva kun ryhdyit palstaemoksi!!
-Tuittu-
Ja sellaisen kysymyksen kanssa, että laitetaanko esittelyt aakko-, ilmoittautumis- vai mihin järjestykseen?
Miekkonen kotiutuu, joten joutuu varmaan sitä viihdyttämään ja pois täältä... ;)
Mukana ollaan!
Huomenna sitten enemmän paremmalla ajalla.
Kiitos Naksu pinon avaamisesta ja Killa listaemoilusta.
~dese~
Tästä tää kuulkaas lähtee! Kukakohan saa kunnian olla eka plussaaja tässä pinossa? :)
Killa kyseli väriehdotuksia, musta joku turkoosi (sen tyylinen jolla K kirjotteli tänään vai eilen) ja pinkki ois kivoja - tosin oon noihin ihan hurahtanu! Mut jotain pirteitä värejä syksyn harmauteen, jookos?
8 yötä ensikäyntiin ja ensimmäinen olut melkein kuukauteen! ;) Joten Killalle kippistelen - kling!!!
Moi! Killan kanssa ollaan tavattukin tuolla " kevyesti lapsettomien" puolella, vaikka kukaan tässä enää niin kevyt taida olla :).
Ilmoittautuisin mukaan, jos sopii... vähäsen särähti tuo että " miehen tiedot tietty kans" ... Minä olen yrittämässä itsellisenä naisena, joten toivon, että jos jollekin se asia on ongelma, kertoo heti niin ei turhaan loukata toisiamme!
Nikki: milka1
Ikä: 32
Mistä kotoisin: pk-seutu
Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06
Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.
Toivottavasti pian toivun tästä km:stä kaikin puolin että pääsisin jatkamaan hoitoja, jotka ovat toistaiseksi jono kysymysmerkkejä.
Mukavaa iltaa :)!
Tervetuloa vaan joukkoon, älähän nyt hassuja juttele! Ihan sama toivooko sitä vauvaa ukon kanssa vai ilman, jokainen ollaan kuitenkin samassa tilanteessa: vauva on SUURI toive elämäämme! Jotenka tänne vaan! Sulla onkin kovia takana, pahoittelut siitä. Toivottavasti saat voimia uuteen yritykseen...
Mäpäs olin rohkea ja pistin pinon pystyyn, oon meinaan kuullu että tällasta oisitte kaipailleet. Eli tarkoitus ois siis pitää keskustelua yllä ensimmäistä lastaan pitkään yrittäneiden keskuudessa - vai miten sen nyt määrittelisi? No, kaikki jotka toivovat ensimmäistä lasta ja kokevat lapsettomuuspuolen oikeaksi paikaksi tilanteessaan, TERVETULOA!