***Ensikot - ihan eka pino! =D***
Kommentit (37)
En tiedä lasketaanko minua myöskään pitkään yrittäneeksi, kun tämä meikäläisen yrittäminen on erilaista kuin teillä, minulla kun se on ollut klinikalla alusta lähtien kun lopulta tajusin, että mieheni (=exäni) ei lapsia kanssani halua ja minä tein ratkaisuni ja lähdin omia teitäni yrittämään. Luomuna en siis koskaan ole päässyt kokeilemaan onnistuisiko.
Eli kertokaa jos koette että en ehkä tänne kuulu, tämä näytti vain iloiselta ja toiveikkaalta porukalta ja sitä iloa ja toivoahan tässä yrittää kehittää:).
Eikun vaan joukkoon mukaan. Ei todellakaan mitään väliä onko miestä vai ei. Ei ongelmaa :) Tervetuloa värikkääseen porukkaan!
Tuisku
hyvä tytöt kun olitte aktivoituneet ja pino on lähtenyt näin vauhdilla liikkeelle!
Kiitos Killa taas listaemoilusta, sultahan se hoituu hienosti! Väreistä kannatan pinkkiä ja turkoosia. Esittelytekstikin oli hieno.
Esittelyä sitten:
Bianco
Ikä: minä 30, mies 32
Kotipaikka: pk-seutu
Yritys aloitettu 03/05
Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.
Ensimmäisiä plussia odotellessa!
-bianco
tervetulotoivotuksista! Sitä on sen verran vereslihalla ettei uskalla ottaa riskiä tarpeettomista mielenpahoittamisista, täällä kumminkin netissä on monenlaista hiihtäjää.
Selostin jotain lisää tilanteestani tuohon oman edellisen viestini alle,
t. Milka
Täähän koukuttaa =)
Huiskutus kaikille vanhoille tutuille ja tervetuloa uusille, ainakin Tuittu ja Milka! (toivottavasti meni nikit oikein) Kaikki mahtuu joukkoon ja tämä joukko on paras!
t. Afternoon
Nikki: s-a-a-r-a, saara vaan;)
Ikä:minä22v, mies 23
Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...
Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois
Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuulemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.
mullekin passaa et oot palstaemo:)
Eli entinen ensikko minäkin, sieltä jo jokin aika sitten siirtynyt tälle puolelle, ja siinä samalla taisin nicin vaihtaa.. Mielellään teidänkin porukkaa tulisin mukaan. Aika paljon on tullut vanhojen tuttujen kuulumisia vaklattua myös tuolla vauvakuume enskoissa. :)
Pikaisesti luin pinon läpi, kiva Killa kun olit väsäilly alkutekstiä, pirteet värit passaa, ja itse tykkään, että esittelyt on aakkosissa, helpompi ettiä jos jonkun tietoja tahtoo tarkistella.
Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia. Yritys aloitettu 04/05. Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää. Niin ja pohjosen tyttöjä olen.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille,
-a-
Ihanaa, kiitos Naksu rohkeasta aloituksesta!
Nonih, tässä tulee mun esittely:
Jessica
Ikä: Minä 31, mies 34
Kotipaikka: Turun seutu
Yritys aloitettu: 05/05
Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).
Ja Killalle kiitos jos jaksat palstaemoilla : )
Palaverintäyteinen päivä tulossa täällä - kaikille kohtalotovereille mukavaa keskiviikkoa!
*juoksee mappien kanssa kokoushuonetta kohti jo*
Jessis
Hienoa että pino on käynnistynyt jo näin ahkerasti! Tuossa laskeskelin että meitä on jo 14 mukana, mikäli matikkani toimii näin aamusta! =) Eilen ei muuten ainakaan toiminut, nimittäin TÄNÄÄN on 8 yötä ensikäyntiin, ei eilen. Mä elin eilen jo keskiviikossa...
Mietin tossa että pitäiskös alkuun pistää sitten viikkopinot ja kattoo kuinka kiivaaksi käy keskustelu? Ja jos kovin " täyteen" tulee niin vaikka ma-pe oma pino ja viikonlopuks sit oma? Aattelin vaan ettei heti ihan koko lapsettomuuspuolta vallattais... :)
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Tosi kivaa, että näin pienellä ajalla on saatu näin paljon porukkaa kasaan. Ja on kiva, että uudetkin tuttavuudet ovat löytäneet meidät. Jippii! Tästä se sitten taas lähtee...
Väriasiaan ei mulla ole mielipidettä. Jotain piristävää tämän sateen keskelle kyllä kaivataan. Mulle on myös ihan sama millä tavalla palstaemo meidät järjestää, aakkosiin tai sitten sattumanvaraisesti sekaisin. Pääasia, että jokainen enska itsensä sieltä löytää.
Kuten täällä eilen jo kommentoitiinkin, on ihan jokainen tänne tervetullut. Miehen kanssa tai ilman. Jokaisen tilanne on kuitenkin aivan ainutlaatuinen ja omanlaisensa eikä ole meidän muiden asia toisten juttuja arvioida/arvostella -ainakaan siis minun mielestäni. Toivottavasti jokainen täällä viihtyy, vaikka toiveissahan on mahdollisimman pikainen siirtyminen tuonne o-puolelle.
No sitten sitä OmaaNapaa:
Nikki: desejo, yleensä vaan dese
Ikä: sekä minä että mieheni 28v.
Yritys aloitettu 09/05
Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.
Mukavaa keskiviikon jatkoa kaikille, niin vanhoille tutuille kuin uusillekin tuttavuuksille. Eiköhän me pian olla ihan yhtä tuttuja kaikkien kanssa.
~dese~
Heippa hei!
Tämä pino tuntui tosi omalta, tulisin mielelläni mukaan!
Oon aika paljon täällä vaan taustaillut, mutta nyt tuli vastaan sellainen pino, johon on kiva itekin liittyä.
faktat:
nikki: Vannis
ikä: 25, mies 26
yritys aloitettu: 3/05
tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laadun)
hoidot: clomeja (1tbl kp3-7) kahteen kiertoon kesällä 06, ei mitään vaikutusta. Seuraavassa kierrossa tehdään taas jotain, kunhan päätetään, mitä. Me ollaan siis yksityisellä hoidossa, niin saadaan tosi pitkälle ite päättää (ja myös maksaa...). Inssejä ei lääkärin mukaan kannata tehdä, koska ne ei juurikaan lisäisi todennäköisyyttä.
Olen kirjoitellut noissa Hoidokeissa jo kohta vuoden verran, mutta se pino on alkanut (onneksi!) pienentyä kiihtyvällä tahdilla ihmisten plussatessa toinen toisensa jälkeen, joten ilmoittaudun mukaan myös tänne! Tuolla oli uudempikin pino jo aloitettu, mutta laitan tänne tiedot niin Killan ehkä (?) helpompi poimia ne täältä.
Nikki: EmmaEmilia eli lyhyesti EE
Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.
Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä
Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.
Toivoa ei ole vielä menetetty, mutta se on välillä aika vähissä. Toivottavasti tämä pitkä odotus joskus vielä palkitaan sillä parhaalla mahdollisella palkinnolla :)
Ihan nopsaan vaan kirjoittelen, en ehtinyt edes koko pinoa lukea läpi, kun jämähdin tuohon Milkaan: toivottavasti en loukannut hölmöllä kommentillani miehen iästä! Sä tiedät varmaan, että mä suhtaudun enemmän kuin positiivisesti myös itsellisten (tai mikä se hyvä sana olikaan..) naisten vauvahaaveisiin! :) T
ervetuloa siis mukaan! Mun mielestä kaikki halukkaat ovat tervetulleita, ja jos joku ei jotain asiaa sulata, niin voi sit pysytellä poissa. Tietty ois kiva, ettei sitten riideltäisi täällä, niin kuin ei kuumeilupuolellakaan tehty, vaan jaksettiin kannustaa toisiamme, vaikka erilaisia oltiinkin!
Eikä kai me mitään rajoja oteta yrityksen kestollekaan, vai mitä muut sanoo?! Kuka vaan kokee paikan omakseen on tervetullut!
Huh, hirvee kiire painaa päälle joten palaillaan teihin muihin myöhemmin! :)
Killa
Kävin kirjoittelemassa tuonne keskiviikko-pinoon, mutta muut taitaakin vielä olla täälläö pinossa.
Eli: minä myös mukaan! Monet ollaankin jo tuttuja tuolta vauvakuume-puolelta, mutta kaikki muut ovat myös puolestani lämpimästi tervetulleita tähän pinoon! Pidetäänhän tämä tosiaan yhtä kivana pinona kuin ennenkin!
Tässä esittelyni:
Nikki: Brooke73
Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.
Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta
Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05
Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.
Ihana uusi pino, mahtuuko vielä mukaan...?
Olen lueskellut teidän juttuja tuolta enskapuolelta jo jonkin aikaa, mutta jotenkin on tuntunut vaikealta hypätä itse mukaan. Nyt tuntuu, että tämä olisi vihdoinkin se oikea pino, johon valitettavasti ja onneksi kuulun :). Siis valitettavasti siksi, että kai tässä täytyy vähitellen myöntää itselleenkin, ettei meille taida sitä luomuvauvaa kuulua, ja onneksi siksi, että pääsee vihdoinkin mukaan kirjoittelemaan tänne mukavaan porukkaan!
Taustaa:
Nikki: ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...
Ikä: 29 v., mies kohta 31
Mistä kotoisin: pk-seudulta
Koska yritys aloitettu: 02/05
Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä
Onhan tähän puoleentoista vuoteen jo mahtunut monenlaista, niin monta pettymyksen ja toivon hetkeä... Välillä on jo ollut ihan varma raskautumisesta, välillä taas ihan varma siitä, ettei meille sitä vauvaa nähtävästi ikinä tule... Mutta ainuttakaan plussaa en ole raskaustestiin onnistunut ikinä saamaan, ovistestiin kyllä. Fiilikset on vaihdelleet ihan pohjamudista (" kaikki muu on turhaa, mulla ei ole enää mitään syytä elää" ) pieneen toiveikkuuteen (" ehkä sittenkin vielä joskus, ja ehkä elämällä saattaa olla vielä jotain muutakin annettavaa" ). Ja tiedätte varmaan tunteen, kun tuntuu, että kaikki muut ympäriltä raskautuu heti kun edes ajattelee koko asiaa, erityisesti tietysti kaikki sellaiset ihmiset, jotka ei edes erityisemmin pidä lapsista ja suhtautuu koko asiaan todella välinpitämättömästi ja vastuuntunnottomasti - mikä ihme siinä on?! Tuntuu, että varmaan heti tärppäis, kun lakkais ajattelemasta asiaa, mutta en ole koskaan tajunnut, miten voisi lakata ajattelemasta tai toivomasta asiaa, jota haluaa eniten maailmassa! Tai sitten meissä jommassakummassa tai kummassakin on jotain " vikaa" , mihin nyt toivottavasti saataisiin lähitulevaisuudessa jotain selvyyttä.
Jotenkin tuntuu, että mulla on nyt kiertokin ihan sekaisin, varmaan vaan siks, kun sitä nyt alettiin ensimmäistä kertaa oikein syynätä... Kyllähän siihen stressi voi vaikuttaa, mutta mitäs järkeä siinä taas sitten on, jos hankkiutuu tuntkimuksiin selvittääkseen ovuloimisen, ja sitten just siinä kuussa ei edes ovuloi tai ovuloi johonkin ihan outoon aikaan ihan vaan siks, että jännittää tutkimuksia?!
No, en tiedä, kuinka kiinnostavaa oli lukea näin on-tekstiä, mutta tuntui ainakin hyvältä kirjoittaa tästä vihdoinkin jonnekin. Juuri kenellekään sukulaisille tai kavereillekaan ei ole vielä tullut puhuttua tästä asiasta, tuntuu jotenkin ylivoimaiselta ja tuntuu, ettei sellaiset ihmiset kuitenkaan ymmärtäis, jotka ei joudu tätä itse kokemaan. Mutta täällä me ei ainakaan olla yksin, lohduttaa tosi paljon tietää, että on kohtalotovereitakin! Kiva että meitä on näin paljon, vaikka toisaalta tietysti toivois, ettei tänne kukaan joutuis... Mutta onhan meillä kaikilla kuitenkin vielä toivoa, mikä vaan on vielä mahdollista!
Tehdään sitten kaikki yhdessä täältä hirvee rynnistys tuonne o-puolelle!
T: tänään melko toiveikas Elisa D.
tunnelma tässäkin pinossa, kiitos hyvästä vastaanotosta :). Kävin jotain äsken kirjoittamassa tuonne keskiviikkopinoonkin.
Elisa D, niin se on mieletöntä kun ajatuksissa ei ole enää muuta kuin lapsensaaminen ja se määrää kaikki mielialat... Mulla taisi välillä mennä tämä ihan pakkomielteen puolelle, olin niin stressaantunut lopulta että tuntui että pimahdan enkä stressin takia voi ikinä hedelmöittyä, rahat ihan loppu ja hed.hoitolaki uhkasi vihdoinkin tulla kun sitä koko hoitojen ajan oli kauhuissaan odottanut...
Keskenmenoni nyt teki pakollinen tauon tähän. En kauheasti myönteistä siitä löydä (paitsi että todistettavasti sitten pystyin ainakin kerran tulemaan raskaaksi), mutta ainakin nyt on pakko ottaa aikalisä, toipua ja odotella sitten menkkoja.
Ja olen tajunnut, että en voi enää elää niin että ajattelen vain hoitoja!
Toivottavasti te ette ole vielä yhtä kilahtaneita tämän asian kanssa:). Tosin lääkärini mukaan ei ole tieteellisesti voitu osoittaa, että stressi todella vaikuttaisi hedelmöittymiseen...
Kiva Naksu, että otit härkää sarvista ja pistit pinon pystyyn.
Killa: huippua, että jaksat ryhtyä esittelypinoa rakentamaan. Värivaihtoehdoista ei ole sanottavaa, mutta pirteät värit kyllä sopivat hyvin.
Toivottavasti mahtuu porukkaan, vaikka hoitoja ei ole vielä aloitettu. Odotellaan tämä kierto loppuun ja sit varaan ajan työterveyshuollosta, siihen kun kuuluu 2 erikoislääkärillä käyntiä.
Eiköhän meidän porukka hyvin tästä pikkuhiljaa lähde kokoontumaan. Siinä olet kyllä Killa ihan oikeassa, että on se ihmeellistä, että aina enskoihin tulee huipputyyppejä :)
Tässä on esittelyni:
Nikki: Tuiskutiusku
Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.
Mistä päin: Itä-Suomi
Yritys aloitettu: 08/05
Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu
Päästään jännäämään, että kuka saa kunnian aloittaa plussaamisen. Tsemppiä ja plussatuulia kaikille :)
Tuisku