Miten kohdunlaskeuma oireilee?
En netistä muualta oikein löytänyt oireista tietoa. Mitä hoitoa on siihen vaivaan käytetty?
Kommentit (13)
Ei siihen ole muuta hoitoa kuin leikkaus.
Virtsaamisoireita vai mitä tuosta tulee?
Virtsankarkailu on eri asia. Laskeumissa voi alapäästä yrittää tunkea jotain ulospäin tai pystyy itse koskea pimpsan sisällä, mihin ei pitäisi.
Anoppi joutui kävelylenkeillään työntämään takaisin, kun ulos oli tulossa tai ainakin alas tms.
Onhan siihen jotain renkaita joilla se asennetaan. Itseltä poistettiin kohtu nelikymppisenä laskeuman (3 lasta) takia, ja se oli hyvä ratkaisu. Kyllä se paransi yhteiselämääkin.
Vierailija kirjoitti:
Virtsankarkailu on eri asia. Laskeumissa voi alapäästä yrittää tunkea jotain ulospäin tai pystyy itse koskea pimpsan sisällä, mihin ei pitäisi.
Voiko tämä vaihdella eli ajoittain pahentua ja parantua? Esim kuukautiskierron mukaan.
Mitenhän paha laskeuma pitää olla, että saa kohdunpoiston, tietääkö kukaan? Oon tiputellut 5 vuotta, kipuillut 11-vuotiaasta, mutta viimeisinä vuosina vielä enemmän ja aivan loppu siihen. Elämä on pelkkiä menkkoja ja välivuotoja.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Onhan siihen jotain renkaita joilla se asennetaan. Itseltä poistettiin kohtu nelikymppisenä laskeuman (3 lasta) takia, ja se oli hyvä ratkaisu. Kyllä se paransi yhteiselämääkin.
Millaset oireet sulla oli?
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän paha laskeuma pitää olla, että saa kohdunpoiston, tietääkö kukaan? Oon tiputellut 5 vuotta, kipuillut 11-vuotiaasta, mutta viimeisinä vuosina vielä enemmän ja aivan loppu siihen. Elämä on pelkkiä menkkoja ja välivuotoja.
- eri
Tyttäreni kohtu (39) poistettiin parin vuoden tutkimusten jälkeen. Teinistä lähtien kaameet kivut, runsaat vuodot, lopulta jatkuvaa vuotoa. Paha endometrioosi. On ollut todella tyytyväinen.
Ei ole synnyttänyt .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Tyttäreni kohtu (39) poistettiin parin vuoden tutkimusten jälkeen. Teinistä lähtien kaameet kivut, runsaat vuodot, lopulta jatkuvaa vuotoa. Paha endometrioosi. On ollut todella tyytyväinen.
Ei ole synnyttänyt .
Kiitos vastauksesta! Olen 44 ja yksi lapsi riittää. Endometrioosia (kohdun ulkopuolista) epäilty mullakin. Taidan alkaa kysellä terveyskeskuksesta tuosta poistosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaset oireet sulla oli?
No kohtu laskeutui pöksyihin etenkin nostelusta ja rasituksesta. Ei ollut myoomia eikä syöpäepäilyä. Ei kipuja mutta epämukavaa lievää kipeää tuntemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Ei ole synnyttänyt .Kiitos vastauksesta! Olen 44 ja yksi lapsi riittää. Endometrioosia (kohdun ulkopuolista) epäilty mullakin. Taidan alkaa kysellä terveyskeskuksesta tuosta poistosta.
Ei sitä terveyskeskuslääkäriltä saa.
Onko sulla jotain oireita? Leikkausta ne laskeumiin käyttää.