Onko miehen exältä asiallista?
Heillä toki yhteiset (isot) lapset. Isoja teinejä jo. Nuorempi 16. Nuorempi asuu kotona, vanhempi omillaan. Nuorempi teini on vuoroin jommalla kummalla vanhemmalla niin että saa vähän itsekin päättää missä on..
Noh. Ex tiesi että ollaan kesälomareissulla yön yli, heidän erostaan vuosi ja me ollaan oltu yhdessä muutama kuukausi. En tiedä haluaako tehdä kiusaa vai mikä on, mutta häiriköi toista viesteillä, että "lapset sitä ja tätä..." Että mitä nyt teinit keksii. Kotiintuloajoista möykkäämistä ym.. kiukutteli miehelle. Kesken hänen vapaa-aikaansa. Toki on lasten isä edelleen, eikä se asia muutu. Minullakin lapset on.. Mutta jotenkin en kokenut asialliseksi tuollaista "häirintää", jolle toinen ei siinä tilanteessa mitään mahda..
Kommentit (52)
Kiusaa on.
Miehen ex tuli soittamalla sisään (tänne unohtui hammasraudat). Ois voinut soittaa miehelle eka.
Nyt lomailee ex:ni kanssa (puoliso jätti).
Vierailija kirjoitti:
Kiusaahan tuo on. Noin isot lapset niin ei ole syytä olla tekemisissä. Ja varsinkaan tuollaisista ihme asioista. Oma nuorin on 16v. En ole exän kanssa tekemisissä.
Mutta miksi? Onko hän mustis? Vai mikä on kiusan syy? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaahan tuo on. Noin isot lapset niin ei ole syytä olla tekemisissä. Ja varsinkaan tuollaisista ihme asioista. Oma nuorin on 16v. En ole exän kanssa tekemisissä.
On mustis tai yrittää syyllistää isää, jos isä haluaa toimia eri tavoin kuin äiti. Kiusan syyksi riittää mikä vain. Ehkä kateus, katkeruus...
Kuulostaa siltä, että mies ei ole oikeasti eronnut vaan elää kulissiliitossa. On ehkä sanonut sinulle eronneensa vaikka ei oikeasti sitä ole. Onko hän työssä, jossa joutuu pitämään kulissia yllä?
Erosta vuosi ja miehellä ollut uusi jo kuukausia. Taitaa olla kova paikka exälle.
Vierailija kirjoitti:
Erosta vuosi ja miehellä ollut uusi jo kuukausia. Taitaa olla kova paikka exälle.
Niin, alunperin sanoi, että on onnellinen toisen puolesta. Heillä on ihan hyvät välit. Lasten asioissa ovat toki tekemisissä. Sitä ietin itsekin, että varmaan sitten on kova paikka.. Katkera? Kateellinen? Ei varmaan miestä kyllä takaisin halua, se tie varmaan oli nähty jo, mutta ehkä kateellinen hänen onnestaan? Kateellinen minulle? Tai jotain.. En mä nyt oikein muuten ymmärrä miksi lasten asioista pitää "keskustella" kesken toisen reissua joku viikonloppuilta klo 23? Eri asia jos lapset oikeasti ovat pulassa.. sairaalassa, tosi kännissä tms.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, alunperin sanoi, että on onnellinen toisen puolesta. Heillä on ihan hyvät välit. Lasten asioissa ovat toki tekemisissä. Sitä ietin itsekin, että varmaan sitten on kova paikka.. Katkera? Kateellinen? Ei varmaan miestä kyllä takaisin halua, se tie varmaan oli nähty jo, mutta ehkä kateellinen hänen onnestaan? Kateellinen minulle? Tai jotain.. En mä nyt oikein muuten ymmärrä miksi lasten asioista pitää "keskustella" kesken toisen reissua joku viikonloppuilta klo 23? Eri asia jos lapset oikeasti ovat pulassa.. sairaalassa, tosi kännissä tms.
ap
Kyllä sitä lasten asioista haluaa keskustella toisen vanhemman kanssa, olivat ne mitä tahansa. Ei se ole häiriköintiä. Ajatuksia haluaa vaihtaa toisen kasvattajan kanssa, kun itseä mietityttää vaikka ne kotiintuloajat. Yhdessä ne tehtiin ja yhdessä näistä asioista jutellaan. Pitää sitä vanhemman omia ajatuksiakin purkaa, jos ei sen toisen kasvattajan kanssa, niin kenen sitten?
Loma tai ei, isoja tai ei, niin lapset ovat 24/7 vastuu.
Uusperheet on vitsaus. Hyvin hyvin hyvin harvalla toimii. Jos et aikuisena osaa olla tuossa tilanteessa, niin pliis jätä väliin ja säästä lapset enemmältä v.tutukselta.
Tuossa mennään metsään, että 16v saa päättää missä on milloinkin.
Ei kaikki osaa hoitaa ja kasvattaa lapsiaan itsenäisesti.
Välit olisi hyvä olla. Se on tärkeää lapsille.
Kuinka tiiviit, niin jokainen päättää itse mitä on valmis sietää.
Minulla on jo aikuiset lapset. En kestäisi tuollaista itse.
Vierailija kirjoitti:
Uusperheet on vitsaus. Hyvin hyvin hyvin harvalla toimii. Jos et aikuisena osaa olla tuossa tilanteessa, niin pliis jätä väliin ja säästä lapset enemmältä v.tutukselta.
Osaan. Ei tämä mikään maailmanloppu ole. :) Kunhan mietin, että olipa aika ja paikka keskustelulle. Ja tottakai näistä asioista kuuluukin keskustella, mutta lapsi on kuitenkin jo melko iso. Vaatiiko tämänkaltainen keskustelu ajaksi sen viikonloppuillan toisen lomareisulla?
ap
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Meilläkin exä tekee tikusta asiaa joka jumalan kerta kun ollaan jossain, koska tietää että pelkästään sen puhelinnumeron näkeminen näytöllä vituttaa.
Noh, kohta on nuroinkin 18v, siihen loppuu ikuiseksi ajaksi exän kanssa missään tekemisissä oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruushan se.
Miehen nykyinen nainen nostaa aina hirveän metelin, jos satun soittamaan siihen aikaan kun hän on läsnä. Ihan sama mihin aikaan soitan ja millä lasten asialla. En todellakaan halua exääni takaisin, enkä ole hänen "onnestaan" kateellinen. Toivoisin että löytäisi tasapainoisen mukavan naisen. Mutta jos meillä sattuu olemaan lasten kanssa joku tilanne päällä ja mulla pulssi korkeella, niin saatan soittaa exälle että voisko hän nyt mitenkään edes joskus tehdä lasten eteen jotain. Meidän erosta on jo 11v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä sitä lasten asioista haluaa keskustella toisen vanhemman kanssa, olivat ne mitä tahansa. Ei se ole häiriköintiä. Ajatuksia haluaa vaihtaa toisen kasvattajan kanssa, kun itseä mietityttää vaikka ne kotiintuloajat. Yhdessä ne tehtiin ja yhdessä näistä asioista jutellaan. Pitää sitä vanhemman omia ajatuksiakin purkaa, jos ei sen toisen kasvattajan kanssa, niin kenen sitten?
Loma tai ei, isoja tai ei, niin lapset ovat 24/7 vastuu.
Sama mieltä lasten isänä ja äitinä olo ei lopu eron. 24/7 h. vastuu.Kontaktit lasten asioista on lopun ikää, olivat lapset vaikka täysi ikäisiä.Mites tämä uusi vaimoke kestää rippi juhlat, valmistujais -juhlat. Kihla ,hää juhlat? Lasten lasten sytymiset ja kaste juhlat ym.Johon varmasti ymmärtää itse, ei niihin asiaa osalistua!
No aika pian olette kimppaan mennyt. Voin kertoa, että tyypillisesti siinä kestää aika pitkään, että siitä vanhasta päästään oikeasti yli. Eikä se siis tarkoita että kaipaa toista ja haluaa toisen takaisin, vaan ihan yksinkertaisesti sitä että eron jälkeen lasten asioissa on aina paljon selvitettävää, vaikka kuinka olisivat isoja, ja sen eksän hyvinvointi harvoin kiinnostaa sillä tasolla et alkais miettimään soittaako huonoon aikaan vai ei. Usein siihen liittyy myös tunteenpurkauksia; esim vituttaa kun mies toimii eri tavalla kuin sovittu ja tekee vaan mieli antaa siitä palautetta.
Siihen on ihan syynsä, miksi jokaisen ois hyvä olla yksikseen eron jälkeen, lasten ollessa kuvioissa niin ainakin vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Miehen nykyinen nainen nostaa aina hirveän metelin, jos satun soittamaan siihen aikaan kun hän on läsnä. Ihan sama mihin aikaan soitan ja millä lasten asialla. En todellakaan halua exääni takaisin, enkä ole hänen "onnestaan" kateellinen. Toivoisin että löytäisi tasapainoisen mukavan naisen. Mutta jos meillä sattuu olemaan lasten kanssa joku tilanne päällä ja mulla pulssi korkeella, niin saatan soittaa exälle että voisko hän nyt mitenkään edes joskus tehdä lasten eteen jotain. Meidän erosta on jo 11v.
Mieheni exä samanlainen. Ei pärjää omien lastensa kanssa, ja soittelee miehelleni huutaen että nyt käsket lapsesi tottelemaan minua. Se missä pitäisi totella on sitten se että pitää syödä hillosilmä puurosta vaikka lapsi ei pidä niin makeasta hillosta, eikä itse hillosilmää pyytänyt, vaan äiti sen väkisin siihen laittoi kiellosta huolimatta. Just tuota "voisitko mitenkään tehdä mitään lasten eteen", kun häntä vain harmittaa se että exällä on siellä kiva loma menossa, ja itse joutuu olla omien lastensa kanssa. Hän kun aina unohtaa että lapset ovat hänen omia lapsiaan, exä kun tuntuu hoitavan "puoli-ilmaiseksi" 500€/2 lasta/kk elarit, exmiehensä lapsia :D :D :D
Kun lapset on meillä ,ei mitään ongelmia ole. Ei vaikka olisivat kuukausikaupalla.
"Kesken hänen vapaa-aikaansa"
Ei lapsista ole vapaa-aikaa. Riippumatta siitä missä/kenellä lapset on. Ja lasten asioista on toisinaan keskusteltava.
Olisi mielenkiintoista tässä kuulla toisten osapuolten mielipiteet. Värität kovasti tarinan nyt omaan päätyysi.
Oletko itse mustasukkainen miehestäsi?
Parempi tottua tähän ja olla provisoitumatta. Varmaan tekee tahallaan. Ero tulee jos suivaannut asiasta.
Oman ex pompotti meitä siihen asti kunnes lapsi oli täysi-ikäinen. Vain ulkomailla saatiin olla rauhassa kun oli aikaero ja puhelimet kiinni yön.